استاندار اردبیل گفت: وضعیت کرونا در پیک چهارم خطرناک تر بوده و مردم باید از عادی انگاری پرهیز کنند تا از بروز تلفات انسانی به مراتب بالاتر از پیک های قبلی جلوگیری شود.
کد خبر: ۹۳۳۲۶۶۷
|
۲۰ فروردين ۱۴۰۰ - ۱۷:۵۷

کنترل شدت پیک چهارم کرونا نیازمند همکاری بیشتر مردم است

به گزارش خبرگزاری بسیج از اردبیل ،  اکبر بهنام جو در جلسه کمیته نظارت بر اجرای پروتکل ها و پیگیری مصوبات ستاد استانی مدیریت بیماری کرونای اردبیل، اظهار داشت: باید بدون معطلی در راستای کاهش اجتماعات با تعطیلی برخی اصناف که فعالیت آن ها با ازدحام جمعیت مواجه می شود، اقدام شده و مردم نیز در این رابطه باید همکاری کنند.

وی با اشاره به وضعیت خاص پیک چهارم کرونا و شدت این پیک ، اجتناب از دورهمی ، جشن عروسی و مراسم عزاداری را برای پیشگیری از ابتلای خانواده ها ضروری دانست.

استاندار اردبیل با تاکید بر همکاری دستگاههای مختلف در امر اطلاع رسانی به مردم و تشریح وضعیت حاد کرونایی در استان ، بی توجهی مردم به این امر را موجب  طولانی شدن پیک چهارم کرونا دانست.

بهنام جو به بالارفتن میزان مبتلایان در استان اشاره کرد و افزود: لازم است نقاهتگاه هایی که در پیک های قبلی کرونا فعال شده بود، بازگشایی و مبتلایان نیارمند قرنطینه در آنجا اسکان یابند.

وی خواستار اطلاع رسانی به مردم از وضعیت بیماران کرونایی بستری در بیمارستان ها و نقاهتگاه ها با هدف آگاهی مردم از شدت بیماری شد.

استاندار اردبیل علت افزایش شیوع کرونا و بروز پیک چهارم را دید و بازدید های عید بدون توجه به رعایت پروتکل های بهداشتی  عنوان کرد و خواستار پرهیز از هر گونه دورهمی و اجتماع خصوصا از سوی نامزدهای انتخابات شوراهای اسلامی شهر و روستا شد.

ارسال نظرات