حجت الاسلام حسینی:

تصمیمات یک بام ودوهوای مسئولین ستاد کرونا عامل افزایش مبتلایان بیماری کرونا

امام جمعه شهرستان ابرکوه گفت: در پیشگیری از بیماری کرونا مسئولین ستاد کرونا یک بام و دوهوا تصمیم گیری کردند و این اقدام حال موجب شده که آمار جانباختگان ومبتلایان افزایش یابد.
کد خبر: ۹۳۳۲۶۵۱
|
۲۰ فروردين ۱۴۰۰ - ۱۶:۲۲
به گزارش خبرگزاری بسیج از  یزد، امام جمعه شهرستان ابرکوه در خطبه‌های مکتوب نماز جمعه این هفته شهرستان ابرکوه با گرامیداشت بیستم فروردین روز ملی فناوری هسته‌ای اظهار داشت:دانشمندان شهید هسته‌ای ایران با تلاش خود باعث اعتلای ایران اسلامی در صحنه‌های بین المللی شدند.

وی ادامه داد: دشمن به خوبی می‌دانست که ایران اسلامی در فناوری هسته‌ای اهداف غیرنظامی را دنبال و هرگز به دنبال ساخت سلاح‌های کشتار جمعی نیست، اما پادویی منافقین برای آمریکا عاملی برای بهانه جویی به دست شیطان بزرگ داده تا اهداف خود را دنبال نماید وسرانجام به خاطر ناکامی در جهت نیل به هدف، برجام سازی کنند.

حجت الاسلام والمسلمین حسینی در ادامه با اشاره به اینکه امروز صدمین سالروز رحلت عمارانقلاب و رهبری مرحوم آیت الله مصباح یزدی می‌باشد تصریح کرد: استان یزد به خود می‌بالد که خواستگاه چنین فرزانگان وکوکب‌های پر فروغ آسمان علم و فقاهت و دیانت و سیاست و جهاد و اجتهاد است.

وی با بیان نظرات و دیدگاه‌های علامه مصباح یزدی در توسعه فرهنگ و معارف اسلامی اظهار داشت: وی معتقد بود با محوریت قرآن می‌توان بنیان‌های فکری و مبانی اندیشه اسلامی را تفسیر و ترویج کرد و با همین مبنا شخصیت قرآنیش شکل گرفته بود ومبانی طرح درس و آموزش ایشان نیز در مباحث اقتصادی مدیریتی، جامعه شناسی، تاریخ، حقوق و دیگر سرفصل‌های علمی همه با مبانی قرآنی عجین بود.

امام جمعه شهرستان ابرکوه درادامه خطبه‌های مکتوب این هفته شهرستان اظهار داشت: متأسفانه در تعطیلات نوروزی رعایت اصول بهداشتی و پروتکل‌های ایمنی در دید و بازدید‌ها و سفر‌ها رعایت نشد وهمین مسائل سرانجام کشور را درگیر موج چهارم شیوع کرونا کرد.

وی ادامه داد: در این خصوص بی تدبیری مسئولین ستاد کرونای کشور هم در محدود نکردن یا مانع نشدن سفر‌ها و تجمع‌ها به عامل بی‌توجهی مردم کمک کرد و روی هم رفته، چون در تعطیلات تصمیم‌گیری خوبی صورت نگرفت سرانجام کرونا طغیان کرد و امروز تخت‌های بیمارستان‌ها را پر کرده و به این بهانه فرصت معنویت یابی مردم در مساجد از بخش اوّل ماه مبارک رمضان نیز گرفته شده است.

حجت الاسلام والمسلمین حسینی با مخاطب قرار دادن مسئولین تصریح کرد: صحبت ما این است که تا وقتی مردم واکسینه نشده اند چرا اجازه می‌دهید سفر‌های جمعیتی به ترکیه و اروپا و کشور‌های تفرجگاه انجام گیرد و همه آلوده به ویروس کرونا و ویروس معصیت و گناه برگردند؟ این در حالی است که راه زیارتگاه‌ها خصوصاً عتبات‌عالیات را به بهانه کرونا بسته اید مردم وضعیت یک بام و دو هوای شما مسئولین ستاد ملّی کرونا را چگونه برای خود توجیه کنند؟

وی در ادامه گفت: البته اگر نماز جمعه تعطیل می‌شود ما در فضای مجازی پیام خطبه آدینه خود را به گوش مردم می‌رسانیم و بنا نیست تعطیلی نماز جمعه زمینه سکوت و دفاع از حقوق مردم را فراهم کند.

وی ادامه داد: سخن این است که آمار قربانیان کرونا زیاد شده و در پیشگیری خطا کرده اید و حالا باید جبران شود، چنانچه گفته اند، جلو ضرر را هر وقت بگیرید منفعت است.

حجت الاسلام والمسلمین حسینی درادامه خطبه‌های مکتوب خود ابراز داشت: شمارش معکوس انتخابات خرداد آغاز شده و همگان را به تحرک وا داشته است و امید است هم شورای نگهبان در بحث ریاست جمهوری و ناظرین شورا در گزینش کردن نامزد‌های شورا‌ها دقت معقول داشته باشند تا نظام سیاسی و اقتصادی کشور که با مشکلات بی‌سابقه مواجه شده است با دولت جدید جوان و انقلابی کارآمد بتواند از عقبه‌های سخت وضعیت موجود عبور کند و با کمال شجاعت، تصمیم‌های بایسته برای حل مشکلات بگیرد و هم شورا‌ها و شهرداری‌ها که به خاطر هجمه غول گرانی و تنگنای معیشتی مردم با انبوهی از مشکلات و نبود اعتبار و محدودیت‌ها مواجه هستند بتوانند پنجه اندازی و حل و فصل نمایند.
ارسال نظرات