نماینده دائم سوریه در سازمان ملل متحد با انتقاد از سیاست های این سازمان و نیز ایالات متحده آمریکا در قبال این کشور، گفت: سازمان ملل متحد به زمین بازی آمریکا تبدیل شده است.
کد خبر: ۹۳۳۲۲۶۴
|
۱۸ فروردين ۱۴۰۰ - ۱۴:۳۲

 

به گزارش  خبرگزاری بسیج،  بسام صباغ نماینده دائم سوریه در سازمان ملل متحد از سیاست های ایالات متحده آمریکا در قبال این کشور به شدت انتقاد کرد.

وی در جریان نشست مجازی شورای امنیت سازمان ملل متحد درباره سوریه، تأکید کرد: دمشق که با سازمان منع گسترش تسلیحات شیمیایی با جدیت تمام همکاری کرده است، هرگونه استفاده از سلاح شیمیایی از سوی هر طرفی که صورت بگیرد را محکوم می‌کند.

نماینده دائم سوریه در سازمان ملل متحد همچنین یادآور شد: کشورهای غربی و در رأس آنها ایالات متحده آمریکا اتهامات بی اساسی را به دمشق وارد می سازند. دمشق در زمینه تسلیحات شیمیایی هر نوع همکاری لازم با نهادهای ذی ربط را انجام داده است.

صباغ در ادامه سخنان خود تصریح کرد: دولت سوریه همچنان خود را ملزم به همکاری با سازمان منع گسترش تسلیحات شیمیایی می داند. ما همچنین از سفر اعضای کمیته حقیقت یاب به دمشق در ماه مارس برای تحقیق پیرامون استفاده از تسلیحات شیمیایی استقبال می کنیم.

نماینده دائم سوریه در سازمان ملل متحد همچنین ضمن انتقاد از برخی سیاست های سازمان منع گسترش تسلیحات شیمیایی، عنوان کرد: متأسفانه شاهد آن هستیم که این سازمان گزارشهای کارشناسان و شخصیت های علمی در رابطه با استفاده از سلاح های شیمیایی در «دوما» را نادیده می گیرد.

وی افزود: لازم است که سازمان ملل متحد به اطلاعات مربوط پیرامون تلاش تروریست های موسوم به کلاه سفیدها برای انجام حملات شیمیایی در مناطق مختلف سوریه اهتمام داشته باشد. بسیار جای تأسف دارد که سازمان ملل متحد به زمین بازی ایالات متحده آمریکا تبدیل شده است.

ارسال نظرات