خبرهای داغ:
امام جمعه مرودشت در جمع مسئولان وفعالان عرصه هنر انقلاب شهرستان گفت: شهید آوینی هنر انقلاب اسلامی را شکوفا کرد.
کد خبر: ۹۳۳۳۲۰۰
|
۲۲ فروردين ۱۴۰۰ - ۱۹:۱۰

به گزارش خبرگزاری بسیج از فارس، فرمانده سپاه مرودشت به همراه رئیس اداره تبلیغات اسلامی و سرپرست اداره فرهنگ وارشاد اسلامی وجمعی از هنرمندان به مناسبت هفته بزرگداشت هنرانقلاب با امام جمعه این شهر دیدار وگفتگو کردند.
عبدالصمد سلیمانی سرپرست اداره فرهنگ وارشاد اسلامی مرودشت ضمن تبریک هفته هنر فرهنگ اسلامی ،هنر را بازتاب وتکمیل کننده هویت وجهان بینی هر تمدن که برگرفته از ذات اصلی خود می باشد،عنوان کردوعرضه داشت :شهید مرتضی آوینی به این درجه از هنر می رسد که به نام سیدشهیدان اهل قلم نام گرفت واین نشان از جایگاه والای وی ونقش پرمعنا ومفهوم هنر انقلاب اسلامی دارد.
سلیمانی در ادامه ضمن اشاره به عناوین کسب شده وافتخارات به دست آمده توسط هنرمندان مرودشتی در عرصه های کشوری واستانی در زمینه عکس وفیلم ،شعر،موسیقی،جشنواره تاتر کودک ،جشنواره کتابخوانی ،ونمایشگاه های برتر استانی توسط هنرمندان این شهرستان اشاره نمود وافزود:در فعالیت های فرهنگی ،هنری اجزاومفهوم هنر اسلامی یافت می شود.
وی با بیان اینکه یکی از مهمترین جبهه ها در تهاجم فرهنگی جبهۀ هنر است وغفلت از این امر و بی توجهی به آن خسارت‌های جبران ناپذیری به دنبال دارد، تصریح کرد: در راستای تحقق عینی شعار سال از سوی مقام معظم رهبری باید در تولیدات هنری ورفع موانع موجود اقدامات شایسته ولازم صورت گیردودر این زمینه آمادگی همکاری همه جانبه با بسیج هنرمندان را داریم.
در ادامه سرهنگ پاسدار امید نصیبی فرمانده سپاه ناحیه مرودشت ،هنر را زبان خاصی با ظرفیت زیبا وظریف قلمداد نمود که اگر از آن به خوبی استفاده شود، می تواند راه چند صدساله را پیمود.
نصیبی در ادامه بابیان اینکه مجموعه بسیج وکانون هنرمندان بسیج در بعداز انقلاب فرصت مناسبی برای پیشبرد واهداف انقلاب از ظرفیت های موجود می باشد،اذعان داشت : انتقال ارزش های انقلابی به نسل جوان وترویج مسائل سنتی وپیوند آن با معنویت ومذهب ومسائل روز جامعه ،یکی از هدف های مهم هنر انقلاب اسلامی می باشدوباید از این ظرفیت استفاده بهینه ای صورت گیرد.
فرمانده سپاه مرودشت افزود:بهترین ظرفیت در دوران دفاع مقدس تجلی یافت وهنرمندان دوران دفاع مقدس صحنه های بسیار زیبایی را خلق کردندوتهدید را به فرصت تبدیل نموده ونقش های آنان در غالب تصویر امروزه باید به نسل جوان انتقال پیدا کند.
حجت الاسلام عبدالعظیم ارودا رئیس اداره تبلیغات اسلامی مرودشت در ادامه ضمن تبریک هفته هنر انقلاب اسلامی،بیان کرد:هنر انقلاب اسلامی باید تبدیل به گفتمان شودونیازمند این هستیم تا هنر انقلابی یک هنر مردمی در غالب گفتمان باشد.
در ادامه حجت الاسلام مهدی آقائی امام جمعه مرودشت ضمن گرامی داشت یاد وخاطره شهید سید مرتضی آوینی وبزرگداشت هفته هنر انقلاب اسلامی ،بیان کرد:در شرایطی که انقلاب اسلامی دچار تلاطم وتهاجم فرهنگی از سوی دشمنان نظام گردیده بود،امثال شهید آوینی ها سنگر را به دست گرفته وتکلیف را تشخیص داده وکار خود را شروع کردند وامروز متوجه می شویم که شهید آوینی چه نقش عظیمی درشناسایی وشکوفایی هنر انقلاب اسلامی داشته است .
رئیس شورای فرهنگ عمومی مرودشت در ادامه افزود:مطالعه زندگی شهید آوینی با آن نبوغ هنری ورسانه ای که داشت وبا تحول فکری که در انقلاب پیدا کرد،برای ما درس آموز خواهد بود.
آقائی خاطرنشان ساخت:آوینی ها آمدند ورفتند وباقی هستندورسالت ما در این زمینه در قبال هنر انقلاب اسلامی یک رسالت سنگین وبه قوت خود باقی مانده است واز مسئولان وهنرمندان انقلابی تقاضا دارم که با توجه به شرایط فعلی کرونا در جامعه ،از ظرفیت عظیم فضای مجازی برای انتقال پیام های انقلاب به مردم گام بردارند.
وی با بیان اینکه هنر ورسانه ابزار تاثیرگذار جامعه هستند،بیان داشت:اصحاب رسانه ومسئولان هنرانقلاب اسلامی باید در راستای اهداف انقلاب وکشف ظرفیت های موجود ومعرفی آنان به مردم جامعه وتشویق وحمایت از آنان گام بردارند.
آقائی در ادامه حضور پرشور مردم در انتخابات را یکی از مهم ترین اهداف انقلاب در این برهه عنوان کرد وافزود:رسالت ما در این دوران این است که تلاش کنیم مردم را مقید به حضور در عرصه انتخابات کنیم وتکلیف انقلابی خود را مدام گوشزد نموده تا نسل جوان انقلابی دچار شک وتردید نشود.

انتهای پیام/

ارسال نظرات
پر بیننده ها