تبریز- مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی آذربایجان‌شرقی گفت: هنر انقلاب در امتداد و برخاسته از هنر اسلامی و دینی بوده و غایت این مشی و منش، کمال انسان و جامعه است.
کد خبر: ۹۳۳۲۶۶۲
|
۲۰ فروردين ۱۴۰۰ - ۱۷:۳۳

به گزارش خبرگزاری بسیج از آذربایجان شرقی، سیدقاسم ناظمی روز جمعه در گفت و گو با خبرنگاران به مناسبت روز هنر انقلاب اسلامی، افزود: هنر در ذات خود راوی فضیلت بوده و هنرمند، انسانی فاضل و هنر انقلاب، فضیلتی تحول آفرین است.

وی اظهار داشت: در جهان درهم تنیده امروز، هنر شاید تنهاترین گریزگاه بشر به سمت آرامش و مطمئن‌ترین ابزار برای دست یافتن به حقیقتی است که عمر گرانمایه را در مسیر دست یافتن به آن طی می‌کند، حقیقتی که جز در سایه‌ تحول و تعهد نمی‌توان کام بشر را به شهد شیرینش حلاوت بخشید.

ناظمی اضافه کرد: رسالت هنر، بازداشتن از پلشتی‌ها و رهنمون شدن به نیکی‌هاست و هنر انقلاب اسلامی که برخاسته از فرهنگ و جهان‌بینی دینی است این دو ویژگی را در شخصیت وجودی هنرمند و آثاری که خلق می‌کند بالنده می‌سازد.

وی، ادامه داد: هنرمند انقلابی و هنر انقلاب دغدغه‌ تعالی اندیشه‌ انسان را در بطن و متن خود می‌پرورد و جلوه‌گاه این هنر، التیام دردهای جامعه‌ بشری است.

ناظمی یادآوری کرد: بیستم فروردین ماه به نام هنرمندی گره خورده است که مرد خدا بود و هنر مردان خدا شهادت است؛ شهید مرتضی آوینی؛ هنرمندی که در عرصه‌ هنر متعهد و انقلابی طرحی نو درانداخت.

وی اظهار امیدواری کرد، آذربایجان‌شرقی و تبریز پیش‌قراول هنر انقلاب باشد و در سال ۱۴۰۰ که از سوی فعالان فرهنگ و هنر آذربایجان شرقی سال «بهار فرهنگ و هنر» نامیده شده است بیش از پیش شاهد رونق و شکوفایی فرهنگ و هنر انقلابی باشیم.

ارسال نظرات