دبیرکل جنبش جهاد اسلامی فلسطین در سخنانی تاکید کرد که سران رژیم های عربی منطقه بایستی از ناکامی های سعودی علیه یمن درس عبرت گرفته و همکاری های خود با رژیم صهیونیستی و آمریکا را قطع کنند.
کد خبر: ۹۳۳۲۲۴۹
|
۱۸ فروردين ۱۴۰۰ - ۱۳:۴۴

به گزارش خبرگزاری بسیج، زیاد النخاله دبیرکل جنبش جهاد اسلامی فلسطین در گفتگو با شبکه المسیره بر نقش کلیدی و تعیین کننده مقاومت ملت یمن در شکست بخش عمده‌ای از حملات دشمن سعودی تاکید کرد.

النخاله در ادامه با اشاره به اینکه ائتلاف متجاوز سعودی پس از سپری شدن ۶ سال از آغاز جنگ تحمیلی علیه یمنی‌ها کارش به جایی رسیده که برای اجرای توافق آتش بس دست و پا می‌زند، افزود: با افتخار به روند ایستادگی و مقاومت ملت یمن می‌نگریم. این جنگ غیرقانونی است و هیچ توجیهی ندارد.

او ضمن ستایش از نقش تأثیرگذار و برادرانه ملت یمن در حمایت از خواست مشروع فلسطینیان مبنی بر حق تعیین سرنوشت و مبارزه با رژیم صهیونیستی تصریح کرد که مردم یمن علیرغم محاصره‌ای که از سوی دشمن متحمل هستند فلسطینیان در نوار غزه را یاری کردند و با بخش وسیعی از هموطنانمان که در این کشور ساکن اند برادرانه رفتار کردند و آنان را به آغوش کشیدند.

این مقام مقاومت فلسطین در ادامه به اتهام زنی‌های بی پایه و اساس سران رژیم‌های عربی منطقه علیه یمن و نیروهای مقاومتی این کشور و همچنین خالی کردن پشت فلسطینیان در مقابل رژیم اشغالگر صهیونیستی اشاره کرد و بر ضرورت عبرت گیری آنان (سران عرب) از اتفاقات پیش آمده در خلال ۶ سال اخیر و شکست‌های پی در پی و قدرت گیری روزافزون نیروهای مردمی یمن تاکید کرد.

النخاله توضیح داد: متأسفانه برخی رژیم‌های عربی منطقه سیاست‌های آمریکا از جمله عادی سازی رابطه با رژیم صهیونیستی را پیگیری و اجرا می‌کنند. حمله تکفیری‌ها به سوریه و همچنین جنگ علیه یمن نشان دهنده این است که آمریکا در راستای قدرت دهی به رژیم اشغالگر و پیاده سازی اهداف خود عمل می‌کند.

وی در پایان این گفتگو با اشاره به نزدیک شدن فضای سیاسی فلسطین به برگزاری انتخابات مجلس قانونگذاری تصریح کرد:  توافق اسلو یک پروژه صهیونیستی علیه فلسطین بود و نتیجه آن این شد که ملت فلسطین تحت سیطره رژیم اشغالگر قرار گیرد.

ارسال نظرات