مسئول بسیج اساتید چهارمحال و بختیاری گفت: باید افرادی در راس امور قرار گیرند که ناظر بر تحقق اهداف بلندمرتبه نظام جمهوری اسلامی از جمله محقق شدن شعار سال باشند، یعنی افرادی پرشور و نشاط و انقلابی که بازکننده گره‌ها باشند.
کد خبر: ۹۳۳۱۴۳۹
|
۱۵ فروردين ۱۴۰۰ - ۱۳:۳۴

به گزارش سرویس اساتید خبرگزاری بسیج و به نقل از ایکنا، احمدرضا بسیج مسئول بسیج اساتید چهارمحال و بختیاری  با اشاره به نامگذاری شعار سال از سوی مقام معظم رهبری به نام تولید، پشتیبانی‌ها، مانع‌زدایی‌ها، اظهار کرد: هدف بلند نظام جمهوری اسلامی، رسیدن به تمدن نوین اسلامی است، یعنی برای تمدن‌سازی اهدافی همچون مقوله فرهنگ و اقتصاد لازم است، یعنی بحث اقتصاد از این جهت مهم‌تر است، چون فرهنگ نیازمند اقتصاد است.

وی افزود: کشور در شرایط تحریم ظالمانه قرار دارد و بسیاری از امکاناتی که به آن‌ها نیاز داریم در دسترس ما قرار ندارند که شعار سال ناظر بر اهداف بلند و تمدن‌ساز و ساخت اقتصاد کشور است.

بسیج گفت: هر ساله شعارهای مختلفی از سوی رهبری در قالب شعار سال نامگذاری می‌شود که در حقیقت انجام دهنده آن دولت‌ها و مردم هستند، یعنی مردم باید بخواهند و کمک کنند و در این میان دولت‌ها نیز باید اقدامات لازم به منظور محقق شدن شعار هرساله را انجام دهند، گرچه محقق شدن شعار سال نیازمند اقدامات جمعی است، یعنی هر قشر از جامعه برای تحقق آن تلاش کنند.

مسئول بسیج اساتید چهارمحال و بختیاری بیان کرد: در پی نامگذاری شعار سال، مقام معظم رهبری مسائل کلی را مطرح کردند که بخشی از آن‌ها مطالبه‌گری است و باید از مسئولان مطالبات به صورت جدی صورت گیرد، بنابراین زمانی که این شعارها محقق نشود لازم است مردم در انتخابات فردی را انتخاب کنند که بر شعار سال و اقتصاد درون‌زا باور داشته باشد، یعنی محقق شدن شعار سال به منظور کمک به رشد و توسعه اقتصاد کشور را دغدغه خود بداند.

وی تاکید کرد: برای پشتیبانی از تولید باید تمام ساختارهای کشور اعم از قوای سه گانه، بانک‌ها و فضای مجازی با تبلیغات خود، روحیه و امید توانمندی‌ها و استعدادها را به کار گیرند و در این زمینه تلاش کنند، زیرا بسیاری از قوانین و بخش‌نامه‌ها توسط دولت تدوین می‌شود که لازم است پشتیبانی‌ها از تولیدکنندگان به منظور تولید باکیفیت توسط دولتمردان انجام شود.

بسیج عنوان کرد: موانع به معنای اجازه ندادن برای انجام کار است که این امر شامل موانع بیرونی و درونی می‌شود، در حقیقت موانع درونی همان نگاه‌های عقب‌افتاده و عصر حجری است که برخی هنوز بر این باورند که کشور از توانمندی لازم برخوردار نیست و جوانان و دانشمندان توانایی انجام کار را ندارند که این امر می‌تواند ضربه مهلکی به کشور وارد کند که مهم‌ترین موانع ناامیدی، عدم اعتماد به خویشتن، توانمندی‌های درونی و نداشتن اعتماد و توکل به خداوند متعال است.

وی گفت: یکی دیگر از موانع، موانع فرهنگی است که از جنبه مادی تحریم جزو مانع بیرونی محسوب می‌شود گرچه تحریم‌ها می‌تواند فرصت مغتنمی برای رشد و شکوفایی کشور باشد و می‌توان از این فرصت به خوبی استفاده کرد، گرچه نباید از توانمندی‌های داخل کشور غفلت کرد و تحریم را مانع انجام هر کاری دانست.

مسئول بسیج اساتید چهارمحال و بختیاری با بیان اینکه قاچاق از دیگر موانع درونی بوده که وظیفه دولت جلوگیری از این کار است، تصریح کرد: می‌توان گفت قاچاق سرطانی است که به جان اقتصاد کشور افتاده است و لازم است دولت تدابیری برای این غده سرطانی اتخاذ کند، زیرا این امر ضربه شدیدی به اقتصاد کشور وارد خواهد کرد.

وی در خصوص واسطه‌گری‌ها و دلالان، تصریح کرد: قطع شدن دست دلالان امکان‌پذیر است و راه‌حل دارد، یعنی دولت به سادگی می‌تواند با وضع قوانین و مقررات البته با نظارت‌های جدی، جلوی دلالان را بگیرد و از افزایش قیمت‌ها جلوگیری کند.

بسیج عدم پشتیبانی بانک‌ها نسبت به تولیدکنندگان را از دیگر موانع موجود در بحث تولید برشمرد و گفت: زمانی که تولیدکننده قصد شروع کاری را دارد نیازمند کمک‌های دولتی و سرمایه بانک است که در این میان معمولا بانک‌ها تسهیلات را به افرادی می‌دهند که سریعا سرمایه را به بانک برگردانند تا از این طریق سود بیشتری حاصل شود، البته افرادی که از عهده پرداخت تسهیلات با سودهای بالا، برنمی‌آیند بانک کارخانه را مصادره می‌کند که بایستی در سالی که به نام تولید، پشتیبانی‌ها و مانع‌زدایی نام گرفته حمایت لازم از تولید و تولیدکننده انجام شود تا موانعی برسر راه آن‌ها قرار نگیرد و از این طریق، وابستگی به خارج از کشور نداشته باشیم.

مسئول بسیج اساتید چهارمحال و بختیاری تاکید کرد: متاسفانه برخی صادرات و واردات محصولات، توسط کسانی انجام می‌شود که به جایگاه قدرت متصل هستند.

وی یادآور شد: خام فروشی در بسیاری از محصولات تولیدی در کشور مشاهده می‌شود، ایجاد کارگاه‌های جنبی به منظور ایجاد اشتغال و بهره‌وری و ارزش‌افزوده در کشور تاثیر بسیاری در از بین رفتن خام‌فروشی دارد، زیرا بسیاری از محصولات همچون خاویار و زعفران به خارج از کشور ارسال و به اشکال مختلف بسته‌بندی یا محصولات دیگری از آن‌ها تولید می‌شود و با قیمت‌های گزاف به فروش می‌رسد که لازم است این کار در کشور انجام شود تا به شکوفایی اقتصاد منجر شود که توجه به شعار سال راهگشاست.

بسیج خاطرنشان کرد: اگر دولت‌مردان نتوانند شعار سال را تحقق بخشند، باید در رای دادن نگاه‌ها تغییر کند، بنابراین باید افرادی در راس امور قرار گیرند که ناظر بر تحقق اهداف بلندمرتبه نظام جمهوری اسلامی از جمله محقق شدن شعار سال باشند، یعنی افرادی پرشور و نشاط و انقلابی که بازکننده گره‌ها باشند برای این جایگاه مهم انتخاب شوند تا بتوانند وظایفی که عهده‌دار آن بوده را به خوبی انجام دهند.

انتهای پیام/

منبع: دفتر رسانه و ارتباطات نهضت استادی بسیج چهارمحال و بختیاری

ارسال نظرات