نماینده مردم میبد و تفت در مجلس شورای اسلامی:

زمین مورد نیاز جوانان برای ساخت مسکن در شهرستان میبد تأمین شود

نماینده مردم میبد و تفت در مجلس شورای اسلامی، واگذاری زمین مورد نیاز جوانان برای ساخت مسکن در شهرستان میبد را خواستار شد.
کد خبر: ۹۳۳۱۵۵۳
|
۱۶ فروردين ۱۴۰۰ - ۰۷:۵۴
به گزارش خبرنگار خبرگزاری بسیج از میبد، نماینده مردم میبد و تفت  در نشست هم اندیشی مسوولان استان و شهرستان با اشاره به مشکلات میبد در حوزه‌های مختلف شهری، موضوع طرح ملی مسکن را مهم دانست واگذاری زمین برای ساخت و ساز مسکن جوانان را خواستار شد.
وی در این نشست که با هدف بررسی مشکلات اجرای طرح ملی مسکن، بافت تاریخی میبد و جانمایی اختصاص زمین‌هایی برای احداث پایانه مسافربری و میوه و تره بار با حضور مسوولان استان و شهرستان برپا شد به معضلات بافت تاریخی و بنا‌های به حال خود رها شده در این بافت هم اشاره کرد.
معاون هماهنگی امور عمرانی استاندار یزد هم به دیر اجرا شدن طرح ملی مسکن در میبد اشاره و جانمایی برای اجرای این طرح در میبد با توجه به بازنگری طرح جامع شهر را خواستار شد.
محسن صادقیان، مشکلات مسکن مهر را هم یادآور شد و بر رفع مشکلات مطرح شده از جمله آسفالت محوطه این مجموعه و اطراف آن تاکید کرد.
وی همچنین با اشاره به رودخانه‌های متروکه و رها شده در سطح شهر گفت: جمع آوری نخاله‌ها، ایجاد دیوار‌های حفاظتی و استفاده از ظرفیت آن‌ها برای احداث پارک مد نظر باشد.
در این نشست میزان تامین آب برای شرکت‌های صنعتی و مشکلات شهرک تلاشگران میبد مرتبط به ارائه سند به صاحبان صنف‌های راه اندازی شده در این شهرک مورد بررسی قرار گرفت.
معاون برنامه‌ریزی و هماهنگی امور عمرانی فرماندار میبد هم در حاشیه این نشست در گفت و گو با خبرنگار ایرنا، واگذاری رودخانه ظفر برای احداث پارک مشاهیر با همکاری آب منطقه‌ای، واگذاری ۲ هکتار زمین برای احداث پارک بانوان و پنج هکتار زمین برای پایانه میوه و تره‌بار را از مصوبات این نشست اعلام کرد.

فرزین خادمی در ادامه به مصوب شدن واگذاری ۶ هکتار زمین در کنار جاده بفروئیه به متقاضیان از سوی اداره راه و شهرسازی، واگذاری پنج هکتار زمین برای متقاضیان طرح اقدام ملی مسکن در شهرک شهدا و پیگیری مطالعات طرح زمین ۶۰۰ هکتاری برای شهرستان، واگذاری ۲۶ هکتار زمین برای احداث پایانه مسافربری و خودروی سنگین و همچنین زیر سازی و آسفالت شهرک تلاشگران هم اشاره کرد.
ارسال نظرات
آخرین اخبار