میرشریف گفت: تاکنون هفت هزار شهید دانش‌آموز کشورمان به همت بیش از ۲۸ هزار دانش‌اموز سرگذشت‌پژوهی شده‌اند.
کد خبر: ۹۳۳۱۸۵۰
|
۱۷ فروردين ۱۴۰۰ - ۰۹:۰۳
به گزارش خبرگزاری بسیج از یزد، حسین میرشریف مسئول دبیرخانه ملی همکلاسی آسمانی، در نشستی خبری با اصحاب رسانه یزد با بیان اینکه دارالعباده مفتخر به تقدیم یکهزار شهید دانش‌آموزان در دوران دفاع مقدس است. اظهار کرد: طرح همکلاسی آسمانی در اتحادیه انجمن‌های اسلامی دانش‌آموزان در دهه ۸۰ با توجه به وجود ۳۶ هزار دانش اموز شهید در سطح ملی و با دو نگاه سرگذشت پژوهی شهدای دانش آموز و برگزاری یادواره‌های شهدای دانش آموزان به صورت ملی، استانی و مدرسه‌ای کار خود را آغاز کرد.

وی در خصوص جزئیات سرگذشت‌پژوهی شهدای دانش‌آموز گفت: در این طرح، از هر مدرسه چهار دانش‌اموز به صورت داوطلبانه با انتخاب یک شهید دانش آموز نسبت به تهیه زندگی‌نامه، تکمیل شناسنامه فرهنگی شهید، گردآوری خاطرات خانواده، همرزمان و همکلاسی‌های این دانش‌آموز شهید، تهیه وصیت‌نامه‌ی وی و در نهایت دلنوشته‌ای از خود دانش‌آموزانی که در این سرگذشت‌پژوهی شرکت داشتند، اقدام می‌کنند.

مسئول دبیرخانه ملی همکلاسی آسمانی با اشاره به آغاز هفتمین دوره برنامه‌ی سرگذشت‌پژوهی دانش‌آموزان شهید از اوائل اسفندماه پارسال، گفت: تاکنون هفت هزار شهید دانش‌آموز کشورمان به همت بیش از ۲۸ هزار دانش‌اموز سرگذشت‌پژوهی شده‌اند.

مسئول اتحادیه انجمن‌های اسلامی دانش‌اموزان استان یزد با اشاره به عضویت پنج هزار دانش‌آموز دوره اول و دوم متوسط در اتحادیه انجمن‌های اسلامی استان یزد، ابراز کرد: البته در این دوره با توجه به شرایط کشور و شیوع بیماری کرونا، فعالیت‌ها به سمت مجازی سوق یافته و تمام دانش‌اموزان دوره متوسطه اول و دوم به صورت گروهی یا فردی در این طرح شرکت کنند.

وی عنوان کرد: در طرح سرگذشت پژوهی دانش اموزان شهید بیشتر به دانش آموزان پسر توجه شده است، گفت: با توجه به نگاه ویژه‌ی اتحادیه انجمن‌های اسلامی دانش‌اموزی به موضوع الگوی تعالی دختران دانش آموز، همراستا با طرح سرگذشت پژوهی پسران، طرح دیگری یا عنوان لشکر فرشتگان برای دانش آموزان دختر تعریف شده که امسال شاهد برگزاری هشتمین دوره آن در کشور هستیم.

مسئول دبیرخانه ملی همکلاسی آسمانی به سخنان اخیر رهبر معظم انقلاب در جمع دست‌اندرکاران کنگره ملی چهار هزار شهید استان یزد و تاکید معظم له به معرفی شهدای اقشار به وی‍ژه شهدای دانش‌آموز با توجه به وجود قریب یک هزار شهید دانش آموز در استان یزد، گفت: معظم له در این بیانات به موضوع الگوپذیری دانش آموزان امروز در مورد اثرگذاری دانش‌اموز شهید در دوران دفاع مقدس نیز اشاره داشتند که در همین راستا فعالیت‌های وی‍ژه‌تری در جهت الگویابی و الگوپذیری دانش‌آموزان در طرح ملی همکلاسی آسمانی دنبال می‌کنیم.

وی ابراز کرد: داوری و معرفی برگزیدگان دوره هفتم طرح سرگذشت‌پژوهی با نگاه به اهداف بینیه گام دوم انقلاب و سند تحول آموزش، اواخر اردیبهشت‌ماه و تقریباً همزمان با عید فطر انجام و معرفی خواهند شد.

وی در این مورد تصریح کرد: در این طرح دختران دانش اموز به سرگذشت پژوهی در مورد شهدای دانش اموز دختر و حتی زنان انقلابی و همچنین مادران، همسران و خواهران شهدا می‌پردازند و از آن‌ها الگوبرداری می‌کنند.

میرشریف در ادامه به برخی برنامه‌های دبیرخانه ملی همکلاسی آسمانی در سال جاری اشاره و در این باره تصریح کرد: رونمایی از سورد همکلاسی آسمانی در هفته آتی، نامگذاری یکی از میادین شهر یزد به نام شهدای دانش آموز در صورت موافقت شورای اسلامی شهر، تهیه نوشت افزار ایرانی - اسلامی با محوریت شهدای دانش اموز و برند دبیرخانه همکلاسی آسمانی، اجرای طرح آبروی مدرسه با معرفی هفتگی یکی از شهدای شاخص دانش‌اموز برای سال آینده تحصیلی و برگزاری جشنواره تولیدات و رسانه با محوریت شهدای دانش آموز از جمله برنامه‌های امسال این دبیرخانه ملی است.

وی چاپ حداقل یک کتاب به قلم نوجوان و چاپ سررسید ویژه شهدای دانش‌آموزبرای سال ۱۴۰۱ را از دیگر این برنامه‌ها خواند و افزود: به زودی شاهد طرح ویژه دبیرخانه با رونمایی از پورتال ملی همکلاسی آسمانی خواهیم بود که در ان اطلاعات و زندگی‌نامه تمامی شهدای دانش آموز بارگذاری و در اختیار عموم قرار خواهد گرفت.

مسئول اتحادیه انجمن‌های اسلامی دانش اموزان استان در پایان نیز با بیان این که در اتحادیه به دنبال زبده‌یابی و زبده پروری هستیم، تعداد اعضای کنونی این اتحادیه را قریب پنج هزار دانش آموز ذکر کرد.
ارسال نظرات