زنجان-مدیرکل تبلیغات اسلامی استان زنجان گفت:تصمیم در خصوص تعطیلی مراکز فرهنگی،تصمیم عالمانه ای بوده و نیازمند مشورت با کارشناسان امر است.
کد خبر: ۹۳۳۳۰۸۳
|
۲۲ فروردين ۱۴۰۰ - ۱۱:۵۳
حجت الاسلام سعید احمدی در گفت وگو با خبرنگار بسیج زنجان؛ ضمن اعتراض به تصمیم دولت مبنی بر تعطیلی مساجد در ماه مبارک رمضان گفت: ماه مبارک رمضان ماه بندگی و دلدادگی ملت مومن و حقیقت جوی ایران فرصتی برای پالایش نفس از رذایل است. توجه به این ماه مبارک و اعمال وارده آن بر هر مرد و زن مومنی واجب است. از این رو نمیتوان به سادگی نسبت به برقراری و عدم برقراری مساجد و مراسمات در این ماه تصمیم گیری کرد.
تصمیم در خصوص تعطیلی مساجد در ماه مبارک رمضان تصمیم عالمانه ای نیست

وی ادامه داد: انتظار میرود ستاد ملی کرونا تصمیمات خود مبنی بر تعطیلی و فعالیت حوزه‌های مختلف از جمله اماکن فرهنگی و هنری، ورزشی، علمی و اقتصادی با درایت و نظر کارشناسی شده پیش ببرد.

حجت الاسلام سعید احمدی با بیان اینکه عاشقان اباعبدالله حسین (ع) در ماه محرم و صفر ثابت کردند عزاداری و برقراری عزا با رعایت دستورالعمل‌های بهداشتی امکان پذیر است افزود: طبق آمار رسمی ستاد ملی کرونا پس از ایام عزاداری بیشترین موارد رعایت پروتکل‌های بهداشتی توسط هیئات مذهبی و مساجد بوده و کمترین آمار مبتلایان را داشته است؛ بنابراین تصمیم گیری و تعطیلی مراسمات و مساجد در ماه مبارک رمضان تصمیمی شتاب زده است.

وی بیان داشت: انتظار میرفت ستاد ملی کرونا در ایام نوروز محدودیت‌های بیشتری را برای پیشگیری از شیوع کرونا در کشور اعمال می‌کرد تا امروز مجبور به تعطیلی مغازه‌ها و مراکز فرهنگی و مذهبی نمیشدیم.

مدیرکل تبلیغات اسلامی استان زنجان با اشاره به لزوم رعایت دستورالعمل‌های بهداشتی برای مهار کرونا در کشور گفت: مهار کرونا منوط به رعایت همه مردم و وحدت عملی نسبت به مواجهه مردم با این ویروس منحوس است.
ارسال نظرات