خبرهای داغ:
فرمانده ناحیه مقاومت بسیج سپاه طبس از حضور کاروان سلامت و افزایش بهره‌وری دام در شهرستان طبس خبر داد.
کد خبر: ۹۳۳۱۲۱۷
|
۱۵ فروردين ۱۴۰۰ - ۱۰:۳۳

به گزارش خبرنگار خبرگزاری بسیج خراسان جنوبی،سرهنگ دوم پاسدار علی خبازی فرمانده ناحیه مقاومت بسیج سپاه طبس در حاشیه جلسه هماهنگی حضور کاروان سلامت و افزایش بهره وری دام گفت: این کاروان از شب سیزدهم وارد شهرستان طبس می‌شود و تا شانزدهم فروردین ماه در مناطق دوردست به خدمت دامپزشکی مشغول خواهد بود.

او افزود: کاروان سلامت و افزایش بهره وری دام در زمینه سمپاشی، درمان مشاوره و آموزش دامپزشکی در مناطق محروم شهرستان طبس در قالب اکیپ ۲۰ نفره و یک گروه جهادی از خود شهرستان طبس در ۱۵ روستا کار جهادی انجام خواهند داد.

فرمانده ناحیه مقاومت بسیج سپاه شهرستان طبس با اشاره به این که گروه‌های جهادی با توجه به موضوع کرونا ۸۰ تا ۷۰ درصد نیرو و فکر خود را به سمت مقابله با ویروس کرونا گذاشته اند بیان کرد: کمک به تهیه و توزیع بسته‌های معیشتی و جهیزیه زوج‌های جوان از اقدامات‌های جهادی در مدت دوره کرونا بوده است.

او با اشاره به فعالیت‌های عمرانی شورای جهادی شهرستان طبس عنوان کرد: انجام بخشی از عملیات عمرانی ساخت پروژه‌های المان شهدای گمنام دانشگاه آزاد و بخش دیهوک، ساخت دو واحد مسکونی در روستای عنایته و جوخواه و تحویل به خانواده نیازمند، لایروبی قنوات در روستاها، رنگ آمیزی جداول شهری، فضاسازی مدارس و فضاسازی شهری و روستایی در سال ۹۹ صورت گرفته است.

سرهنگ خبازی همچنین در خصوص فعالیت‌های بهداشتی مقابله با کرونا تصریح کرد: توزیع بیش از ۹۰ هزار ماسک، ضدعفونی کردن اماکن عمومی، برپایی ایستگاه‌های مراقبت در ورودی شهر و روستا‌های تفریحی، حضور داوطلبان بسیجیان در بیمارستان به منظور همکاری با مدافعان سلامت، انجام امورات خدماتی بیماران کرونایی و توزیع ماسک بهداشتی و مواد ضد عفونی از جمله فعالیت‌های بهداشتی مقابله با کرونا بوده است.

فرمانده ناحیه مقاومت بسیج سپاه شهرستان طبس با اشاره به دیگر اقدامات شورای جهادی در سال ۹۹ افزود: حضور داوطلبانه آرایشگران، پزشکان و دیگر صنوف در مناطق محروم و کمک به جمع آوری محصولات کشاورزی، حضور داوطلبانه در مناطق روستایی فاقد اینترنت، کمک به رفع اشکالات درسی دانش آموزان کم بضاعت و انجام فعالیت‌های فرهنگی تبلیغی در مناطق عشایری بخش دستگردان از جمله این فعالیت ها است.

او گفت: کاروان سلامت و افزایش بهره وری دام وابسته به ستاد اجرایی فرمان حضرت امام در شهرستان طبس با همکاری بسیج سازندگی و قرارگاه پیشرفت و آبادانی سپاه طبس اردوی جهادی خود را انجام می‌دهد.

 

ارسال نظرات
پر بیننده ها