هیأت اندیشه ورز خطبای استان البرز درباره سیاست های دوگانه ستاد ملی کرونا و تعطیلی اماکن مذهبی بیانه ای صادر کرد.
کد خبر: ۹۳۳۲۸۵۳
|
۲۱ فروردين ۱۴۰۰ - ۱۳:۴۸

به گزارش خبرگزاری بسیج از کرج، هیأت اندیشه ورز خطبای استان البرز درباره سیاست های دوگانه ستاد ملی کرونا و تعطیلی اماکن مذهبی بیانه ای صادر کرد.

 
در متن این بیانیه آمده است؛ ماه مبارک رمضان به عنوان ماه بندگی خداوند و ماه عبادت شناخته می ‌شود؛ حال اگر مراسمات دینی و مذهبی در این ایام کمرنگ شود، یقیناً مسائل دینی و مذهبی نیز در جامعه کمرنگ خواهد شد.
 
مساجد و هیأت ها و جامعه مذهبی از ابتدای شیوع ویروس کرونا نشان دادند که در رعایت اصول بهداشتی و تمکین از پروتکل‌ها و ابلاغیه‌های ستاد ملی مقابله با کرونا در صف اول قرار داشته اند؛
 
اما چرا مسئولان ستاد ملی مقابله با کرونا با این وجود، دوباره بیشترین سخت‌گیری را درباره برپایی مراسم‌های مذهبی و تجمعات مناسبتی دارند و در مواجهه با مراسم مذهبی سختگیرانه‌ترین ابلاغیه‌ها را صادر می‌کنند و نسبت به دیگر فعالیت‌ها و مناسبت‌ها ازجمله نوروز منفعل عمل نمودند و حتی مجوز فعالیت نیز در این شرایط برایشان صادر می‌کنند که این جای بسی تأمل دارد!!
 
اگر ما از لزوم فعالیت مساجد و هیأت‌های مذهبی و برپایی مجالس دعا و مناجات صحبت می‌کنیم، این سخن، منافاتی با رعایت پروتکل‌های بهداشتی ندارد و در مراسمات گذشته نیز این موضوع را ثابت کردیم و به‌ گفتۀ رهبر معظم انقلاب، بهترین گروهی که دستورالعمل‌ها را رعایت کردند، همین مساجد و هیأتی‌ها و تشکل‌های دینی بودند و تصریح این موضوع توسط  وزیر بهداشت تأییدی بر این مطلب است.
 
تجربه برگزاری مراسم در ایام محرم، صفر، فاطمیه و ماه مبارک رمضان سال گذشته ، نشان می‌دهد که می‌توان با برنامه ریزی درست و با رعایت دستورالعمل‌های بهداشتی و فاصله اجتماعی، مراسمات مذهبی را به خوبی برگزار کرد.
 
طبق سخنان اخیر رهبر معظم انقلاب، ستاد مقابله با ویروس کرونا و دولت در تصمیم‌گیری‌ها برای اِعمال محدودیت‌ها و شیوه اجرای آن، باید از نظرات متخصصان و کارشناسان مسائل دینی استفاده کنند و با مشورت آن ‌ها، فرصتی که برای خطبا و مبلغان در ماه مبارک رمضان مهیا می شود را ، از بین نبرند تا شاهد نشاط دینی در جامعه باشیم؛ چرا که جامعه امروز بیش از هر زمانی نیازمند تقویت ارتباط با خدا و بهره بردن از مناسک دینی است.
 
بنابراین امیدواریم فرصت تبلیغ و تبیین  مباحث دینی در ماه مبارک رمضان با بی‌تدبیری از بین نرود. هیأت اندیشه ورز خطبای استان البرز انعکاس دهنده مطالبه خطباء و مردم ولایت مدار و متعهد و متدین استان البرز است و ما خواهان تجدید نظر در مصوبه اخیر ستاد مقابله با کرونا که منجر به تعطیلی مراسمات مذهبی شده، هستیم.

تعطیلی محافل معنوی و مذهبی در این شرایط سخت از جهت روحی و روانی، جامعه را دچار آسیب می‌کند؛ در حالیکه در عین رعایت دستورالعمل‌های بهداشتی می‌توانیم شاهد برگزاری مراسمات معنوی در ایام ماه مبارک رمضان باشیم.
 
وَالسَّلَامُ عَلَى مَنِ اتَّبَعَ الْهُدَى.
 
هیأت اندیشه ورز خطبای استان البرز
 
۱۴۰۰/۱/۲۰
 
 
 
انتهای پیام/ ب

ارسال نظرات
پر بیننده ها