دومین هفته از عید نوروز ۱۴۰۰ بر اساس پیش بینی ها و هشدارهایی که قبلا داده شده بود، کرونا اوج گرفت و تعداد شهرهای قرمز و نارنجی این استان افزایش یافت.
کد خبر: ۹۳۳۱۳۵۸
|
۱۵ فروردين ۱۴۰۰ - ۰۹:۴۳

به گزارش خبرگزاری بسیج، مسوولان بهداشتی استان ایلام هشدار داده بودند که ورود مسافران و گردشگران نوروزی و افزایش تجمعات و دورهمی ها باعث گسترش شیوع کرونا می شود بر این اساس هفته گذشته روند ابتلا و موارد بستری کرونا به شدت افزایشی شد و چند شهر تغییر رنگ دادند.

طبیعت و اماکن سیاحتی، زیارتی و گردشگرپذیر استان ایلام باوجود جولان کرونا و هشدارهای مسوولان، مملو از جمعیت گردشگران بومی و غیربومی بود.

هفته گذشته رنگ شهر آبدانان از نارنجی به قرمز تغییر کرد و شهرهای ایلام و دره شهر نیز نارنجی و سایر نقاط استان هم زرد شدند در حالی که پیش از این و در هفته ابتدایی سال جدید رنگ شهرستان های دهلران قرمز و چرداول هم نارنجی شده بود.

نکته مهم در خصوص تعطیلات نوروزی استان ایلام برپایی انبوه چادرهای خانوادگی است که در نقاط طبیعی مختلف استان توسط مردم دایر می شود و این امر باعث ایجاد کانون های فشرده جمعیتی می شود که در بحبوحه حضور کرونا یک معضل اجتماعی و فرهنگی مهم برای مسوولان است.

با توجه به وضعیت نامطلوب کرونا در استان بنا به دستور استاندار ایلام محدودیت های صنفی و اداری برای شهرهای قرمز و نارنجی از امروز شنبه آغاز می شود.

مشاهده و مبارزه با توده اول ملخ های صحرایی در مناطق جنوبی استان وتلاش برای مهار این حشرات مهاجم و مخرب از دیگر اخبار استان ایلام در هفته گذشته است.

هفته دوم عید نوروز، هوای استان ایلام در چندین مرحله میزبان گرد و غبار و ذرات معلق در هوا بود که باعث اعلام وضعیت هشدار در استان شد.

آبدانان در وضعیت قرمز کرونا قرار گرفت

معاون بهداشتی دانشگاه علوم پزشکی ایلام با هشدار نسبت به روند افزایش ابتلا و بستری ها در استان گفت: شهرستان آبدانان نیز در وضعیت قرمز کرونا قرار گرفت و در صورت ادامه این روند سایر شهرستان ها نیز تغییر وضعیت خواهند داد.

دکتر جمیل صادقی فر اظهار داشت: هم اکنون شهرستان های دهلران و آبدانان در وضعیت قرمز، چرداول در وضعیت نارنجی و سایر شهرستان ها در وضعیت زرد قرار دارند.

تعداد شهرهای قرمز و نارنجی ایلام افزایش می یابد

معاون بهداشتی دانشگاه علوم پزشکی استان ایلام گفت: وضعیت رنگ بندی شهرهای استان با توجه به افزایش تعداد مبتلایان و بستری ها تغییر خواهد کرد و تعداد مناطق قرمز و نارنجی افزایش می یابد.

دکتر جمیل صادقی فر افزود: با ادامه روند فعلی، تعداد شهرهای نارنجی و قرمز استان که تاکنون پنج ‌مورد بوده در روزهای آینده بیشتر خواهد شد.

ایلام و دره شهر در وضعیت نارنجی کرونا قرار گرفتند

رییس دانشگاه علوم پزشکی ایلام گفت: ایلام و دره شهر نیز پس از شهرستان چرداول نارنجی شدند و تعداد شهرستان های نارنجی استان به سه شهر افزایش یافت.

دکتر محمد کریمیان اظهار داشت: دهلران و آبدانان در وضعیت قرمز و سایر شهرستان های استان در وضعیت زرد قرار دارند اما با توجه به عدم رعایت پروتکل ها قطعا شاهد تغییر وضعیت کل استان به پرخطر خواهیم شد.

۲۵۹ ابتلای جدید کرونا در ایلام ثبت شد

رییس دانشگاه علوم پزشکی ایلام گفت: ۲۵۹ ابتلای جدید کرونا طی ۲۴ ساعت گذشته در استان شناسایی شد و مجموع مبتلایان به ۲۸ هزار و ۴۴۴ نفر افزایش یافت.

دکتر محمد کریمیان اظهار داشت: یک فوتی ناشی از کرونا نیز در ۲۴ ساعت گذشته در استان ثبت شده و تعداد فوتی ها تاکنون ۶۷۵ نفر است.

استاندار ایلام: دورکاری کارمندان از ۱۴ فروردین اجرایی می شود

استاندار ایلام گفت: دورکاری کارمندان بر اساس رنگ بندی کرونایی هر شهرستان از روز شنبه ۱۴ فروردین ماه اجرایی می شود و همه مدیران موظف به رعایت موارد مربوط به دورکاری هستند.

به گزارش بسیج؛ محمد نوذری روز پنجشنبه اظهار داشت: بر این اساس فعالیت کارکنان اداری در شهرهای قرمز شامل دهلران و آبدانان با ۳۰ درصد ظرفیت خواهد بود.

رنگ بندی های هر شهرستان تعیین کننده محدودیت های کرونایی است

فرمانده قرارگاه کرونای ایلام گفت: فعالیت های اداری و صنوف باتوجه به تغییرات رنگ بندی در شهرستان ها اعمال می شود.

معروف بسطامی روز چهارشنبه اظهار داشت: شهرستان های دهلران و آبدانان قرمز و چرداول نارنجی هستند و اعمال محدودیت ها براساس رنگ بندی برای این نقاط در نظر گرفته شده است.

استاندار: زیرساخت های ۱۸۳ هزار هکتار زمین آبی در ایلام آماده است

استاندار ایلام با بیان اینکه زیرساخت ۱۸۳ هزار هکتار زمین آبی در این استان آماده شده است، گفت: برای تحقق این مهم بر اساس برآوردها نیازمند ۲ میلیارد متر مکعب آب برای زمین های کشاورزی هستیم.

به گزارش بسیج، محمد نوذری روز یکشنبه در دیدار با معاون آب و خاک وزارت جهاد کشاورزی با عنوان این مطلب که اتمام طرح های نیمه تمام حوزه کشاورزی استان در اولویت کار دولت است، اظهار داشت: یکی از حوزه های مهم استان برای تحقق شعار سال ۱۴۰۰ بخش کشاورزی بوده که در این زمینه اتمام طرح‌های نیمه تمام نظیر سامانه گرمسیری و طرح احیای اراضی از ضرورت و اهمیت دوچندان برخوردار است.

۸۵۰ میلیارد تومان اعتبار برای محرومیت‌زدایی در ایلام پیش بینی شد

نماینده حوزه شمالی مردم ایلام در مجلس شورای اسلامی گفت: امسال و در بودجه ۱۴۰۰ اعتباری معادل ۸۵۰ میلیارد تومان خارج از لایحه دولت برای بحث محرومیت زدایی استان پیش بینی شده است.

علی اکبر بسطامی اظهار داشت: تلاش دولت و مجلس بر این معطوف است تا بودجه سال ۱۴۰۰ موجب رشد و ارتقای شاخص های اقتصادی از جمله تورم، اشتغال، سرمایه گذاری و بهره وری شده و پاسخگوی نیاز  کشور هم باشد.

توافق ایران با چین موجب رونق اقتصادی کشور می شود

نماینده ولی فقیه در استان و امام‌ جمعه ایلام با اشاره به توافق ۲۵ ساله کشور چین با نظام جمهوری اسلامی ایران، گفت: این توافق می تواند رونق اقتصادی، رشد سرمایه گذاری و فراهم کردن بستر اشتغال در کشور را در پی داشته باشد.

به گزارش بسیج، حجت الاسلام والمسلمین اله نور کریمی تبار در خطبه های این هفته نماز جمعه شهر ایلام اظهار داشت: نخستین منفعت توافق ایران با کشور چین این است که بصورت عملیاتی تحریم های آمریکا علیه ایران توسط این قدرت اقتصادی شکسته می شود.

تردد نوروزی در جاده‌های ایلام ۴۷ درصد افزایش یافت

مدیرکل راهداری و حمل و نقل جاده ای ایلام گفت: یک میلیون و ۷۵۴ هزار و ۱۰۳ تردد وسایل نقلیه طی ایام نوروز(۲۵ اسفند تا دهم فروردین) در جاده های استان ثبت شده که ۴۷ درصد بیشتر از مدت مشابه نوروز سال گذشته است.

نورالله دلخواه اظهار داشت: پرترددترین محور مواصلاتی در این مدت، محور ایلام -صالح آباد و ایلام - سرابله بوده است.

۱۳ هزار گردشگر در ایلام اقامت کردند

مدیرکل میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع ‌دستی ایلام گفت: سال گذشته با توجه به شیوع کرونا و بر اساس مصوبات ستاد ملی، ۱۳ هزار و ۷۴۹ گردشگر خارجی و ایرانی در مراکز اقامتی استان از جمله هتل، مهمانپذیر، کمپ، خانه مسافر و اقامتگاه اقامت داشتند.

به گزارش روابط عمومی میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی ایلام، عبدالمالک شنبه‌زاده شامگاه چهارشنبه اظهار داشت: ۱۱ هتل، پنج مهمانپذیر، ۶۳ خانه مسافر و ۴۰ اقامتگاه بوم‌گردی در استان فعالیت می‌کنند که هم اکنون بیش از سه هزار و ۷۳۷ تخت در واحدهای اقامتی تحت نظارت اداره کل میراث‌ فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی استان آماده میزبانی از مسافران و گردشگران هستند.

۹۵ هزار مترمربع زمین برای طرح مسکن ملی در شهر ایلام اختصاص یافت

مدیرکل راه و شهرسازی استان ایلام گفت: ۹۵ هزار متر مربع زمین در ۱۴ نقطه از سطح شهر ایلام برای احداث مسکن در قالب طرح اقدام ملی اختصاص یافت.

به گزارش بسیج، عبدالله بهادری روز سه شنبه در بازدید از محل احداث مسکن های ملی در سطح شهر ایلام اظهار داشت: اداره کل راه و شهرسازی ایلام احداث ۱۰ هزار و ۵۳۰ واحد مسکونی را در دستور کار خود قرار داده که تا این لحظه ثبت نام ۱۶ هزار و ۵۱۵ متقاضی طرح اقدام ملی مسکن در استان به انجام رسیده است.

۶۸ هزار تن کالای استاندارد سال گذشته از مرز مهران به عراق صادر شد

مدیرکل استاندارد ایلام گفت: سال گذشته ۶۸ هزار و ۶۴۱ تن کالای استاندارد از طریق مرز بین المللی مهران به عراق صادر شد.

مهناز همتی اظهار داشت: یکی از عوامل بسیار مهم در صادرات، رعایت استاندارد و شاخص‌های آن است و این موضوع می‌تواند فرصت را برای توجه به کیفیت تولید و به تبع آن ایجاد اشتغال به دنبال داشته باشد. 

۱۳۱ سایت اینترنت نسل چهار در جاده های ارتباطی ایلام نصب شد

مدیرکل ارتباطات و فناوری اطلاعات استان ایلام گفت: ۱۳۱ سایت اینترنت نسل چهارم(۴G) تاکنون در سطح جاده های ارتباطی این استان بویژه در جاده های اصلی و فرعی نصب شده است.

عباس بیرامی افزود: هم اکنون ۳۵۶ کیلومتر از جاده های این استان که معادل ۲۲ درصد گستره جاده های اصلی و فرعی است تحت پوشش اینترنت ۴G قرار گرفته است.

روند پلاک کوبی دام های عشایر ایلام باید شتاب بگیرد

سرپرست معاونت هماهنگی امور سیاسی استانداری ایلام سرعت بخشی به روند پلاک کوبی دام های عشایر را برای جلوگیری از قاچاق احشام خواستار شد.

به گزارش بسیج، معروف بسطامی روز یکشنبه در نشست کمیسیون برنامه ریزی ، هماهنگی و نظارت بر قاچاق کالا و ارز استان اظهار داشت: بر اساس آمار میزان کشفیات قاچاق کالا از مرزهای استان نسبت به سال قبل افزایش داشته که این امر علاوه بر تلاش مجموعه نیروهای هنگ مرزی از نظر افزایش آمار نگران کننده است.

کشتار غیرمجاز دام در ایلام بر افزایش قیمت دامن زده است

معاون هماهنگی امور اقتصادی استاندار ایلام گفت: کشتارهای غیر مجاز دام و مرغ زنده باید در ایلام ساماندهی شود زیرا تهدیدی جدی برای سلامتی افراد است و در کنار آن بر افزایش قیمت ها نیز دامن زده است.

جهانگیر رستم زاد روز سه شنبه در نشست ستاد تنظیم بازار با حضور ریاست جمهوری از طریق ویدئوکنفرانس اظهار داشت: کشتار دام و طیور زنده علاوه بر عدم نظارت دامپزشکی بر لاشه ها از نظر کنترل قیمت ها هم برای دستگاه های نظارتی ایجاد مشکل می کند.

مبارزه با ملخ های صحرایی در ایلام آغاز شد

رییس سازمان جهاد کشاورزی ایلام گفت: مبارزه با ملخ های صحرایی از امروز در مناطقی از جنوب استان آغاز شد.

محمدعلی اقدسی داشت: بر اساس گزارش های دریافتی طی روزهای جمعه و شنبه سال جاری توده ای از ملخ های صحرایی در حدفاصل دشت عباس از توابع شهرستان دهلران و مورموری از توابع شهرستان آبدانان در جنوب استان ایلام مشاهده شد.

ایلام در وضعیت هشدار گرد و غبار قرار دارد

مدیرکل حفاطت محیط زیست ایلام گفت: ذرات معلق گرد و غبار هوای ایلام را در وضعیت هشدار قرار داد.

غلامرضا ابدالی اظهار داشت: میزان غلظت گرد و غبار هوای استان ایلام یک و نیم تا ۲ برابر حد مجاز ثبت شده است.

هفت تُن مرغ قاچاق در ایلام کشف شد

فرمانده انتظامی استان ایلام گفت: هفت تُن و ۲۴۰ کیلوگرم مرغ قاچاق به ارزش بیش از ۲ میلیارد ریال در شهرستان چرداول کشف شد.

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی پلیس ایلام، سردار دلاور القاصی مهر روز پنجشنبه با اعلام این خبر اظهار داشت: در راستای اجرای طرح مبارزه با قاچاق کالا ، ماموران انتظامی شهرستان چرداول با پایش محورهای مواصلاتی، ۲ دستگاه کامیون ایسوزو حامل مرغ را متوقف کردند.

ارسال نظرات