رئیس دانشگاه علوم پزشکی مازندران مطرح کرد

هجوم کرونای انگلیسی به مازندران

ساری-رئیس دانشگاه علوم پزشکی مازندران شمار بیماران شناسایی شده در استان را حدود ۸۰۰ نفر ذکر کرد و گفت: تمامی شهر‌های استان درگیر بیماری کرونای انگلیسی و ویروس جهش یافته جدید هستند.
کد خبر: ۹۳۳۱۳۶۸
|
۱۵ فروردين ۱۴۰۰ - ۱۰:۳۰
به گزارش خبرگزاری بسیج از مازندران،سید عباس موسوی رئیس دانشگاه علوم پزشکی مازندران با اشاره به افزایش شمار بیماران سرپایی درپی سفر‌ها و دورهمی‌های نوروزی اظهار داشت: متأسفانه شمار بستری‌ها نیز افزایش یافته است.

وی با بیان اینکه سرعت انتقال بیماری سوش انگلیسی بالا است، ادامه داد: شمار بیماران جدید نسبت به ۲۸ اسفند ۲.۵ برابر و میزان بستری‌ها نیز دو برابر شده است.

دکتر موسوی ادامه داد: با توجه به اتفاقاتی که قبل از نوروز رخ داد باید وقفه‌ای ایجاد کنیم تا ویروس مهار و جلوی انتقال آن گرفته شود.

وی از مردم به ویژه آن‌هایی که سفر کردند خواست تا یک هفته خود را قرنطینه کنند و ادامه داد: همچنین طبق مصوبات ستاد ملی کرونا، دید وبازدید‌های نوروزی ممنوع است و جلوی چرخه انتقال را بگیریم.

رئیس دانشگاه علوم پزشکی مازندران یادآور شد: پرهیز از برپایی مراسم‌ها و دورهمی‌ها مورد تاکید جدی واساسی است و به دلیل فضا‌های تالار‌ها و رستوران‌ها استاندارد نیست باید محدودیت‌هایی در فعالیت آن‌ها ایجاد شود.

وی شمار بیماران شناسایی شده در استان را حدود ۸۰۰ نفر ذکر کرد و گفت: تمامی شهر‌های استان درگیر بیماری کرونای انگلیسی و ویروس جهش یافته جدید هستند./مهر
 
انتهای پیام/
ارسال نظرات
پر بیننده ها
آخرین اخبار