خبرهای داغ:
فرمانده سپاه آذربایجان شرقی:

هدف دشمن هجمه به ارزش های دینی، انسانی و فرهنگی ماست

تبریز- فرمانده سپاه عاشورا اظهارداشت: استکبار در همه حال ارزش های دینی، انسانی و فرهنگی ما را هدف قرار می‌دهد اما ما می‌توانیم به واسطه‌ فرهنگ ناب اسلامی، فرهنگ متعالی اسلامی و انقلابی را در جهان نهادینه کنیم.
کد خبر: ۹۳۳۲۶۲۱
|
۲۰ فروردين ۱۴۰۰ - ۱۱:۱۵

به گزارش خبرگزاری بسیج از آذربایجان شرقی، عابدین خرّم در دیدار با مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی آذربایجان شرقی،  انقلاب اسلامی ایران را دارای صبغه‌ای فکری و فرهنگی و مشی وحیانی و الهی دانست که آموزه‌های ائمه معصومین(ع) در آن ساری و جاری است و اظهار داشت: فرهنگ اسلامی ما دارای یک اصالت است و ما در برهه‌های مختلف با تکیه بر این فرهنگ اصیل و قدرتمند توانسته‌ایم پیروز شویم.

وی افزود: بعد فرهنگی انقلاب اسلامی باعث شد تا جامعه اسلامی با یک آغوش باز این فرهنگ را پذیرفت و امام (ره) به عنوان مبدع این فرهنگ و انقلاب، جامعه را به سمت اخلاق اسلامی و دینی هدایت کرد.

سردار خرم، ادامه داد: از مهمترین دستاوردهای نظام جمهوری اسلامی ایجاد روحیه شجاعت و حماسی در زندگی مردم بود و این زندگی حماسی و حسینی در دوران دفاع مقدس به وجهی شایسته متجلی شد و ما در این دوران با تبعیت از فرهنگ اسلامی توانستیم بر دشمن فائق آییم.

وی نقطه تقابل جبهه‌ استکبار و جبهه اسلام در ادوار مختلف را فرهنگ اسلامی عنوان و یادآوری کرد: فرهنگ اسلامی در برابر فرهنگ آشفته غرب قد علم کرده و وجدان های بیدار را به خود جذب کرد و در دوره حاضر نیز رزمندگان جبهه‌ مقاومت شیفته‌ فرهنگ اخلاق مدارانه و مبتنی بر ارزش های دینی و انسانی انقلاب اسلامی شدند و ملت‌های آزاده، مشی انقلاب اسلامی را در هر کجای جهان فراروی خود قرار می‌دهند.

فرمانداه سپاه عاشورا با اشاره به بیانات رهبر معظم انقلاب در دیدار مجازی مردم آذربایجان در ۲۹ بهمن سال گذشته، گفت: ایشان در این دیدار آذربایجان و تبریز را به عنوان یک استان نخبه پرور و استانی که مردمان آن دارای خصوصیت غیرت، شجاعت و تدین است، معرفی کردند و بدون شک برشمردن این شاخصه ها برخاسته از شناخت و معرفت رهبر معظم انقلاب به صبغه آذربایجان و مردمان این دیار بوده است.

سردار خرم افزود: باید با الهام از بیانات ایشان و رجوع به تاریخ گران سنگ و گرانبهای آذربایجان و تبریز، تمهیداتی انجام شود تا تبریز نقش برجسته‌ای را در حوزه فرهنگ رقم زده و به تبع آن اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی نیز نقش تاثیرگذاری در حوزه فرهنگ عمومی و تبلور و تجلی فرهنگ اسلامی در جامعه از خود نشان دهد.

وی با بیان اینکه در دنیای کنونی امپراطوری رسانه‌ای غرب و استکبار نمی‌گذارد تقابل‌های فرهنگی به تعامل فرهنگی تبدیل شود، خواستار سامان بخشی به وضعیت مطبوعات و تدوین سند مطبوعات و همچنین ارتقای سواد رسانه‌ای در استان شد. 

وی با بیان اینکه نیروهای انقلابی و ارزشی و متعهد بسیاری در بسیج حضور دارند، اظهار داشت: ما طبق دوره های پیش آماده همکاری و تعامل و همراهی در تمام زمینه‌های فرهنگی و هنری با اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان هستیم.

مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان نیز در این دیدار با اشاره به بیانات رهبر معظم انقلاب در خصوص اهمیت فرهنگ در جامعه، گفت: باید با تاسی از منویات ایشان در رابطه با فرهنگ اهتمام بیشتری برای تعالی و بالندگی فرهنگ داشته باشیم.

سیدقاسم ناظمی، حمایت و همراهی اصحاب فرهنگ و هنر را مهمترین عامل در راستای پیشبرد اهداف فرهنگی جامعه عنوان کرد و افزود: برای تولید آثار فاخر و گران سنگ در طول تاریخ و در همه جوامع اهالی فرهنگ و هنر مورد حمایت بوده‌اند.

وی با تاکید بر اینکه هنزمندان سرمایه‌ اجتماعی ایجاد می‌کنند و باید قدر این قشر تلاشگر و تاثیرگذار را بدانیم، خواستار توجه به نیروهای جوان و متعهد و انقلابی در حوزه فرهنگ و هنر شد.

ناظمی، اظهار امیدواری کرد، با حضور جوانان هنرمند و انقلابی، تبریز و آذربایجان جایگاه اصلی خود در حوزه فرهنگ و هنر را بازیابد و این دیار طلایه دار هنر انقلاب اسلامی باشد.

ارسال نظرات
پر بیننده ها