خبرهای داغ:
مدیرکل حفظ آثار دفاع مقدس کرمانشاه:

کرمانشاه بیشترین شهدای خلبان کشور را دارد

مدیرکل حفظ آثار و نشر ارزش‌های دفاع مقدس استان کرمانشاه گفت: این استان بیشترین آمار شهدای خلبان را در کشور دارد.
کد خبر: ۹۳۳۱۳۲۴
|
۱۵ فروردين ۱۴۰۰ - ۰۰:۱۵

به گزارش خبرگزاری بسیج از کرمانشاه، سردار ناصر باباخانی بعد از ظهر امروز در دومین نشست شورای راهبردی به منظور افتتاح یادمان امیر سرتیپ دوم خلبان «فرج‌الله برات‌پور» و ۱۷ خلبان شهید استان کرمانشاه که با حضور فرماندهان نظامی و مدیران و نمایندگان دستگاه‌های اجرایی این استان در سالن شهدای مطلع الفجر اداره کل حفظ آثار و نشر ارزش‌های دفاع مقدس استان کرمانشاه برگزار شد، اظهار کرد: در مراسم رونمایی از این یادمان باید تمامی دستگاه‌های فرهنگی این استان با تمام توان پای کار بیایند.

وی با اشاره به مراسم رونمایی از یادمان مذکور افزود: بحث ساخت یادمان شهدای خلبان از سال ۱۳۹۷ مطرح شد و با پیگیری‌های بنیاد حفظ آثار و نشر ارزش‌های دفاع مقدس و تلاش نیروی هوایی ارتش، قرارگاه غرب نزاجا، شهرداری و فرمانداری کرمانشاه ماکت هواپیما، تندیس خلبان برات‌پور و سردیس ۱۷ شهید خلبان نیروی هوایی در اسفندماه ۱۳۹۹ به استان کرمانشاه انتقال یافت.

مدیرکل حفظ آثار و نشر ارزش‌های دفاع مقدس استان کرمانشاه با بیان اینکه شهدا حق زیادی بر گردن ما دارند، تاکید کرد: هر کاری در راستای زنده نگه‌داشتن نام و یاد شهدا انجام شود، مسلماً در حفظ روحیه ایثار و شهادت‌طلبی و نیز آشنایی نسل‌های آینده با قهرمانان ملی تأثیر زیادی خواهد داشت.

باباخانی افزود: با توجه به اینکه این یادمان اولین یادمان برای شهدای خلبان در استان کرمانشاه است، باید تلاش کنیم تا مراسمی در شأن شهدا و قهرمان پر افتخار شهرمان امیر برات‌پور برگزار کنیم.

وی یادآور شد: به پاس قدردانی از ایثار و رشادت شهدای خلبان این استان، پارک محل یادمان به نام «پارک شهدای خلبان» نام‌گذاری خواهد شد.

گفتنی است، در ادامه این نشست وظایف هر کدام از ارگان‌های نظامی و دستگاه‌های اجرایی استان کرمانشاه در مراسم رونمایی از یادمان شهدای خلبان مشخص شد.

ارسال نظرات