فرمانده لشکر عملیاتی 10 سیدالشهدا(ع) در گفت‌وگو با «بسیج»؛
فرمانده لشکر عملیاتی 10 حضرت سیدالشهدا (ع) استان البرز، شهید آوینی را رسانه ای ماندگار در ترویج فرهنگ دفاع مقدس دانست و گفت: وی به زیبایی توانست زیبایی های دوران دفاع مقدس را به تمام دنیا نشان دهد.
کد خبر: ۹۳۳۱۷۲۶
|
۱۶ فروردين ۱۴۰۰ - ۱۵:۲۱

به گزارش خبرگزاری بسیج از کرج، سردار رستمعلی رفیعی آتانی، فرمانده لشکر عملیاتی 10 حضرت سیدالشهدا (ع) استان البرز گفت: سید شهیدان اهل قلم آقا سید مرتضی آوینی، از رویش های تفکر امام خمینی (ره) در انقلاب اسلامی و سرباز حقیقی ولایت در رسانه است.

شهید آوینی، رسانه ای ماندگار در ترویج فرهنگ دفاع مقدس

وی افزود: آن زمان، یک نگاه عمیق دینی در دوران دفاع مقدس، پشت لنز دوربین قرار گرفت و روایتگر بهترین تفسیرهای مبانی دینی و انقلاب در دفاع مقدس شد. شهید آوینی با وجود سابقه تحصیل در حوزه فلسفه غرب و تعلق خاطر به آرا و افکار این حوزه، در سنگر روایتگری دفاع مقدس قرار گرفت.

فرمانده لشکر عملیاتی 10 حضرت سیدالشهدا (ع) استان البرز با اشاره به برجستگی های منحصر به فرد این شهید بزرگوار افزود: وی در یک میدان حقیقی تعمق دینی توانست از تعلق خاطر قبلی خود دست بکشد و وارد حوزه مبانی دینی شود و تعلقات خاطر را در دوران دفاع مقدس، سنگر به سنگر و چهره به چهره با شهیدان و شاهدان آن دوران، به منصه قلم زیبای خود برساند.

سردار رفیعی آتانی با اشاره به دیدار شهید آوینی با رهبر معظم انقلاب در سال 1368 بیان کرد: شهید اهل قلم پس از این دیدار، دلنوشته ای را با عشق و علاقه نوشت و خطاب به مقام معظم رهبری گفت: آقا جان دوستت داریم و خودت می دانی که چقدر دوستت داریم؛ دلیل دوست داشتن او این بود که استحکام، قوت و قدرت انقلاب و کشور را در اتصال به ولایت می دانست.

وی با اشاره به اینکه شهید آوینی در تاریخ 20 فروردین سال 1372 در فکه عروج کرد، مطرح کرد: مقام معظم رهبری می فرمایند: آنطور که شهید آوینی می گفت، می نوشت و به تصویر می کشید و شهیدان را توصیف می کرد، گویی با تمام آن ها در حرکت بود و این مسیر را با شهیدان طی کرده بود.

سردار رفیعی آتانی اظهار کرد: قدرت شهید آوینی این بود که قلم، بیان و باورش را در یک راستا قرار داد و هنر را به عنوان ماندگارترین سلاح به تسخیر اداره ولایی خود درآورد. وی توانست با یک دوربین، پنجره ای را باز کند که مردم بتوانند از آن زیبایی های جنگ را نیز مشاهده کنند.

فرمانده لشکر عملیاتی 10 حضرت سیدالشهدا (ع) استان البرز اذعان کرد: هنر، زیبا نشان دادن زیبایی هاست و شهید مرتضی آوینی به زیبایی توانست با بهره گیری از زبان هنر، زیبایی های دوران دفاع مقدس را به تمام دنیا نشان دهد؛ حقیقا او یک رسانه ماندگار در ترویج فرهنگ دفاع مقدس است.

انتهای پیام/ص

ارسال نظرات
پر بیننده ها