سنندج قرمز شد/ اکثر مبتلایان دچار کرونای انگلیسی هستند

ابراهیم قادری معاون بهداشتی دانشگاه علوم پزشکی کردستان گفت: با روند بسیار بالا و شیوع مبتلایان به کرونای انگلیسی در کردستان سنندج قرمز شد.
کد خبر: ۹۳۳۲۲۱۰
|
۱۸ فروردين ۱۴۰۰ - ۱۱:۵۰
ابراهیم قادری معاون بهداشتی دانشگاه علوم پزشکی کردستان در گفتگوی با خبرنگار خبرگزاری بسیج از کردستان،  گفت: با توجه به تعطیلات نوروزی و رفتن مردم به مسافرت و نادیده گرفتن این بیماری زنگ موج چهار و خطرناک ویروس کرونای انگلیسی در استان کردستان به صدا در آمده است.


قادری عنوان داشت: اکثر بیماران بستری شده در بیمارستان‌ها در بسیاری از موارد به صورت خانوادگی به کرونای انگلیسی مبتلا شده اند و بیشتر مبتلایان در شهرستان ها، بالای ۵۰ درصد کرونای انگلیسی و در بعضی از شهرستان‌ها بالای ۷۰ درصد می‌باشد.


وی افزود: دو هفته پیش رو در استان کردستان روز‌های سرنوشت سازی برای استان رقم خواهد خورد و به دلیل افزایش مبتلایان کرونایی  محدودیت‌های ستاد کرونایی اجرایی خواهد شد.


قادری در ادامه تصریح کرد: تقریبا همه شهرستان‌ها بخصوص  شهر سنندج، دیواندره، بانه،بیجار،قروه و سقز قرمز است و شهرهای دهگلان ،مریوان و کامیاران هم نارجی است لذا به دلیل فراگیری بیشتر مبتلایان به کرونا احتمال تغییر رنگ محدودیت‌ها از نارنجی به قرمز را طی هفته آینده شاهد خواهیم بود.

دکتر قادری تصریح کرد: با توجه به شرایط پاندمی، عدم رعایت فاصله اجتماعی، بی‌توجهی به پروتکل‌های بهداشتی و تداوم دورهمی‌ها می‌تواند برای استان و مردم تهدیدی جدی باشد.


وی با اشاره به شیب بسیار تند و انفجاری موارد شناسایی، بستری و موارد حاد در استان گفت: تفاوت اصلی ویروس جهش یافته کرونا با ویروس قبلی در قدرت سرایت آن است که ۲ نشانه به ما می‌گوید ویروسی که هم اکنون در جامعه وجود دارد ویروس جهش یافته است که در حال سرایت از فردی به فرد دیگر است.


قادری افزود: اگرچه پیش از این نیز الگوی انتقال بیماری خانوادگی بود، ولی در حال حاضر شدت بیشتری دارد، به طوری که درصد بالایی از افرادی که با فرد بیمار در تماس هستند مبتلا می‌شود، درحالی که پیش از این ۵۰ تا ۶۰ درصد افراد در تماس با فرد مبتلا بیمار می‌شدند. به همین خاطر می‌بینیم که در تجمعات و مراسمی که فرد مبتلا به کرونا حضور دارد، تقریبا همه افراد مبتلا می‌شوند.
 
انتهای پیام/
ارسال نظرات