خبرهای داغ:

انجام ۵۰ مورد بازرسی بهداشتی از واحد‌های صنفی و داروخانه‌های شرق استان سمنان

شاهرود_ معاون غذا و دارو دانشگاه علوم پزشکی شاهرود گفت: با آغاز اجرای طرح ستاد نوروزی و همزمانی با شیوع بیماری کرونا ویروس، بیش از ۵۰ مورد بازرسی و ۱۳۰ مورد نمونه گیری بهداشتی از واحد‌های صنفی انجام شد.
کد خبر: ۹۳۳۱۴۲۸
|
۱۵ فروردين ۱۴۰۰ - ۱۳:۱۲
انجام ۵۰ مورد بازرسی بهداشتی از واحد‌های صنفی و داروخانه‌های شرق استان سمنانبه گزارش خبرنگار بسیج، دکتر سولماز میرزامحمدی اظهار کرد: با آغاز اجرای طرح ستاد نوروزی از ۱۵ اسفندماه ۹۹ تا ۱۵ فروردین و همزمانی با شیوع بیماری کرونا ویروس، تشدید نظارت و بازرسی از اماکن دارویی و تولیدات مواد غذایی در دستور کار این معاونت قرار گرفت.
معاون غذا و دارو دانشگاه علوم پزشکی شاهرود افزود: این طرح با تشکیل تیم‌های نظارتی شامل بازرسی از داروخانه‌های خصوصی و دولتی، بازرسی از مراکز تولید مواد غذایی، فروشگاه‌های عرضه لوازم آرایشی و بهداشتی٬ عطاری‌ها و همچنین کشیک آزمایشگاه مواد غذایی و آرایشی که توسط بازرسان بهداشتی و نظارتی بر مواد غذایی انجام می‌شود، اجرا شد
وی اظهار کرد: از ابتدای اجرای ستاد نوروزی از مراکز دارویی (خصوصی و دولتی) ۱۰ مورد بازدید از داروخانه‌ها صورت گرفته که در هیچ یک از مراکز دارویی مشکل دارویی مشاهده نگردید.
معاون غذا و دارو دانشگاه علوم پزشکی شاهرود بیان کرد: ۴۰ مورد بازدید از واحد‌های تولید مواد غذایی و مراکز عرضه لوازم آرایشی بهداشتی صورت گرفته که ۳۲ مورد از واحد‌های تولید مواد غذایی و ۸ مورد از عرضه کنندگان لوازم آرایشی و بهداشتی بوده است و همچنین از عطاری‌ها و مراکز عرضه گیاهان دارویی ۸ مورد بازدید بعمل آمد.
وی افزود: در طول این مدت ۱۳۰ نمونه ارسال شده به آزمایشگاه کنترل مواد غذایی از طرف معاونت بهداشتی دانشگاه و اداره نظارت بر مواد غذایی نیز مورد کنترل قرار گرفته است و تعداد ۳۸۰ آزمون بر روی نمونه‌ها انجام شده است.
ارسال نظرات
پر بیننده ها