مسئول سازمان بسیج طلاب و روحانیون سپاه سلمان:

علما و روحانیون در کنار همه اقشار جهت تحقق شعار سال در میدان عمل تاثیرگذار باشند

زاهدان-مسئول سازمان بسیج طلاب و روحانیون سپاه سلمان گفت: رسالت مهم علما و روحانیون در تحقق شعار سال را شناخت دشمن و شناسایی راه های غلبه بر دشمن را افزایش بصیرت و آگاهی دانست تا محتاج دشمن نباشیم.
کد خبر: ۹۳۳۲۶۶۰
|
۲۰ فروردين ۱۴۰۰ - ۱۸:۰۰

حجت الاسلام ابراهیم بامری، در گفتگو با خبرنگار بسیج در زاهدان، گفت: با عنایت به نامگذاری سال ۱۴۰۰ توسط مقام معظم رهبری(حفظه الله تعالی) و ترسیم نقشه راه کشور در موضوع مهم«تولید، پشتیبانی‌ها، مانع زدایی‌ها» و با در نظر داشتن توجه خدای متعال به انسان در انجام امور عالی و بزرگ زندگی امروز شرایط کشور اقتضاء می‌کند که در این جهاد اجتماعی همه مردم و مسئولین و علماء، با تقسیم کار و تعیین وظیفه عمومی همه اقشار جامعه، همه در این راه، نهایت اثر گذاری را در میدان عمل داشته باشند.

وی با تاکید بر این مطلب که مدیران و مسئولان باید در راه خدمت به جامعه نشاط داشته باشند افزود: خداوند متعال نعمت سرزندگی و کوشایی را به ما ارزانی داشتند و از سستی، تنبلی، ناتوانی، بهانه آوری، زیان، دل مردگی و ملال، محفوظمان نگه می دارند.

مسئول سازمان بسیج طلاب و روحانیون سپاه سلمان با اشاره به این مطلب که مدران و مسئولان در کنار مردم با عزمی جزم و همتی بلند می توانند گامهای موثری در راستای اجرایی شدن فرامین مقام معظم رهبری بردارند، گفت: آحاد جامعه باید با امکانات مالی اعم از سرمایه انسانی، امکانات تولید در بخش ادوات کشاورزی و صنعتی، زمین و زراعت و فن آوری در مسیر تولید قدم بگذارند.

بامری  رسالت مهم علما و روحانیون در تحقق شعار سال را شناخت دشمن و شناسایی راه های غلبه بر  دشمن را داشتن بصیرت و آگاهی دانست  تا محتاج دشمن نباشیم.

این مسئول ایجاد فرصت توسط مسئولان را در امر تحقق شعار سال مهم برشمرد و اظهار داشت: اگر فردی نمی‌تواند مستقیم وارد عرصه تولید شود، از طُرُق مختلف، ایجاد انگیزه و تشویق و با فرام کردن فرصت در عرصه‌های مختلف تولید، از کارآفرینان پشتیبانی کند.

بامری موانع اداری و موانع مالی و امکانات اولیه تولید، را از رسالت دیگر افراد است که باید از مسیر تولید مانع زدایی کنند.

وی تربیت افرادی که نگاه بلندی در رونق جامعه داشته و به توانمندی‌های داخلی معتقد باشد را در راه تولید موثر دانست و ادامه داد:  مسئولان و مدیران برای رشد و توسعه کشور و استان باید به جوانان معتقد باشند؛ و به تعبیر مقام عظمای ولایت، جوان‌ها را به عنوان پیشران حرکت عمومی کشور بشناسند و به آن‌ها اعتماد کنند.

وی جهاد و سخت کوشی  را لازم  مهیا شدن فرد  برای فرصت خدمت در جامعه، و ساختن و تربیت کردن افراد دیگر برشمرد و بیان کرد: تریبون‌های مساجد، محافل و رسانه‌ها بهترین فرصت جهت خدمت در عرصه تولیدنام برد.

مسئول سازمان بسیج طلاب و روحانیون سپاه سلمان استان سیستان و بلوچستان افزود: امروز رسانه ها، یک فرصت و رسالت مناسب برای تحقق این شعار که لازمه پیشرفت جامعه است، دارا بوده و بیش از همیشه، بازوی تحقق این نقشه راه کشور هستند.

وی بیان کرد: رسانه‌ها هم در بعد تولید باید در برآیندِ فعالیت، امید بخشی به رونق و امنیت در تولید و حرکت اقتصادی را تقویت کرده و ضمن ایفای نقش پشتیبانی و دفاع از حقوق عامه مردم، از برنامه‌ها و فرصت در نزد افکار عمومی و با تبیین درست و انتشار نظرات کارشناسانه، موانع را تشریح، مانع تراشان را معرفی و تسهیل کنندگان را تشویق کنند.

این مسئول در پایان خاطر نشان کرد: در جامعه امروزی ما، هیچ برنامه و نقشه راهی بدون کار رسانه‌ایِ مبتنی بر مطالبه گری و شفافیت در اطلاع رسانی، قابلیت موفقیت در تحقق را ندارد. این کار رسانه ای، باید با محوریت مطالبه گری جدی با رویکرد حفظ منافع ملی و با رویکرد نفع رسانی به اجتماع همراه باشد.
ارسال نظرات
آخرین اخبار