زاهدان-شهید سید مرتضی آوینی، تمامی همت و تلاش خود را در مسیر معرفی ارزش‌های انقلاب اسلامی در قالب هنر صرف کرد و خدمات ارزنده کم نظیری را در عرصه‌های گوناگون و در قالب هنر و اندیشه از خود به یادگار گذاشت.
کد خبر: ۹۳۳۲۵۱۷
|
۱۹ فروردين ۱۴۰۰ - ۱۳:۴۷
به گزارش خبرنگار بسیج از زاهدان، سردار احمد شفائی، فرمانده سپاه سلمان استان سیستان و بلوچستان به مناسبت روز هنر انقلاب اسلامی به هنرمندان استان سیستان و بلوچستان این روز را تبرک گفت در این پیام آمده است:
 
شهید سید مرتضی آوینی، تمامی همت و تلاش خود را در مسیر معرفی ارزش‌های انقلاب اسلامی در قالب هنر صرف کرد و خدمات ارزنده کم نظیری را در عرصه‌های گوناگون و در قالب هنر و اندیشه از خود به یادگار گذاشت.

روز بیستم فروردین که به پیشنهاد شاعران، نویسندگان و هنرمندان به مقام معظم رهبری و مصادف با سالروز شهادت هنرمند متعهد و بسیجی، شهید سید مرتضی آوینی، به عنوان روز هنر انقلاب اسلامی نامیده شده است.

بدون شک هنرمندان واقعی این کشور، شهیدان هستند که جامع فضایل و کمال را از خود در عرصه شهادت به نمایش گذاشتند.

هنرمندانی که به فرمایش امام راحلمان:"هنرى زیبا و پاک است که کوبنده سرمایه دارى مدرن ... و نابودکننده اسلام رفاه و تجمل، ...، اسلام سازش و فرومایگى، ... باشد؛ هنر در مدرسه عشق نشان دهنده نقاط کور و مبهم معضلات اجتماعى، اقتصادى، سیاسى و نظامى است ... و هنرمندان ما در جبهه ‏هاى دفاع مقدسمان این گونه بودند، تا به ملأ اعلا شتافتند و براى خدا و عزت و سعادت مردمشان جنگیدند. "

هنر بهترین ابزار برای انتقال پیام انقلاب و ارزش‌های انسانی و اسلامی است و این هنر زمانی توان این کار را دارد که ممزوج در انقلاب و اسلام شود که پسوند اسلامی بودن در هنر انقلاب اسلامی نیز بیانگر این است که هنر باید دغدغه دین را داشته و از آموزه‌های دینی سرچشمه گفته و هنری که چنین دغدغه‌ای را نداشته، نمی‌توان آن را هنر انقلاب اسلامی نامید و با طلوع فجر انقلاب نیازمند هنر انقلابی هستیم که بتواند در جامعه تحول ایجاد کرده و در خدمت مردم و مطالبات به حق بوده و تلاش‌ها و احیانا کم کا‌ری مسئولان را آشکار کند تا انگیزه‌ای برای خدمت هر چه بیشتر آنان باشد، این امر محقق نخواهد شد مگر اینکه هنرمند خود مکتبی و مردمی‌باشد.
 
هنرمندی که اندیشه‌های بلند معنوی وآزادگی را داشته و درد جامعه را چشیده و با آن همراه شده باشد؛ لذا ضمن تبریک سال نو و روز هنر انقلاب اسلامی، برای شما عزیزان و هنرمندان ارزشمند استان سیستان بلوچستان، آرزوی سلامتی و بهروزی را از خداوند منان برایتان خواستارم و امیدوارم جامعه هنری استان در راستای تحقق شعار سال و خلق آثار هنری به جهت حمایت و پشتیبانی از تولید و رفع موانع آن کما فی سابق، خوش درخشیده و پیشتاز این امر در سطح جامعه باشند.

برادرتان احمد شفائی
ارسال نظرات