خبرهای داغ:
حبیبی گفت: باید زیرساخت های مشارکت حداکثری مردم فراهم شود تا انتخاباتی اصلح با مشارکت بالا برگزار شود.
کد خبر: ۹۳۳۳۳۴۹
|
۲۳ فروردين ۱۴۰۰ - ۱۲:۰۴

به گزارش خبرنگار خبرگزاری بسیج قزوین جلسه ستاد انتخابات استان صبح امروز به ریاست منوچهر حبیبی در سالن جلسات شهید سلیمانی استانداری قزوین برگزار شد.

حبیبی در این جلسه با اشاره به اینکه مهمترین موضوع در بحث انتخابات، مشارکت می باشد بیان کرد: باید زیرساخت های مشارکت حداکثری مردم فراهم شود تا انتخاباتی اصلح با مشارکت بالا برگزار شود.

وی گفت: ۲۸ شهر تابعی که واجد شرایط هستند داوطلبین بیش از حد نصاب ثبت نام کردند و تقریبا به ازای هر کرسی ۱۲ داوطلب ثبت‌نام کردند.

معاون سیاسی و امنیتی استاندار قزوین عنوان کرد: مراحل تعیین صلاحیت تقریباً به اتمام رسیده و صلاحیت ۸۷ درصد داوطلبین تایید شده است. استقبال کم نظیری از سوی ثبت نام داوطلبین شورای روستاها وجود داشته و در حوزه روستایی ۷ درصد افزایش وجود داشته است.

حبیبی اظهار کرد: افزایش مشارکت بسیار حائز اهمیت است و کمیته اطلاع رسانی در این زمینه باید اقدامات لازم را انجام دهد و در این راستا از ظرفیت فضای مجازی باید استفاده و بهره گیری کنیم. همچنین فضای شهری استان باید انتخاباتی شود و کمیته های مختلف ستاد انتخابات با هم ارتباط مستمر داشته باشند.

وی افزود: برگزاری انتخابات کار بسیار بزرگی است و برنامه‌ریزی‌های لازم در خصوص تامین نیروی انسانی و عوامل اعم از عوامل اجرایی، امنیتی و نظارتی تقریباً بیش از ۳۰ هزار نفر پیش‌بینی می شود و باید برای ساماندهی این نیروها برنامه‌ریزی لازم را داشته باشیم.

حبیبی تصریح کرد: آموزش در فرآیند اتنخابات بسیار حائز اهمیت است و همه افراد دخیل در انتخابات باید آموزش‌های لازم را ببینند چرا که این امر به برگزاری سلامت انتخابات کمک خواهد کرد.

انتهای پیام/۱۰۱۰

ارسال نظرات
پر بیننده ها