اردوهای جهادی محرک جوامع محلی است

دبیر نهاد آبادانی و پیشرفت جازموریان گفت: از این نکته نباید غافل بود که اردوی جهادی می‌تواند مثمر ثمر باشد که محرک جوامع محلی باشد نه افراد بومی را نسبت به مشکلات و موانع محلی خود بی‌خیال کند.
کد خبر: ۹۳۳۱۸۳۰
|
۱۷ فروردين ۱۴۰۰ - ۰۷:۴۰

به گزارش خبرگزاری بسیج در کرمان  ، تعطیلات نوروزی فرصتی بود برای گروه‌های جهادی در مناطق محروم در جنوب استان کرمان تا با خدمات‌رسانی به مردم و با کمک اهالی منطقه، بخشی از کمبودها و کاستی‌ها را برطرف کنند، یکی از این گروه‌های جهادی، گروه سفیر جنوب است که اقدامات مختلفی را در روستاهای محروم جازموریان به سرانجام رسانده است.

مهدی بهرامی دبیر نهاد آبادانی و پیشرفت جازموریان در جنوب کرمان اظهار داشت: سابقه همکاری ما با گروه‌های جهادی به سال ۸۷ برمی‌گردد که به فراخور موقعیت و نیروی انسانی حوزه‌های مختلفی را شامل می‌شده است اما در سال جدید اقدام به فعالسازی گروه جهادی سفیر جنوب کردیم که مدیریت آن بر عهده یکی از طلاب بومی جازموریان است.

وی عنوان کرد: امسال با توجه به مدنظر بودن ایجاد یک باغ موقوفه در روستای برخوردار فرهنگی، از جوانان روستای هدف استفاده شد و تیم فرهنگی نهاد آبادانی و پیشرفت جازموریان نیز در کنار جوانان بومی حضور داشتند.

بهرامی ضمن تاکید بر این موضوع که عمده فعالیت‌های جهادی معطوف به منطقه رودبار جنوب بوده ادامه داد: سال گذشته با توجه به اتفاق ناگوار سیل فروردین ماه عمده فعالیت‌ها شامل ایجاد سیل‌بند، لایروبی رودخانه، توزیع بسته‌های بهداشتی، تعمیر مدارس و اقدامات از این قبیل شد.

دبیر نهاد آبادانی و پیشرفت جازموریان ضمن تاکید بر تاثیرات غیرقابل انکار اردوهای جهادی عنوان کرد: از این نکته نباید غافل بود که اردوی جهادی می‌تواند مثمر ثمر باشد که محرک جوامع محلی باشد نه افراد بومی را نسبت به مشکلات و موانع محلی خود بی‌خیال کند.

وی از مردم و نیروهای جهادی به عنوان مکمل هم نام برد به گونه‌ای که بخشی از کار حتما توسط مردم محلی انجام شود اقدامی که زمینه‌ساز ماندگاری آن می‌شود و به یکی از مهم‌ها که تقویت جوامع محلی است، جامه عمل می‌پوشاند.

بهرامی خاطرنشان کرد: مجموع آقایان حاضر در اردو ۱۵ نفر بودند که شامل بخش سلامت، عمران، فرهنگی و اشتغال بوده که نقش راهبری و آموزشی را برعهده دارند اما عمده فعالیت‌ها با تکیه بر اعضای بومی روستا پیش برده می‌شود.

 

ارسال نظرات