خبرهای داغ:
کانون مداحان استان قم، شورای هیئات مذهبی قم، سازمان بسیج مداحان و هیئات مذهبی قم در بیانیه‌ای مشترک خطاب به ستاد مقابله با کرونا خواستار تصمیم گیری صحیح نسبت به برگزاری محافل معنوی در ماه مبارک رمضان شدند.
کد خبر: ۹۳۳۳۲۴۸
|
۲۳ فروردين ۱۴۰۰ - ۱۰:۲۳


به گزارش خبرگزاری بسیج از قم، متن این بیانیه بدین شرح است:

بسمه تعالی

با توجه به فرارسیدن ایام الله ماه مبارک رمضان، ماه بندگی و تضرع محضر خدای متعال، ماه دعا و نیایش، همگان می‌بایست در فراهم سازی امکانات و رفع موانع برای تعالی مجالس ذکر و دعا در این ایام بیش از پیش تلاش نمایند
تا با دعا و توسل مؤمنین، بساط این ویروس منحوس هرچه زودتر ریشه کن گردد.

بنابر فرامین، ولی امر مسلمین که در سال ۱۳۹۹ فرمودند: بنده هیچ پیشنهادی در این باره ارائه نمی‌کنم و تابع نظر و تشخیص کارشناسی ستاد ملی مبارزه با کرونا هستم، اما باید توجه داشت که عبادات و توسل بخصوص در ماه رمضان و شب‌های قدر جزو نیاز‌های اساسی و حتمی مردم است و مردم در قضایای مهم نیز بیشتر به ارتباط با پروردگار نیاز دارند البته معتقدم اگر قواعد سخت‌گیرانه‌ای هم در این زمینه وضع شود مردم مؤمن و مسجدی حتماً بیشتر از دیگران به آن عمل می‌کنند.

سپس درجمع بندی کلامشان افزودند: همان گونه که گفتم نظر کارشناسی‌شده در ستاد ملی مبارزه با کرونا را معتبر می‌دانم، اما این بررسی را باید به کسانی سپرد که حقیقت و ضرورت دعا و توسل را درک می‌کنند آن وقت هر چه آن‌ها تصمیم بگیرند بنده و همه مردم به آن عمل خواهیم کرد.

جامعه ستایشگران آستان اهل بیت
علیهم السلام مبتنی بر گزارش‌های پیشین از محافل و مجالس مؤمنین که با توجه به اشاره رهبر معظم، پرشکوه‌تر از هرسال با رعایت تمامی دستورات ستاد مقابله با کرونا برگزار شد، بحمدلله درخشیدند.

همچنین با لطف پروردگار، هیئات و محافل نورانی ذوات مقدسه در کنار برگزاری جلسات، به فعالیت‌های خداپسندانه‌ای در جهت رفع و کاهش شیوع ویروس منحوس کرونا پرداخته و نقش بی بدیل خودرا در این عرصه ایفا نمودند.


این در حالیست که متاسفانه بسیاری از بازارها، و مکان‌های تفریحی که بیشترین نقش رو در ابتلا افرادجامعه داشته اند و کمترین حد رعایت اصول بهداشتی را هم اجرا ننموده اند، براحتی مجوز صدور فعالیت گرفته اند، که این مسئله گویای تزلزل و عدم مدیریت صحیح و بموقع ستاد مقابله با کرونا میباشد که باعت اوج گرفتن مجدد این ویروس منحوس شده است.

حال با توجه به نیاز مؤمنین و جامعه اسلامی به دعا و نیایش و نقش آن در رفع بلاء، ونظر به اینکه کمترین ابتلاء
در این مجالس اتفاق افتاده است، ضمن توجه به سخن مقام معظم رهبری در رابطه با ارجاع موضوع اهمیت برگزاری مجالس ذکر و توسل به کارشناسان مربوطه، بدینوسیله جامعه ستایشگری و هیئات مذهبی استان قم از ستاد مقابله با کرونا درخواست بررسی مجدد این مقوله و ارجاع به متخصصین امر را خواستار است تا ان شاالله با توجه حضرات اهل بیت علیهم السلام بزودی

زود این ویروس منحوس از جامعه اسلامی، رخت برکند و لبخند آرامش بر چهره زحمت کشان عرصه سلامت بنشیند.

کانون مداحان استان وشهرستان قم، شورای هیئات مذهبی قم، سازمان بسیج مداحان و هیئات مذهبی قم
 
انتهای پیام/
ارسال نظرات
پر بیننده ها