مدیرکل ستاد اجرایی فرمان حضرت امام خمینی (ره) استان البرز در گفت و گو با «بسیج»؛
مدیرکل ستاد اجرایی فرمان حضرت امام خمینی (ره) استان البرز از اجرای طرح اقدام ملی مسکن خبر داد و گفت: این ستاد ساخت تعدادی از مسکن ها را متقبل و مقرر شده که 3 هزار و 250 واحد مسکونی در استان البرز ساخته شود.
کد خبر: ۹۳۳۱۶۵۸
|
۱۶ فروردين ۱۴۰۰ - ۱۱:۴۳

به گزارش خبرگزاری بسیج از کرج، محمد مهدی پورسلیمانی، مدیرکل ستاد اجرایی فرمان حضرت امام خمینی (ره) استان البرز با اشاره به آغاز اقدامات و وظایف حکومتی این ستاد از سال 1368 گفت: در سال 1386 بر اساس منویات مقام معظم رهبری مبنی بر ساخت یک هزار مدرسه یا آباد شدن یک هزار نقطه، ماموریت های اجتماعی این ستاد تعریف شد.

ساخت بیش از سه هزار واحد مسکونی در البرز در طرح اقدام ملی مسکن

وی افزود: بنیاد برکت در همان زمان در ستاد اجرایی فرمان امام خمینی (ره) ایجاد و مقرر شد در وهله اول، ساخت یک هزار مدرسه و آباد شدن یک هزار نقطه در مناطق محروم که مد نظر مقام معظم رهبری بود آغاز شود. در کنار این اقدام، ایجاد اشتغال پایدار در مناطق محروم و روستاها به ویژه مناطق مرزی نیز آغاز شد.

مدیرکل ستاد اجرایی فرمان حضرت امام خمینی (ره) استان البرز با اشاره به مهاجرت ساکنین مناطق محروم به شهرهای دیگر به دلیل عدم اشتغال مطرح کرد: در این راستا شرکت های زودبازده با مشارکت بخش خصوصی در مناطق کم برخوردار راه اندازی و برای ساکنین اشتغالزایی شد. این امر موجب مهاجرت معکوس افرادی شد که به شهرهای دیگر مهاجرت کرده بودند.

وی با اشاره به معضل اشتغال در روستاها، از اعطای 40 میلیون تومان تسهیلات 4 درصد به هر طرح اشتغال روستایی خبر داد و افزود: 250 طرح در طالقان و سه هزار طرح نیز در شهرستان های نظرآباد، ساوجبلاغ و اشتهارد ارائه شده که اقدامات لازم برای پرداخت در طالقان آغاز شده و در سایر شهرستان ها نیز در حال انجام است. جلسه ای نیز در این راستا با استانداری البرز برگزار خواهد شد.

پورسلیمانی عنوان کرد: در سال 97، اقدامات ستاد به دو بخش اجتماعی و خدمتگزاری و کارهای زیربنایی تقسیم و فعالیت های اجتماعی به بنیاد احسان که یکی از زیرمجموعه های این ستاد است محول شد. در پی وقوع سیل در لرستان، خوزستان و گلستان در ابتدای سال 98، بنیاد احسان با بهره گیری از ظرفیت های گروه های جهادی در هر سه استان مستقر شد.

وی افزود: ابتدا تعداد زیادی آشپزخانه به منظور تهیه و توزیع غذای گرم میان اهالی در هر سه استان راه اندازی و سپس نسبت به کمک رسانی و خدمات رسانی به مردم آسیب دیده از سیل اقدام و تمام نیازهای مردم این مناطق اعم از آب معدنی، پوشاک، غذای گرم، جیره خشک و ... برطرف شد. در جریان این اقدامات، ظرفیت گروه های جهادی که مدتی مغفول مانده بود، به خوبی دیده شد.

مدیرکل ستاد اجرایی فرمان حضرت امام خمینی (ره) استان البرز، مجموعه سپاه و بسیج را خاستگاه و سرمنشأ گروه های جهادی دانست و بیان کرد: سپاه و بسیج تفکر تشکیل گروه های جهادی را در کشور ایجاد کردند که این تفکر از اهمیت بسیاری برخوردار است. نام گروه های جهادی چند سالی است که بر سر زبان ها افتاده، پیش از آن جهادگران به صورت گمنام در مناطق محروم فعالیت می کردند.

پورسلیمانی با اشاره به معضل تأمین مسکن اظهار کرد: مقرر شده دولت طرح اقدام ملی مسکن را اجرا کند که در این راستا ستاد اجرایی فرمان حضرت امام خمینی (ره) ساخت تعدادی از این مسکن ها را متقبل و مقرر شده که 3 هزار و 250 واحد مسکونی در استان البرز ساخته شود که از تعداد، 450 واحد در فردیس، 800 واحد در حسن آباد کرج و دو هزار واحد نیز در شهر جدید هشتگرد است.

وی از آغاز عملیات ساخت این واحدها در قالب سه پروژه خبر داد و اضافه کرد: زمین های موردنیاز در حسن آباد و شهر جدید هشتگرد توسط دولت تامین شده و ستاد اجرایی تنها ساخت آن ها را بر عهده دارد اما در فردیس، زمین موردنیاز هم توسط ستاد تامین شده است. این واحدهای مسکونی پس از تکمیل، بدون دریافت سود در اختیار محرومین و افراد کم برخوردار قرار خواهد گرفت.

مدیرکل ستاد اجرایی فرمان حضرت امام خمینی (ره) استان البرز با اشاره به شیوع ویروس منحوس کرونا در کشور، خاطرنشان کرد: سال 98، همزمان با همه گیری ویروس کرونا در کشور، آغاز کمک رسانی به مردم به ستاد اجرایی فرمان حضرت امام خمینی (ره) در سراسر کشور ابلاغ شد و در وهله اول، گندزدایی و ضدعفونی معابر، پمپ بنزین ها و ادارات و ... صورت گرفت.

به گفته پورسلیمانی، با توجه به اینکه اوایل شیوع کرونا، تامین ماسک به یک معضل تبدیل شده بود، این ستاد با همکاری گروه های جهادی اقدام به تولید ماسک و توزیع آن ها در مناطق محروم کرد. در سال 99، کارخانه تولید ماسک با ظرفیت تولید روزانه چهار میلیون عدد ماسک با هزینه اولیه 100 میلیارد تومان در شهرک صنعتی اشتهارد راه اندازی و بخش عمده ای از نیاز کشور برطرف شد.

وی اذعان کرد: پس از فرمایشات مقام معظم رهبری در خصوص رزمایش کمک مؤمنانه در ماه شعبان سال گذشته، این ستاد نیز در لبیک به منویات ایشان وارد عمل شد و اقدام به تهیه و توزیع بسته های معیشتی میان افراد کم برخوردار و نیازمند کرد. در مرحله اول، 15 هزار بسته و در مرحله دوم که قرار بر توزیع 30 هزار بسته بود، به دلیل افزایش قیمت مرغ و عدم تامین بودجه، تعداد کمتری بسته معیشتی توزیع شد.

مدیرکل ستاد اجرایی فرمان حضرت امام خمینی (ره) استان البرز با اشاره به توزیع 23 هزار بسته معیشتی در دی ماه و 11 هزار و 500 بسته معیشتی در اسفند ماه 99 عنوان کرد: تهیه و توزیع 11 هزار و 500 بسته نیز اواخر فروردین ماه صورت خواهد گرفت. همچنین در سال گذشته 15 هزار پک بهداشتی نیز در استان البرز توزیع شد.

پورسلیمانی از اجرای پویش مشق احسان نیز خبرداد و گفت: مهرماه سال گذشته 10 هزار و 100 بسته کیف و لوازم التحریر با مشارکت گروه های جهادی میان دانش آموزان نیازمند توزیع شد. در روز عید غدیر نیز، توزیع 80 هزار پرس غذای گرم با مشارکت هیأت های مذهبی و گروه های جهادی صورت گرفت. همچنین در سال 99، 35 سری جهیزیه با مشارکت گروه های جهادی تهیه و به زوج های نیازمند اهدا شد.

وی همچنین از راه اندازی بیمارستان صحرایی در یکی از مدارس منطقه پیشاهنگی به منظور ویزیت رایگان اهالی در زمینه های دندانپزشکی، عمومی، روانپزشکی، چشم پزشکی و ... و نیز ارائه داروی رایگان به آن ها با همکاری گروه های جهادی خبر داد و گفت: تعمیرات جزئی خانه های اهالی مناطق محروم نیز در حال انجام است.

خبرنگار بسیجی: مینا صدیقیان

انتهای پیام/ص

ارسال نظرات
پر بیننده ها