خبرهای داغ:
مدیر آموزش وپرورش نهاوند عنوان کرد

امتحانات نهایی پله اول برای موفقیت در کنکور سراسری

نهاوند-مدیر آموزش وپرورش نهاوند بر لزوم توجه بیشتر به امتحانات نهایی پایه دوازدهم تاکید کرد و گفت: امتحانات نهایی پایه دوازدهم با تاثیر ۳۰ درصدی در کنکور سراسری، در واقع پله اول برای موفقیت در کنکور هستند.
کد خبر: ۹۳۳۲۹۷۱
|
۲۱ فروردين ۱۴۰۰ - ۲۳:۴۷
امتحانات نهایی پله اول برای موفقیت در کنکور سراسریبه گزارش خبرگزاری بسیج، محمدحسین دارایی در جلسه ستاد شاهد شهرستان نهاوند ضمن تسلیت ایام سالگرد شهات سردار شهید حاج میرزا محمد سلگی، بر لزوم زنده نگه داشتن یاد و خاطره شهیدان، به ویژه شهید سلگی تاکید کرد و بیان داشت: در این ایام برنامه‌های خوبی از جمله دلنوشته به سردار سلگی، تهیه یادنامه سردار سلگی، برگزاری مسابقاتی با محوریت سردار سلگی و... در بستر شبکه شاد در حال اجرا است.

وی در ادامه با اشاره به اهمیت بحث کنکور سراسری برای دانش‌آموزان پایه دوازدهم، گفت: کنکور سراسری در سال‌های اخیر فوق مفهومی شده است؛ بنابراین لازم است که روش‌های مطالعه دانش‌آموزان نیز تغییر کند و متناسب با شرایط جدید، مفهومی شود.

مدیر آموزش وپرورش نهاوند بر لزوم توجه بیشتر به امتحانات نهایی پایه دوازدهم تاکید کرد و اظهار داشت: در کنار سایر پایه‌های تحصیلی، پایه نهم به واسطه بحث هدایت تحصیلی و پایه دوازدهم به واسطه کنکور سراسری از اهمیت ویژه‌ای برخوردار هستند و امتحانات نهایی پایه دوازدهم با تاثیر ۳۰ درصدی در کنکور سراسری، در واقع پله اول برای موفقیت در کنکور هستند.

وی افزود: معدل امتحانات نهایی ۳۰ درصد در کنکور سراسری اثر مثبت دارد؛ بنابراین باید با نظارت و برنامه‌ریزی دقیق، دانش‌آموزان را به سمتی سوق دهیم که این ۳۰ درصد را که نسبت به کنکور سراسری سهل الوصول‌تر نیز است، کسب کنند.

دارایی با اشاره به آغاز ثبت‌نام آزمون ورودی مدارس سمپاد، تاکید کرد: مدیران و عوامل اجرایی محترم مدارس اطلا‌ع‌رسانی دقیق و گسترده به دانش‌آموزان و اولیا را در دستورکار قرار دهند و با استفاده از ظرفیت‌های شبکه شاد، از اطلاع دانش‌آموزان در این خصوص اطمینان حاصل کنند.

وی همچنین با اشاره به آغاز ثبت نام کتب درسی دانش‌آموزان از ۲۲ فروردین ماه، گفت: در این زمینه نیز لازم است به دانش‌آموزان و اولیا اطلاع‌رسانی جامع انجام و ثبت نام کتب درسی از طریق خود اولیا و یا مدرسه به صورت کامل صورت پذیرد، به گونه‌ای که در اول مهر ۱۴۰۰ هیچ دانش‌آموز فاقد کتابی نداشته باشیم.

مدیر آموزش وپرورش نهاوند پیگیری و اجرای طرح شهاب در دوره ابتدایی را بسیار حائز اهمیت دانست و گفت: طرح شهاب طرحی بسیار مهم برای شناخت بهتر توانمندی‌ها و ظرفیت‌های درونی دانش‌آموزان است و اگر به درستی اجرا شود، علاوه بر هدایت اصولی دانش‌آموزان به سمت علایق و استعداد‌های خود، می‌تواند در توزیع متوازن رشته‌ای در دوره اول متوسطه نیز بسیار به ما کمک کند.

انتهای پیام/
ارسال نظرات