مدیرکل میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی لرستان با اشاره به پایان مرمت پل تاریخی «پل‌دختر» گفت: همچنین توسعه زیرساخت‌ها در آبشار «چکان» در حال انجام است.
کد خبر: ۹۳۳۲۰۱۷
|
۱۷ فروردين ۱۴۰۰ - ۱۶:۰۱

به گزارش خبرگزاری بسیج از لرستان، سید امین قاسمی امروز در جمع خبرنگاران از پایان عملیات مرمت و استحکام بخشی پل تاریخی «پل‌دختر» خبر داد و اظهار داشت: این سری از عملیات مرمت و باز زنده‌سازی پل باستانی «پل‌دختر» با صرف اعتباری بالغ بر ۱۲۰ میلیون تومان رقم‌خورد.

وی افزود: عملیات مرمت در این پل تاریخی شامل برچیدن الحاقات، طاق‌زنی با سنگ لاشه مطابق با الگوی موجود، خارج کردن بندهای فرسوده و بندکشی مجدد با ملات گچ‌نیکوب بود.

مدیرکل میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی لرستان گفت: همچنین بخش‌هایی از این پل تاریخی که در جریان سیل ۹۸ آسیب دیده بود نیز مورد مرمت و استحکام‌بخشی قرار گرفت.

قاسمی با اشاره به اینکه در جریان این عملیات توجه به اصالت بنا نیز مد نظر تیم مرمت قرار گرفته است، تاکید کرد: دیوارچینی پل با استفاده از سنگ لاشه و با بهره‌گیری از الگوی اصلی و تاریخی، از دیگر اقدامات صورت گرفته در این پروژه بود.

وی در بخش دیگری از سخنان خود از آغاز پروژه توسعه زیرساخت گردشگری و بهسازی مسیر دسترسی به آبشار «چکان» الیگودرز خبر داد و گفت: این پروژه با تخصیص ۲۵ میلیارد ریال از محل اعتبارات جهش تولید در حال انجام است.

مدیرکل میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی لرستان افزود: از جمله کارهای در دست اقدام در این پروژه می‌توان به ساخت سکوی گردشگری، بهسازی مسیر دسترسی به آبشار و پیاده‌روسازی و گسترش سنگ‌فرش مسیر به طول بیش از ۵۰۰ متر در امتداد این آبشار اشاره کرد.

قاسمی با اشاره به امکان بروز خطر در مسیر دسترسی به این اثر طبیعی، تأکید کرد: بهسازی جداره‌های رودخانه و مسیر پیاده‌رو در نقاط حادثه‌خیز آبشار «چکان» نیز در دستور کار قرار گرفته است.

ارسال نظرات