خبرهای داغ:
مدیرکل آموزش و پرورش استان قزوین

اجرای هدفمند هدایت تحصیلی، با توجه به ظرفیت های زیرساختی، امری ضروری است

اصغری گفت: اجرای هدفمند هدایت تحصیلی دانش آموزان با توجه به ظرفیت های زیر ساختی موجود در آموزش و پرورش و نیز توجه به دانش آموزان مدارس کم برخوردار امری لازم و ضروری است
کد خبر: ۹۳۳۳۱۸۰
|
۲۲ فروردين ۱۴۰۰ - ۱۷:۵۰

به گزارش خبرنگار خبرگزاری بسیج قزوین، حسنعلی اصغری مدیرکل آموزش و پرورش استان قزوین در اولین جلسه شورای آموزش و پرورش استان در سال جدید که به ریاست هدایت اله جمالی پور استاندار قزوین در سالن جلسات شهید امامی استانداری قزوین برگزار شد، ضمن اشاره به اینکه افزایش شاخص های کمی و کیفی نظام تعلیم و تربیت در استان نیازمند همدلی و کار جهادی است بیان کرد: در راستای ارتقا شاخصه های کمی و کیفی آموزش و‌پرورش باید همه در راستای تحقق این هدف با هم افزایی در کنار بکدیگر تلاش کنیم.

وی گفت: آموزش و پرورش بعنوان دستگاه انسان ساز، به دنبال تربیت نیروی انسانی است که مورد تأکید سند تحول بنیادی آموزش و پرورش است.

اصغری با اشاره به وضعیت نامطلوب شاخص های اجتماعی اظهار کرد: اگر بخواهیم از سرمایه‌های جامعه بهره مند شده و از ظرفیت این سرمایه ها در عرصه های مختلف استفاده ه نماییم باید شاخص‌های اجتماعی مورد توجه ویژه‌ قرار گیرد.

مدیرکل آموزش و‌پرورش استان قزوین در ادامه عنوان کرد: فرهنگیان در ۱۴ ماه گذشته که روزهای سخت کرونایی برای کشور و استان بود، تلاش‌های زیادی برای تعلیم دانش آموزان انجام دادند و شاهد اقدامات خوب آن‌ها بودیم به طوری که آموزش، تعطیل نشد.

اصغری ضمن اشاره به هفته بزرگداشت مقام معلم افزود: در راستای تجلیل از جایگاه والای فرهنگیان استان، هر سال برنامه های متعدد فرهنگی و اطلاع رسانی با استفاده از ظرفیت دستگاه ها و نهادهای استان اجرا می شد و لازم است که در روز معلم که برگرفته شده از یاد استاد شهید مرتضی مطهری است به نیابت از همه روزهایی سال به این مهم توجه خاصی داشته باشیم.

وی با اشاره به اینکه بر اساس برنامه ریزی‌های صورت گرفته، تا سال ۱۴۰۳ باید جزو سه استان برتر کشور در حوزه آموزش و پرورش شویم اضافه کرد: پدیده کنکور به عنوان یکی از موانع در اجرای سند تحول بنیادین آموزش و پرورش محسوب می شود.

این مسوول بیان کرد: در شرایطی که اهداف آموزش و پرورش مشروط و متمرکز به کنکور و نتایج آن است عدم توجه به رشته های فنی و حرفه ای که مهارتی و کار آفرینی است، اشتغال و درآمدزایی را تحت تاثیر کنکور قرار داده و این امر موجب هدر رفت سرمایه های انسانی در برابر سد محکم کنکور است.

مدیر کل آموزش و‌پرورش استان قزوین اظهار کرد: اجرای هدفمند هدایت تحصیلی دانش آموزان با توجه به ظرفیت های زیر ساختی موجود در آموزش و پرورش و نیز توجه به دانش آموزان مدارس کم برخوردار امری لازم و ضروری است و این در حالی است که کسب یک مهارت فنی امر مورد تأکید سند تحول بنیادین آموزش و پرورش و شاخص های مورد توافق معاونت آموزش متوسطه است.

اصغری کسب رتبه ۱۱ آزمون های نهایی در بین استان ها، کسب رتبه ۱۳ کنکور سراسری در کشور بدون سوابق تحصیلی، کسب رتبه سه کنکور در کشور با سوابق تحصیلی، کسب رتبه ۶ نمره های خام علمی از جمله موفقیت های استان در سال گذشته گذشته دانست.

انتهای پیام/۱۰۱۰

 

ارسال نظرات
پر بیننده ها
آخرین اخبار