به گزارش پایگاه اطلاع رسانی بسیج سازندگی کشور، نخستین جلسه قرارگاه جهش تولید بسیج عصر امروز با حضور سردار سلیمانی رئیس سازمان بسیج مستضعفین، سردار زهرایی رئیس سازمان بسیج سازندگی و روسای بسیج اقشار در سازمان بسیج مستضعفین برگزار گردید.
کد خبر: ۹۳۳۱۵۹۹
|
۱۶ فروردين ۱۴۰۰ - ۱۰:۲۲

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی بسیج سازندگی کشور، نخستین جلسه قرارگاه جهش تولید بسیج عصر امروز با حضور سردار سلیمانی رئیس سازمان بسیج مستضعفین، سردار زهرایی رئیس سازمان بسیج سازندگی و روسای بسیج اقشار در سازمان بسیج مستضعفین برگزار گردید.

سردار زهرایی رئیس سازمان بسیج سازندگی گفت: با توجه به جنگ اقتصادی دشمن علیه آحاد مردم جمهوری اسلامی ایران و تلاش برای ایجاد وابستگی حداکثری از یک سو و از طرفی نقشه گنج نظام مقدس اسلامی ایران که همان ورود مردم به صحنه بود، بسیج بر طبق شعارهای اقتصادی سال در تلاش برای خنثی سازی تلاش دشمن بوده است و از سال 91 این اقدامات شروع شده است.

وی افزود: از مهمترین ارکان این اقدامات گفتمان سازی در حوزه اقتصاد مردمی و مقاومتی است که بسیج آن را با محوریت شعار «اقتصاد منهای نفت» آغاز کرده و در قالب مجله منهای نفت پرچم داری می کند.

رئیس بسیج سازندگی گفت: این فصلنامه در زمانی آغاز بکار نمود و سعی بر عینیت بخشی آن داشت که هر بشکه نفت 100 دلار قیمت داشت و وابستگی اقتصادی بودجه در کشور هم به شدت به نفت بستگی داشت.

وی اشاره داشت: با معرفی مشاغل، عرصه ها و ستارگان اقتصاد مقاومتی به مرور زمان، منهای نفت که برگرفته از منویات امام خامنه ای (مد ظلله العالی)هم بوده است، شکل واقعی را به خود گرفت و در بین مسئولین، نخبگان و مردم به یک کلید واژه امیدآفرینی تبدیل شد.

لازم به ذکر است: بیش از 1000 مسئول کشوری و لشگری از این مجله تقدیر نموده و از این ایده الگو گرفته اند، و بیش از 100 مستند داستانی تولید شده، و نزدیک به 800 برنامه رادیویی به سوژه های آن پرداخته اند.

ایشان گفت: تاجایی این اقدامات پیش رفته است که بسیاری از مردم با خواندن این مجلات و پیدا کردن نقشه راه توانستن برای خود شغل ایجاد نمایند.

چهاردهمین فصلنامه منهای نفت به معرفی 23 شهر اقتصادی ایران در حوزه صنایع تبدیلی اختصاص یافته است.

ارسال نظرات