مدیرکل آموزش فنی و حرفه ای استان البرز از ارائه آموزش های مهارتی به 22 هزار و 872 نفر در این استان در سال گذشته خبر داد.
کد خبر: ۹۳۳۲۵۰۶
|
۱۹ فروردين ۱۴۰۰ - ۱۳:۲۴

به گزارش خبرگزاری بسیج از کرج، تقی غیاثی تبار، مدیرکل آموزش فنی و حرفه ای استان البرز از توانمندسازی و ارائه آموزش های مهارتی به 22 هزار و 872 نفر در این استان در سال گذشته خبر داد.

توانمندسازی بیش از 22 هزار البرزی از طریق آموزش های مهارتی در سال گذشته

وی با بیان اینکه آموزش های مهارتی نقش موثری در توسعه اشتغال پایدار جامعه ایفا می کنند و هدایت کننده نیروی کار به سمت چرخه تولید هستند، افزود: این آموزش ها در دو بخش دولتی و خصوصی با هدف اشتغال پایدار کارجویان و تامین نیروی کار ماهر مورد نیاز استان به متقاضیان ارائه شده است.

غیاثی تبار با اشاره به اینکه این آموزش ها با رعایت پروتکل های بهداشتی و به صورت هدفمند به افراد جویای کار و فاقد مهارت ارائه شد، مطرح کرد: در بخش دولتی به 11 هزار و 949 نفر معادل 2 میلیون و 406 هزار و 305 نفر ساعت و در بخش غیردولتی نیز به 10 هزار و 923 نفر معادل 2 میلیون و 93 هزار و 636 نفر ساعت آموزش ارائه شده است.

وی بیان کرد: این اداره کل طیف وسیعی از مخاطبان از جمله دانشجویان، روستائیان، سربازان وظیفه، زندانیان، شاغلان بنگاه های اقتصادی، مراکز درمانی تحت پوشش بهزیستی، سکونتگاه های غیررسمی و... را تحت پوشش آموزش های سازمان آموزش فنی و حرفه ای کشور قرار می دهد.

مدیرکل آموزش فنی و حرفه ای استان البرز خاطرنشان کرد: در سال گذشته بیش از 17 هزار نفر در آزمون های تعیین صلاحیت حرفه ای شرکت کردند که از این تعداد 11 هزار نفر موفق به کسب رتبه قبولی شدند.

گفتنی است هفت مرکز آموزش دولتی و 420 آموزشگاه آزاد فنی و حرفه ای در استان البرز فعال هستند.

انتهای پیام/ص

ارسال نظرات
پر بیننده ها