رئیس ستاد انتخاباتی استان چهارمحال و بختیاری گفت: داوطلبان انتخابات شوراهای اسلامی شهر و روستا و عشایری تا 22 فروردین برای ثبت نام مهلت دارند.
کد خبر: ۹۳۳۱۸۳۸
|
۱۷ فروردين ۱۴۰۰ - ۰۸:۳۳

 

به گزارش خبرگزاری بسیج از استان چهارمحال و بختیاری؛ جعفر مردانی، رئیس ستاد انتخابات چهارمحال و بختیاری گفت: ثبت‌نام از داوطلبان انتخابات شورا‌های اسلامی روستا و تیره‌های عشایری از ساعت هشت صبح روز دوشنبه ۱۶ فروردین به مدت یک هفته همزمان با سراسر کشور در استان آغاز شد.

این مقام مسئول افزود: داوطلبان علاقه‌مند به حضور در این رقابت می‌توانند از چهار طریق استفاده از نرم‌افزار موبایلی و نسخه ویندوز قابل نصب بر رایانه با دریافت از سایت وزارت کشور، مراجعه به دفاتر پیشخوان دولت و مراجعه حضوری به بخشداری‌ها ثبت‌نام کنند.

مردانی گفت: ۲۲ فروردین آخرین مهلت برای ثبت‌نام در انتخابات شوراهای اسلامی شهر و روستا و تیره های عشایری است و توصیه می شود داوطلبان ثبت‌نام خود را به روز‌های آخر موکول نکنند و از تجمع در بخشداری‌ها به سبب خطر شیوع ویروس کرونا بپرهیزند.

رئیس ستاد انتخابات استان، یادآوری کرد: گواهی عدم سوء‌پیشینه که از تاریخ صدور آن بیشتر از سه ماه نگذشته باشد، اصل شناسنامه و تصویر آن، اصل کارت ملی و تصویر آن، یک قطعه عکس سه در چهار و اصل کارت پایان خدمت نظام وظیفه یا کارت معافیت دائم و تصویر آن برای مردان از جمله مدارکی است که افراد متقاضی برای ثبت‌نام باید به همراه داشته باشند.

مردانی ادامه داد: داشتن سواد خواندن و نوشتن برای شورای روستا‌های تا ۲۰۰ خانوار جمعیت الزامی است و افراد داوطلبان متقاضی برای حضور در انتخابات شورای روستا‌های بالای ۲۰۰ خانوار جمعیت نیز باید مدرک تحصیلی معتبر دیپلم و بالاتر داشته باشند.

وی با اشاره به وجود ۲۶ بخش در استان چهارمحال و بختیاری، افزود: انتخابات در ۵۹۸ روستا در استان برگزار می‌شود که از این تعداد ۵۱ روستا دارای شورای پنج نفره و ۵۴۷ روستا دارای شورای سه نفره هستند.

گفتنی است؛ انتخابات ششمین دوره شورا‌های اسلامی شهری، روستایی وعشایری همزمان با سیزدهمین دوره انتخابات ریاست جمهوری در تاریخ ۲۸ خرداد ۱۴۰۰ برگزار خواهد شد.

ارسال نظرات