خبرهای داغ:
استاندار خراسان جنوبی گفت: شکل گیری نهاد مقدس سپاه پاسداران انقلاب اسلامی و شجره طیبه بسیج، از بزرگترین نعمت های انقلاب می باشد.
کد خبر: ۹۳۳۲۸۳۷
|
۲۲ فروردين ۱۴۰۰ - ۰۸:۲۰

به گزارش خبرگزاری بسیج از خراسان جنوبی؛ ملانوری با بیان این مطلب در همایش فرماندهان پایگاه‌های بسیج ادارات کل استان خاطرنشان کرد: به برکت نظام مقدس جمهوری اسلامی و انقلاب، نعمت های زیادی نصیب مان شده که یکی از بزرگترین آنها شکل گیری بسیج و سپاه است.


وی تأکید کرد: سپاه و بسیج شکل گرفت تا از اهداف و آرمان های انقلاب، احکام اسلامی، فرامین امام راحل(ره) و رهبر معظم انقلاب (مدظله العالی) و خواسته های به حق مردم پاسداری نماید.


به گفته وی؛ در ابتدای پیروزی انقلاب و با ابتکار امام خمینی (ره)، بسیج به عنوان نهادی منسجم و سازمان یافته، متشکل از آحاد مردم، شکل گرفت تا با بصیرت کامل نسبت به مسایل داخلی و بین‌المللی و با تجهیزات و آمادگی کامل به مقابله با دشمنان بپردازند.


استاندار با اشاره به این که بنا به فرمایش رهبر معظم انقلاب (مدظله العالی)، کشور ما از بدو پیروزی انقلاب، همواره درگیر دشمنی بدخواهان بوده، متذکر شد: بسیج، نهادی است که از همان بدو انقلاب و بنا به شرایط در همه عرصه ها، توسعه، عمران، آبادانی، آموزش و سلامت حضور فعالانه ای داشته و دارد.


ملانوری به شرایط موجود دنیا و شیوع بیماری کرونا اشاره کرد و گفت: در این شرایط که همه دنیا درگیر ویروس بسیار مرموز و ناشناخته کروناست، ما با کمک بسیج و در قالب طرح شهید سلیمانی توانستیم، موفق ترین کشور در مدیریت بیماری باشیم.


وی با اشاره به شیوع دوباره بیماری خاطرنشان کرد: اگر چه با وجود پیش بینی های سازمان های جهانی، باز هم پایین ترین آمارها را داریم اما لازم است با ترویج قاعده رعایت پروتکل های بهداشتی در مدیریت بیماری موفقیت کسب کنیم.


استاندار با تأکید بر این که آن چه در شکل گیری بسیج، مدنظر امام خمینی (ره) بوده، صدور فرهنگ انقلاب و اهتزاز پرچم الله بر قله های دنیاست، گفت: از بسیجیان اخلاص و خدمت به جامعه بشری انتظار داریم.


ملانوری افزود: بنا به فرمایش رهبری، دین باوری، پایه و اساس کار در بسیج است.


وی در ادامه صحبت هایش به موضوعات روز کشور اشاره کرد و گفت: یکی از این مسایل، ۱۴ ماه درگیری با بیماری کروناست که همه را غافلگیر کرده و تأثیرات زیادی بر همه حوزه ها داشته است.


به گفته وی؛ با وجود آسیبی که به برخی اقشار وارد شده و هزینه‌های سنگینی که بر کشور تحمیل گشته است، چاره ای جز تقویت فرهنگ رعایت پروتکل ها نداریم.


استاندار تأکید کرد: آن چه زودتر از هر راهکاری می تواند ما را از شر این بیماری راحت کند، رعايت شیوه نامه های بهداشتی است.


ملانوری ادامه داد: آمار بالای ابتلاها در شرایط فعلی، مربوط به عادی انگاری های اواخر سال گذشته است و تبعات مسافرت های نوروزی، طی یکی دو هفته آینده بروز می کند.


وی تصریح نمود: توقع این است که با تقویت طرح شهید سلیمانی به مدیریت بیماری کمک کنیم.


استاندار در بخش دیگری از سخنانش به موضوع انتخابات ورود کرد و گفت: انتخابات از اهداف و شعارهای اصلی انقلاب است، چرا که مردم انقلاب کردند تا دموکراسی و مردم سالاری دینی بر کشور حاکم شود و در تعیین سرنوشت خود، نقش داشته باشند.


ملانوری با تأکید بر این که انتخابات در هر دوره از حساسیت های ویژه ای برخوردار بوده، خاطرنشان کرد: در این دوره به دلیل مسائل مترتب بر تحریم ها و تهدیدها، و البته شیوع بیماری کرونا، انتخابات از حساسیت بیشتری دارد.


وی ادامه داد: از چهار محور اصلی انتخابات، مسئولیت سلامت و امنیت به عهده مجریان انتخابات می باشد که برای تحقق آن برنامه‌ریزی شده است.


به گفته وی؛ علاوه بر صیانت از آرا به عنوان حق الناس، برای حفظ سلامت جسمانی و بهداشتی مردم و عوامل اجرایی نیز باید اقدامات مؤثری صورت گیرد.


استاندار ادامه داد: در بحث رقابت، مهمترین موضوع، ورود نخبگان و افراد مطلع و متخصص به عرصه است، اهمیت این محور هم به این دلیل است که دشمن در قالب جنگ روانی به دنبال ایجاد بی انگیزگی در نخبگان و افراد تأثیر گذار می باشد تا به این عرصه ورود نکنند.


ملانوری تأکید کرد: پایگاه های بسیج باید به عنوان تریبون های نظام به ترغیب افراد صاحب نظر به عرصه رقابت و همچنین دعوت مردم به مشارکت حداکثری در انتخابات بپردازند.


وی متذکر شد: هر چه میزان رأی کسی که منتخب مردم است، بیشتر باشد، او مقتدرتر است.
استاندار اظهار داشت:همه ما در یک اردوگاه قرار داریم که رهبر معظم انقلاب (مدظله العالی) فرماندهی آن را به عهده دارند، لذا همه باید دست به دست هم بدهیم تا این اردوگاه پرنیروتر باشد.


ملانوری با تأکید بر این که مشارکت مردم در انتخابات، اصل مهم و حساسی برای نظام می باشد، ادامه داد: همه احزاب، گروه های سیاسی، نخبگان، تریبون داران، روحانیت و... باید به موضوع انتخابات ورود کنند.


وی متذکر شد: در انتخابات پیش رو باید حواس مان به خسارت های جنگ روانی که در قالب بی انگیزگی خود را نشان می دهد، باشد.


استاندار سپس به مسایل توسعه ای استان و کشور ورود کرد و گفت: اگر به دنبال بهره برداری درست از ذخایر، رفاه بیشتر مردم و توسعه هستیم باید از همه توان و ظرفیت ها استفاده شود.


ملانوری ادامه داد: بخش عمده ای از این توان در اختیار مردم و بخش خصوصی است.


وی خاطرنشان کرد: ما در ستاد توسعه خاوران به دنبال استفاده از این ظرفیت و توان در توسعه خراسان جنوبی هستیم.


به گفته وی؛ ترویج تفکر توسعه‌ای در بین آحاد مردم، بهترین راهکار برای کمک به توسعه است.


شایان ذکر است: در این مراسم تعدادی از فعالان بسیج ادارات و کارخانجات استان تجلیل شدند.

منبع: پایگاه اطلاع رسانی استانداری خراسان جنوبی

ارسال نظرات
پر بیننده ها