سخنگوی سازمان هواپیمایی کشوری اعلام کرد:

لغو پرواز‌های ایران به ترکیه

سخنگوی سازمان هواپیمایی کشوری گفت: تصمیم گیری در خصوص قطع پرواز‌ها به ترکیه در جلسه امروز ستاد ملی مقابله با کرونا انجام خواهد شد.
کد خبر: ۹۳۳۱۴۷۰
|
۱۵ فروردين ۱۴۰۰ - ۱۵:۲۵

به گزارش خبرگزاری بسیج، محمدحسن ذیبخش  افزود: به محض ابلاغ ستاد ملی مقابله با کرونا، مصوبات این ستاد در خصوص قطع پرواز‌ها به ترکیه اجرایی خواهد شد.

وی افزود: البته تعدادی از مسافران ایرانی در ترکیه حضور دارند که قطعا ستاد ملی مقابله با کرونا در خصوص نحوه بازگشت این مسافران نیز تصمیم لازم را اتخاذ خواهد کرد ضمن اینکه برای بازگشت شهروندان ترکیه به خاک کشورشان نیز باید پرواز‌هایی برقرار کرد.

پیشتر معاون وزیر راه و شهرسازی و رئیس سازمان هواپیمایی کشوری نیز از اعلام آمادگی این سازمان برای قطع پرواز‌ها به ترکیه با ابلاغ ستاد ملی مقابله با کرونا خبر داده و تاکید کرده بود: طبق آخرین ابلاغ ستاد ملی مقابله با کرونا و دستورالعمل‌های جاری، مسافران ترکیه باید تست منفی کرونا به زبان انگلیسی را هنگام خروج از کشور و نیز هنگام بازگشت به کشور داشته باشند و در غیر این صورت تست سریع کرونا با همکاری واحد‌های بهداشت مرزی از آن‌ها به عمل خواهد آمد.

هزینه تست کرونا از مسافران ورودی فاقد جواب تست منفی کرونا نیز برای اتباع ایرانی ۲۳۰ هزار تومان و برای اتباع خارجی ۳۵ یورو یا ۴۰ دلار و یا معادل ریالی آن اعلام شده است که هنگام انجام تست، از مسافران دریافت خواهد شد.

کاپیتان تورج دهقانی زنگنه درباره آخرین وضعیت پرواز‌های ترکیه و تصمیم ستاد ملی مقابله با کرونا درباره این پرواز‌ها به دلیل شیوع شدید ویروس کرونای انگلیسی در ترکیه گفته بود: هنوز ستاد ملی مقابله با کرونا ابلاغی در این باره به ما نداشته است و ما تابع تصمیمات ستاد ملی مقابله با کرونا هستیم.

رئیس سازمان هواپیمایی کشوری افزود: البته در همه پرواز‌های خارجی و همین پرواز‌های ترکیه، تست منفی کرونا یکی از الزامات برای مسافران است و مسافران باید حتماً تست معتبر منفی کرونا داشته باشند.

گفتنی است روز گذشته (۱۴ فروردین)، آقای سعید نمکی وزیر بهداشت، درمان و آموزش پزشکی با توجه به شیوع گسترده بیماری کووید ۱۹ در کشور ترکیه، در نامه‌ای به وزیر کشور و فرمانده قرارگاه عملیاتی ستاد مبارزه با بیماری کرونا، بر ضرورت توقف یک هفته‌ای ایاب و ذهاب از طریق مرز‌های هوایی و زمینی با این کشور و لزوم همکاری استانداران در این زمینه، تاکید کرده بود.

ارسال نظرات