بیانیه سازمان بسیج هنرمندان همدان به‌مناسبت هفته هنر انقلاب اسلامی

همدان-سازمان بسیج هنرمندان استان همدان به‌مناسبت فرا رسیدن هفته هنر انقلاب اسلامی بیانیه‌ای صادر کرد.
کد خبر: ۹۳۳۲۸۷۲
|
۲۱ فروردين ۱۴۰۰ - ۱۴:۵۱
بیانیه سازمان بسیج هنرمندان همدان به‌مناسبت هفته هنر انقلاب اسلامیبه گزارش خبرگزاری بسیج، سازمان بسیج هنرمندان استان همدان به‌مناسبت فرا رسیدن هفته هنر انقلاب اسلامی بیانیه‌ای صادر کرد.

متن بیانیه به شرح ذیل است:

بسم الله الرحمن الرحیم

پاک‌بودن را دست کم نگیرید که کار هنرمند آیینه‌گی کردن است. هنرمند آیینه دار محضر رفیق اعلاست؛ آینه دار حق و اسماء و صفات او، جمال و کمال او (سید مرتضی آوینی)

سید اهل قلم، شهید سیدمرتضی آوینی در بحبوحه دفاع مقدس به ندای پیر فرزانه، امام امت و نائب بر حق امام زمان (عج) لبیک گفت و در خط مقدم جبهه‌های حق علیه باطل حاضر شد و به ثبت و ضبط هنرمندانه رشادت‌ها و حماسه‌های جوانان و رزمندگان پرداخت. او هنر مردان جلوه‌های بی‌بدیل خلیفه الله و افلاکیان خاکی را به تصویر کشید و عاشقانه و مشتاقانه خود نیز در این راه پر کشید؛ یادش گرامی باد.

میراث آوینی، همین دلدادگی بازمانده از نسیم تعهد اوست. نسیمی که هنوز بعد از سال‌ها کوچه به کوچه شهر‌ها و روستا‌های این دیار پر گهر را پیموده و از گرد آمدن آن‌هایی که به آوینی و راه او دل بسته‌اند، سال‌هاست طوفان به پا می‌کند. طوفانی که نمی‌گذارد گرد فراموشی بر مظلومیت اصحاب خونین بال خمینی کبیر بنشیند و هیچ چیز از یاد برود که خون نفس زکیه هنر انقلاب اسلامی برای باقی ماندن نام و نشان دفاع یاد‌ها کافی است.

شخصیت و هویت سازمان بسیج هنرمندان که از کنار همین شجره طیبه مبارکه برآمده، همان سیرت و صورتی است که از سید شهیدان به یاد داریم و حرف‌هایی که باید بزنیم و بگوییم تکرار همان کلام سوزناک و پرخروش! پگاه خونین عروج سید مرتضی آوینی به خلعت نورانی شهادت، که به یاد رسم و راه همیشگی او «که جهاد بسیجی در عرصه فرهنگ و هنر بود» یاد روز بسیج هنرمندان و گرامی داشت همه همرزمان آوینی در عرصه هنر بسیجی نام گرفته است فرصتی دوباره فراهم نموده که در کنار رجوع نام‌ها و نمادهایی‌که در مسیر سرافرازانه هنر متعهد، قبله نمایی برای راه شناختن بیراهه
هستند، نظری به راه و رسم رفته داشته و بر راهی که در پیش است نظاره‌ای نماییم.

سازمان بسیج هنرمندان استان همدان با تبریک اعیاد شعبانیه و میلاد سراسر نور و رحمت قطب عالم امکان، حضرت امام عصر (عج) و ضمن گرامی‌داشت یاد و خاطره شهید سیدمرتضی آوینی و همه هنرمندان شهید، از تلاش‌ها و مساعی همه هنرمندان استان همدان به خصوص هنرمندان بسیجی در یک‌سال گذشته قدردانی می‌نماید. یقیناً حضور انقلابی هنرمندان عزیز در عرصه‌های مختلف و رویداد‌های مهم کشور و هم‌چنین تولید و عرضه آثار فاخر هنری در سال گذشته نوید بخش آن است که هنرمند متعهد بسیجی در دفاع از انقلاب اسلامی و آرمان‌های امام امت عظیم الشأن (ره) و رهبر معظم انقلاب حضرت امام خامنه‌ای (مدظله العالی)، پیشگام است.

سازمان بسیج هنرمندان استان همدان با تبریک روز قشر بسیج هنرمندان و هفته هنر انقلاب اسلامی به همه هنرمندان عزیز استان، اعلام می‌دارد آماده حمایت از آثار هنرمندان تلاشگر در ترویج هنر انقلاب اسلامی، دفاع مقدس و همچنین در ارتباط با مبارزه جهادگونه مدافعان سلامت و جهادگران عرصه بهداشت عمومی است. ان‌شاءالله بتوانیم در فرصتی مناسب آثار تولیدی هنرمندان بسیجی در زمینه مبارزه با ویروس منحوس کرونا را منتشر و به مردم صبور و مقام ایران عرضه نماییم.

با عنایت به نامگذاری سال ۱۴۰۰ با عنوان تولید، پشتیبانی ها، مانع زدایی‌ها انتظار می‌رود سازمان بسیج هنرمندان و سایر نهاد‌های فرهنگی و هنری موثر در سطح استان در زمینه عرضه و توزیع کالا‌های فرهنگی هنری ایرانی فعالیت نماید و با مشارکت یکدیگر در این باره، زمینه ساز راه اندازی بازار هنر ایرانی گردد.

در پایان ضمن عرض خداقوت حضور جهادگران و مدافعان سلامت، برای تمامی بیماران و مبتلایان به ویروس منحوس کرونا از خداوند متعال شفای عاجل مسألت دارد.

سازمان بسیج هنرمندان استان همدان

انتهای پیام/
ارسال نظرات
پر بیننده ها
آخرین اخبار