کاهش 100 درصدی تصادفات فوتی در استان البرز

رئیس پلیس راهنمایی و رانندگی استان البرز از کاهش ۱۰۰ درصدی تصادفات منجر به فوت در این استان در سال جاری خبر داد.
کد خبر: ۹۳۳۱۳۵۵
|
۱۵ فروردين ۱۴۰۰ - ۰۹:۴۲

به گزارش خبرگزاری بسیج از کرج، سرهنگ غلامعلی شرق، رئیس پلیس راهنمایی و رانندگی استان البرز با بیان اینکه در سال جاری هیچ گونه تصادف منجر به فوتی در معابر درون شهری این استان رخ نداده است، گفت: امسال تصادفات جرحی ۵۶ درصد و تعداد مجروحان ۶۴ درصد کاهش داشته است.

کاهش 100 درصدی تصادفات فوتی در استان البرز

وی با اشاره به سفرهای درون شهری و افزایش ۳۷ درصدی تصادفات خسارتی در این مدت اذعان کرد: در سال جاری اعمال قانون رانندگان متخلف ۱۰۷ درصد و توقیف وسایل نقلیه متخلف در استان البرز ۳۰۰ درصد افزایش داشته است.

رئیس پلیس راهنمایی و رانندگی البرز یادآور شد: در اجرای طرح شبانه محدودیت تردد کرونا در استان البرز بیش از ۵۶۶ هزار وسیله نقلیه توسط دوربین ها و ماموران پلیس راهور شناسایی و جریمه شدند. همچنین در اجرای طرح فاصله گذاری اجتماعی جریمه ۵۰۰ هزار تومانی، شامل سه هزار و ۴۱۵ راننده متخلف شد که دارای پلاک غیر بومی بودند.

سرهنگ شرق خاطرنشان کرد: به منظور ایجاد نظم و امنیت ترافیکی و کاهش تصادفات رانندگی در سطح معابر درون شهری استان البرز، تاکنون طرح های بازدارنده مانند برخورد با تخلفات حادثه ساز، توقیف وسیله نقلیه و اعمال قانون رانندگان متخلف و پرخطر و گسترش فعالیت های فرهنگی در حوزه ترافیک انجام شده که منجر به کاهش آمار حوادث رانندگی درون شهری شده است.

این مقام انتظامی گفت: شعار «پرهیز از سفر، ایمنی و سلامت» در تعطیلات نوروزی نیز مد نظر مردم استان البرز قرار گرفت و بسیاری از دید و بازدیدهای این ایام به صورت مجازی انجام شد که امیدواریم بتوانیم با ادامه این روند، زنجیره انتقال ویروس کرونا را قطع کنیم.

انتهای پیام/ص

ارسال نظرات
پر بیننده ها