برای تحقق شعار سال، سازمان جهاد کشاورزی سیستان وبلوچستان پیش قدم شده است

زاهدان-رئیس سازمان جهاد کشاورزی استان سیستان و بلوچستان گفت:کشور ما امروز در شرایط بحرانی تحریم ظالمانه بیش از پیش به اهمیت بخش کشاورزی و نقش تولیدات آن در استقلال اقتصادی و ایجاد امنیت غذایی کشور پی برده است.
کد خبر: ۹۳۳۲۵۲۶
|
۱۹ فروردين ۱۴۰۰ - ۱۴:۲۷
به گزارش خبرنگار بسیج در زاهدان، رئیس سازمان جهاد کشاورزی استان سیستان وبلوچستان در نشست بررسی راهکار‌های تحقق شعار تولید، پشتیبانی‌ها و مانع زدایی گفت: امروز کشور ما در این شرایط بحرانی تحریم ظالمانه بیش از پیش به اهمیت بخش کشاورزی و نقش تولیدات آن در استقلال اقتصادی و ایجاد امنیت غذایی کشور پی برده است.

محمد علی نیکبخت افزود: سازمان جهادکشاورزی برای بالفعل نمودن استعداد‌های خاص استان وارتقای تولید بخش کشاورزی برنامه‌های شاخصی تدوین که انشالله با همراهی همه دست اندرکاران تولید بزودی به مرحله اجرا در خواهد آمد
وی تصریح کرد برای ارتقای ضریب خوداتکایی استان به گوشت مرغ محدودیت افزایش تعداد واحد‌های پرورش مرغ گوشتی را حذف و برای تحقق این مهم و تکمیل زنجیره ارزش صنعت طیور در استان گام اساسی برداشته شده است.

این مسئول حذف محدودیت کشت پنبه بعد از ۵ دهه ممنوعیت کشت با اخذ مجوز از سازمان حفظ نباتات کشور، را از دیگر اقدامات سازمان در راستای حمایت از تولید برشمرد و ادامه داد: امسال با همکاری آستان قدس رضوی وشرکت زرین دشت فارس به کشت پنبه اقدام کردیم.

رئیس سازمان جهاد کشاورزی رفع محدودیت‌های مبادلات مرزی را از دیگر اقدامات سازمان برای ایجاد اشتغال در منطقه عنوان کرد.

وی اذعان داشت: استان سیستان و بلوچستان در قالب یک برنامه پنج ساله توانایی وظرفیت تولید سالیانه ١٠٠ هزارتن گوشت قرمز را داراست تا برای تنظیم بازار کشور عرضه و برای ٢٠ هزار نفر شغل دائم فراهم کند.

نیکبخت درپایان اظهار داشت: با توجه به استعداد خاص استان در تولید میوه‌های گرمسیری خصوصا موز، با توسعه باغات موز می‌توانیم سالانه از خروج میلیون‌ها دلار ارز به خارج از کشور جلوگیری و موز مورد نیاز کشور را در جنوب استان تولید وبه بازار مصرف برسانیم
ارسال نظرات