معاون کل وزیر بهداشت: رهبر انقلاب همانطور که در واکسن آنفولانزا بر رعایت عدالت تاکید داشتند، در پاسخ به پیشنهاد تزریق واکسن کرونا هم تصریح کردند که منتظر واکسن داخلی هستم.
کد خبر: ۹۳۳۲۱۴۹
|
۱۸ فروردين ۱۴۰۰ - ۰۹:۰۶

به گزارش خبرگزاری بسیج ، دکتر حریرچی به مناسبت روز بهداشت گفت: تا کنون به هیچ مقام مسئولی واکسن کرونا تزریق نشده است، حتی ما که با گروههای درمانی ارتباط داریم واکسن تزریق نکرده ایم و از سهم خود استفاده نکرده ایم.

معاون کل وزیر بهداشت تصریح کرد: موقعی که واکسن آنفولانزا وارد داروخانه ها شد به رهبر انقلاب برای تزریق واکسن پیشنهاد شد، ایشان فرمودند مگر همه زدند که پاسخ داده شد خیر ، ایشان نیز فرمودند من هم نمی زنم.

حریرچی خاطرنشان کرد: الان هم که از ایشان سوال شد آیا واکسن کرونا می زنید؟ که ایشان تاکید کردند؛ منتظر واکسن داخلی هستم.

معاون کل وزارت بهداشت افزود: پس به لحاظ عدالت و دسترسی شرایط کاملا رعایت می شود و هیچ تبعیضی بین فقیر و غنی ، مسئول و غیر مسئول و ... وجود ندارد، البته استثناهایی هم مثل ورزشکاران پارالمپیک وجود دارد که شفاف اعلام می شود.

حریرچی همچنین با تشریح کارشکنی های آمریکا در نقل و انتقال پول برای خرید واکسن کرونا گفت: برای همین واکسن کواکسن که دو شب قبل وارد کشور شد برای اینکه 45 میلیون دلار از دلارهای کره جنوبی خود را که 5 الی 6 میلیارد دلار آنجا پول داشتیم، دولت کروه می گفت این پول برود آمریکا و به حساب شرکت برگردد ممکن است توقیف شود.

معاون کل وزیر بهداشت با بیان اینکه مشکل اصلی دسترسی به پول و انتقال آن بوده است، افزود: دولت پول را تامین کرد اما در خارج مشکل داشتیم.

حریرچی گفت: حدود چهار ماه معطل انتقال پول برای واکسن کواکسن بودیم. طرف کوبایی هم حدود 8 میلیون دلار تا 15 میلیون دلار در دو قسط میخواست که برای انتقال آن مشکل داشتیم.

وی خاطرنشان کرد: همه مردم می دانند که به دلیل تحریم های ظالمانه و دردناک آمریکا ، در خرید واکسن کرونا مشکل داشتیم.

معاون کل وزیر بهداشت گفت: البته مثلا در واردات شکلات خیلی سخت گیری نمی کنند اما انگشت روی نیازهای اساسی مثل دارو و واکسن می گذارند.

حریرچی تصریح کرد: همین الان برای خرید مواد موثره برای تولید واکسن که در آمریکا انحصاری تولید می شود سنگ اندازی می کنند و جلوی آن را می گیرند و این همان جنگ است.

وی افزود: ما درگیر جنگ همه جانبه هستیم و راهش اتکا به تولید داخلی است و در واکسن کرونا هم در حال تولید هستیم.

معاون کل وزیر بهداشت تصریح کرد: ما یکی میلیون و 695 هزار دُز واکسن تا حالا وارد کردیم که 520 هزار دُز اسپوتنیک روسی ، 125 هزار دُز کواکسین بهارات هند ، 100 هزار سوبرنا کوبا و 700 هزار دز واکسن آسترازنکای تولید کروه جنوبی است و 250 هزار دز هم سینوفارم چین است و واکسن تولید داخل هم با سرعت در حال پیشرفت است.

 

ارسال نظرات