نماینده ولی فقیه در سیستان و بلوچستان گفت: با توجه به شعار سال، تعریف پروژه هایی از نگاه علمی نسبت به مسائل استان و افزایش تولید و مشخص نمودن سهم دانشگاه و سایر دستگاه‌ها در پشتیبانی از تولید مد نظر قرار بگیرد.
کد خبر: ۹۳۳۱۶۸۸
|
۱۶ فروردين ۱۴۰۰ - ۱۲:۴۶
به گزارش خبرنگار بسیج به نقل از روابط عمومی دفتر نماینده ولی‌فقیه در سیستان‌وبلوچستان، آیت‌الله مصطفی محامی نماینده ولی‌فقیه در سیستان‌وبلوچستان در دیدار رئیس و جمعی از معاونین دانشگاه آزاد اسلامی استان با تبریک فرا رسیدن سال نو و اعیاد شعبانیه، از زحمات و تلاش های مجموعه کارکنان این دانشگاه تقدیر کرد و گفت: برگزاری سلسله جلسات راهبردی دانشگاه از مباحث مهمی است که باید ادامه دار باشد و خروجی آن به صورت منشوری مدون و به عنوان یک سند برای انجام کار مد نظر قرار گیرد.

امام جمعه زاهدان افزود: دانشگاه آزاد اسلامی در سراسر کشور سیاست ها و راهبردهایی را دنبال می کند اما در سیستان‌وبلوچستان با توجه به محرومیت های موجود، موقعیت مرزی و تنوع قومی و مذهبی نیاز است تا راهبرد ها و سیاست هایی بومی متناسب با نیاز منطقه در عرصه های مختلف آموزشی، پژوهشی، تربیتی، فرهنگی، اجتماعی و بصیرتی را در دستور کار قرار داده و در ادامه نهایی و مصوب کند.

رئیس شورای فرهنگ عمومی استان خواستار توسعه پردیس ها و مجموعه های آموزشی شد و گفت: نیاز است تا در کنار توسعه کمی، توسعه کیفی نیز مد نظر قرار گیرد و باید توجه داشت که روی آوردن فرزندان این مرز و بوم به تحصیل به مراتب از عدم تحصیل آنان بهتر است است اما نباید از کیفیت آموزش و پژوهش فکری و اجتماعی غفلت کنیم.

وی خواستار ارائه گزارشی از فعالیت های صورت گرفته توسط این مجموعه در جهت توسعه کیفی آموزشی، پژوهشی و تربیتی شد و ادامه داد: توسعه رشته ها متناسب با نیاز استان از جمله رشته های پزشکی و صنایع و معادن می تواند در آینده استان تاثیر گذار باشد.

وی‌گفت: با توجه به نامگذاری سال۱۴۰۰ تحت عنوان تولید، پشتیبانی ها و مانع زدایی ها، تعریف پروژه هایی از نگاه علمی نسبت به مسائل استان و افزایش تولید و مشخص نمودن سهم دانشگاه در پشتیبانی از تولید و همچنین نحوه ایفای نقش سایر دستگاه ها می تواند از جمله موارد مد نظر در خصوص شعار سال باشد و در پایان سال نیز خروجی کار دانشگاه به تناسب شعار سال مشخص شود.

عضو هیئت علمی جامعه المصطفی خواستار برگزاری همایش هایی با موضوعات مختلف توسط دانشگاه آزاد اسلامی استان شد و خاطر نشان کرد: برگزاری همایش های متنوع با توسعه همکاری و استفاده از ظرفیت سایر دستگاه ها چه به میزبانی استان و چه به میزبانی کشور های همسایه از دیگر طرح های تاثیر گذار در استان خواهد بود.

وی‌گفت: شیوع ویروس کرونا کار را سخت و آسیب هایی ایجاد کرده است که انتظار می رود در صورت برگشت به شرایط عادی سرمایه گذاری بیشتری در زمینه های فرهنگی صورت گیرد تا تاثیر آن بیش از پیش مشاهده شود.

همچنین دکتر سلطانعلی میری رئیس دانشگاه آزاد اسلامی استان نیز در ابتدای این دیدار به بیان گزارشی از عملکرد دانشگاه آزاد در سال گذشته پرداخت و گفت: یکی از سیاست های اصلی دانشگاه آزاد توسعه کمی و کیفی آموزش در سطح استان می باشد.
وی افزود: در سال جدید با برنامه ریزی های صورت گرفته آمادگی لازم برای پذیرش دانشجو از کشورهای همسایه در دانشگاه آزاد اسلامی واحد زاهدان وجود دارد.
ارسال نظرات