خبرهای داغ:
مسعود مردانی در گفتگو با خبرگزاری بسیج:

مقررات سفر های نوروزی سفت و سخت نبود/ در هفته های آینده آمار فوتی ها افزایشی خواهد بود

عضو کمیته علمی ستاد مقابله با بیماری کرونا با بیان اینکه مقررات سفر های نوروزی سفت و سخت نبود، گفت: مطمئنا در هفته های آینده آمار فوتی ها افزایشی خواهد بود.
کد خبر: ۹۳۳۱۲۳۸
|
۱۴ فروردين ۱۴۰۰ - ۱۴:۲۰

مسعود مردانی عضو کمیته علمی ستاد مقابله با کرونا در گفتگو با خبرنگار خبرگزاری بسیج در خصوص روند کنونی بیماری کرونا طی سخنانی اظهار داشت: با توجه به مسافرت های نوروزی متاسفانه موارد جدید ابتلا به بیماری رو به افزایش است.

وی افزود: با توجه به افزایشی بودن روند بستری مطمئنا در هفته های آینده آمار مرگ و میر افزایشی خواهد بود.

عضو کمیته علمی ستاد مقابله با کرونا افزایش  آمار مرگ و میر و بستری ناشی از بیماری کرونا را متاثر از سفر های نوروزی دانست و ادامه داد: البته مردم هم از این شرایط خسته شده اند و از سر بی حوصلگی رعایت دستورالعمل های بهداشتی را فراموش کرده اند.

مردانی با بیان این که مقررات وضع شده در خصوص سفر های نوروزی مقررات سفت و سختی برای مقابله با بیماری کرونا نبودند، تصریح کرد: من از ابتدای روند شیوع بیماری کرونا تاکید داشتم که مسافرت های نوروزی باید ممنوع شوند.

وی با اشاره به تزریق واکسن برای گروه های در معرض خطر، پزشکان و کادر درمان  گفت: به نظر من روند واکسیناسیون در مملکت  بسیار آهسته است.

عضو کمیته علمی ستاد مقابله با کرونا افزایش یا کاهش آمار ابتلا و مرگ ومیر را وابسته به رفتار مردم دانست و گفت: اگر مردم از همین الان دوباره به رعایت محدودیت ها بپردازند و با پرهیز از مسافرت، دورهمی، ولیمه و شرکت در تجمعات مراسم افطاری در ماه مبارک رمضان می توانیم روند آمار را کاهشی کنیم.

 

ارسال نظرات
پر بیننده ها