"ابومحمد الجولانی" سرکرده گروه تروریستی هیات تحریر الشام در اولین مصاحبه با یک خبرنگار آمریکایی اظهار داشت که این هیات هیچ تهدیدی برای آمریکا نیست و منافع مشترکی میان این گروه و آمریکا وجود دارد، او از دولت بایدن خواست نام این هیات را از فهرست گروه‌های مرتبط با القاعده حذف کند.
کد خبر: ۹۳۳۱۴۵۲
|
۱۵ فروردين ۱۴۰۰ - ۱۴:۳۰

به گزارش خبرگزاری بسیج،"ابومحمد الجولانی" سرکرده گروه تروریستی هیات تحریر الشام در اولین مصاحبه با یک خبرنگار آمریکایی اظهار داشت که این هیات هیچ تهدیدی برای آمریکا نیست و منافع مشترکی میان این گروه و آمریکا وجود دارد، او از دولت بایدن خواست نام این هیات را از فهرست گروه‌های مرتبط با القاعده حذف کند.

الجولانی سرکرده گروه تروریستی تحریر الشام در گفت وگو با مارتین اسمیت خبرنگار فرونت لاین گفت که با اشاره به نقش خود در مبارزه با دولت سوریه و دشمنی با داعش (یکی از رقبای النصره در سوریه) و تسلط بر محل سکونت میلیون ها آواره سوریه که احتمالا بعدها پناهنده می شوند، منافع مشترکی میان تحریر الشام و آمریکا و غرب وجود دارد.

وی افزود: این منطقه تهدیدی برای امنیت اروپا و آمریکا به شمار نمی آید و سکوی پرشی برای سلفی های بیگانه نیز نیست.

به گفته فرونت لاین مصاحبه با الجولانی در ادلب و در اول و چهاردهم فوریه گذشته انجام شده و بخشی از اسنادی دال بر ارتقای الجولانی به عنوان فرمانده نظامی سلفی است.

الجولانی در این مصاحبه تلاش داشت تا بر پایان روابط خود با گروه تروریستی القاعده تاکید کند و اینکه گروهش حتی در گذشته با عملیات خارج از مرزهای سوریه مخالف بوده است.

وی قرار گرفتن در گروههای تروریستی را سیاسی و ناعادلانه خواند.

الجولانی تلاش دارد با این تاکیدها، خود را به عنوان شریک آمریکا و غرب در مبارزه با دولت سوریه معرفی کند.

آمریکا، گروه الجولانی مورد حمایت برخی کشورهای عربی و غربی را که ان زمان جبهه النصره نام داشت را دسامبر 2021 در لیست گروه‌های تروریستی قرار داد، این در حالی است که مه 2013 نیز ان را در گروه تروریست ها قرار داده بودند.

این مصاحبه به بازداشت فعالان و خبرنگاران و شکنجه آنان توسط هیات تحریر الشام اشاره کرد اما الجولانی ادعا کرد این اشخاص مزدوران نظام یا روسیه و جهت دام انداختن به سوریه آمده بودند یا عناصر داعش هستند این در حالی است که دهها گزارش از حذف رقبا و مخالفان و شکنجه انان توسط این هیات خبر می دهد اما وی انها را تکذیب کرد و قول داد به سازمان های حقوق بشر اجازه دهد جهت آگاهی از برخورد زندان های هیات از آنجا بازدید کنند.

"ساره کیالی " پزوهشگر مسائل سوریه در سازمان دیده بان حقوق بشر به فرونت لاین گفت: این پیشنهاد بسیار خوبی است اگر بتوانند از زندان های رسمی و غیر رسمی بازدید کنند زیرا گروههای حقوقی چنین پیشنهادهایی را از دیگران دریافت کرده اند بدون اینکه پیگیری کنند.

گفتنی است مارتین اسمیت فوریه گذشته عکس خود را با الجولانی منتشر کرد که برای اولین بار با کت و شلوار و بدون لباس تروریست‌های القاعده ظاهر می شد و لباس وی پیشگویی هایی را به دنبال داشت مبنی بر اینکه وی به ویژه پس از حذف رقبای خود در ادلب و تسلط بر گذرگاه‌های مرزی با کمک ترکیه و برخی کشورهای عربی، در تلاش برای جلب رضایت آمریکا و غرب و همکاری با آنان است.

بله این الجولانی است که دستان خود را برای دوستان غربی خود گشوده تا به آنان بگوید شریک خوبی برای آنان جهت تخریب سوریه و محاصره مردم است تا اهرم های فشاری که در اختیار دارد را رو کند؛ چه مساله آوارگان یا گذرگاههای مرزی که سرقت نفت سوریه را آسان خواهد کرد.

ارسال نظرات