احداث 14 هزار و 600 مسکن اقدام ملی در زنجان

زنجان-مدیرکل راه و شهرسازی استان زنجان از نهایی شدن احداث ۱۴ هزار و ۶۰۰ واحد مسکن در قالب طرح اقدام ملی تولید و عرضه مسکن در استان زنجان خبر داد .
کد خبر: ۹۳۳۲۱۷۳
|
۱۸ فروردين ۱۴۰۰ - ۱۰:۰۳

به گزارش خبرگزاری بسیج زنجان، مسعود بیات‌منش در جمع خبرنگاران، از نهایی شدن احداث ۱۴ هزار و ۶۰۰ واحد مسکن در قالب طرح اقدام ملی تولید و عرضه مسکن در استان زنجان خبر داد و گفت: از این میزان تعداد ۱۳ هزار و ۵۰۰ واحد آن مربوط به شهر زنجان است.

احداث 14 هزار و 600 مسکن اقدام ملی در زنجان

 

مدیرکل راه و شهرسازی استان زنجان با اشاره به اینکه در قالب برنامه‌ زمان‌بندی ‌شده، ۹ هزار واحد از این پروژه‌ها پیمان‌سپاری شده است، بیان کرد: این پروژه‌ها پیشرفت فیزیکی متفاوتی دارد و برخی از آن‌ها در مرحله فونداسیون هستند و تعدادی به اجرای سقف پنجم رسیده‌اند و تعدادی از واحدها نیز تا شهریورماه تکمیل می‌شود.

 

وی با اشاره به اینکه برای ۱۰ هزار و ۷۵۰ واحد نیز تخصیص پروژه انجام شده است، افزود: این بدان معنا است که زمین مورد نظر اختصاص یافته، قرعه‌کشی انجام شده و واریز وجه توسط متقاضیان صورت گرفته است.

 

بیات منش با اشاره به اینکه سعی داریم پروژه‌ها را طبق برنامه زمان‌بندی به سرانجام برسانیم، اضافه کرد: برای 4 هزار واحد باقی‌مانده نیز به زودی تخصیص پروژه اتفاق می‌افتد.

 

مدیرکل راه و شهرسازی استان زنجان با بیان اینکه بیش از ۷۰۰ واحد از این پروژه‌ها با همکاری ستاد اجرایی فرمان امام خمینی (ره) احداث می‌شود، بیان کرد: ۲۴۰ واحد از این واحد‌ها تا پایان شهریورماه در اختیار متقاضیان قرار خواهد گرفت.

 

وی با اشاره به اینکه برنامه احداث مسکن‌های طرح اقدام ملی دو ساله است، گفت: تا پایان سال ۱۴۰۱ همه واحدهایی که ساخت آن‌ها آغاز شده، تحویل داده می‌شود.

 

بیات منش با اشاره به اینکه به کیفیت پروژه‌های مسکن اقدام ملی خوب است، ادامه داد: تلاش شده تا واحدها با بالاترین کیفیت ساخته شود و محل‌هایی برای استقرار انتخاب شده که آخرین استانداردهای شهرسازی را داشته باشد و مردم از خدمات زیربنایی و روبنایی مناسب بهره‌مند شوند.

 

مدیرکل راه و شهرسازی استان زنجان با اشاره به اینکه ۵ تا ۱۰ درصد پروژه‌های مسکن اقدام ملی به اقشار کم‌درآمد اختصاص خواهد یافت، خاطرنشان کرد: مکاتبات لازم با کمیته امداد و بهزیستی و نیز سایر نهادهای حمایتی برای شناسایی دهک‌های یک تا سه فاقد مسکن انجام شده است.

ارسال نظرات