نظامیان صهیونیست، بامداد امروز یکی از رهبران حماس و عضو فهرست انتخاباتی این جنبش در کرانه باختری را بازداشت کردند.
کد خبر: ۹۳۳۲۰۰۶
|
۱۷ فروردين ۱۴۰۰ - ۱۵:۴۱

به گزارش خبرگزاری بسیج، نظامیان صهیونیست، بامداد امروز (سه‌شنبه - ۶ آوریل)، «حسن الوردیان» از رهبران جنبش حماس و  یکی از اعضای فهرست انتخاباتی این جنبش در شهر بیت‌لحم واقع در جنوب کرانه باختری را دستگیر کردند.

به نوشته پایگاه خبری شبکه «سقدس»، منابع محلی، گفتند که بامداد امروز نیروهایی از ارتش اشغالگر با حمله به منزل الوردیان در بیت‌لحم، او را دستگیر کردند.

وی از رهبران جنبش حماس و یکی از نامزدهای فهرست انتخاباتی «القدس موعدنا» (قدس وعده‌گاه ماست) است.

این رهبر حماس تاکنون بارها به همراه دو پسرش «محمود» و «أسید» بازداشت شده و حتی چندین سال در اسارت بوده است.

 همزمان با نزدیک شدن زمان برگزاری انتخابات در فلسطین، بازداشت رهبران جنبش حماس از سوی صهیونیست‌ها افزایش یافته است.

جنبش حماس و طرف‌های مختلف فلسطینی، پیشتر درباره تلاش‌ رژیم صهیونیستی برای دخالت در انتخابات مجلس قانون‌گذاری فلسطین و مانع‌تراشی در روند برگزاری آن هشدار داده  و خواستار اتخاذ موضعی واحد برای جلوگیری از تحقق اهداف صهیونیست‌ها شده بودند.

«حسام بدران» عضو دفتر سیاسی جنبش مقاومت اسلامی فلسطین (حماس)، چند هفته پیش به صراحت اعلام کرده بود که رژیم صهیونیستی تمام تلاش خود را خواهد کرد تا مبادا حماس پیروز انتخابات آتی فلسطین شود.

وی تصریح کرد: اسرائیل به رهبران حماس در کرانه باختری درباره شرکت در انتخابات آتی فلسطین هشدار داده  و شماری را نیز برای اینکه مانع از پیروزی جنبش در انتخابات شود، دستگیر کرده است.

«محمود عباس»، رئیس تشکیلات خودگردان فلسطین اواخر دی‌ماه گذشته، موعد برگزاری انتخابات پارلمانی (مجلس قانونگذاری) پس از ۱۵ سال وقفه وانتخابات ریاستی پس از ۱۶ سال وقفه و انتخابات شورای ملی را تعیین کرد.

وی طی حکمی، تأکید کرد که انتخابات پارلمانی در تاریخ ۲۲ ماه مه ۲۰۲۱ (یکم خرداد ۱۴۰۰)، انتخابات ریاستی ۳۱ جولای ( ۹ مرداد ۱۴۰۰) و شورای ملی ۳۱ آگوست (۹ شهریور) برگزار خواهد شد.

در انتخابات پیشین پارلمانی فلسطین که در سال ۲۰۰۶ برگزار شد، جنبش حماس برای نخستین بار در انتخابات شرکت کرد.

از آنجا که پیروزی چشم‌گیر این جنبش در مقابل جنبش فتح  کاملا قابل پیش‌بینی بود، رژیم صهیونیستی از هیچ تلاشی برای مانع‌تراشی در روند انتخابات و پیروزی حماس دریغ نورزید و نه تنها بسیاری از نامزدها و رهبران آن را پیش از برگزاری انتخابات بازداشت کرد، پس از پیروزی در انتخابات، نیز، ده‌ها نماینده این جنبش از جمله «عزیز الدویک» رئیس مجلس قانون گذاری فلسطین را که دیگر دارای مصونیت قانونی بودند، به اسارت گرفت.

ارسال نظرات