نماینده ولی فقیه در سیستان‌و‌بلوچستان تاکید کرد:

ضرورت پیگیری مشکلات آب منطقه سیستان از وزارت امور خارجه

زابل-نماینده ولی فقیه در سیستان‌و‌بلوچستان گفت: جمع دغدغه‌مند و دلسوز، مشکلات آب منطقه سیستان را از طریق وزارت امور خارجه و موضوع راه اندازی بازارچه‌های مرزی را از طریق مجمع تشخیص مصلحت نظام پیگیری کنند.
کد خبر: ۹۳۳۳۳۵۲
|
۲۳ فروردين ۱۴۰۰ - ۱۲:۱۳
به گزارش خبرنگار بسیج از زابل، آیت‌الله مصطفی محامی نماینده ولی فقیه در سیستان‌وبلوچستان در دیدار با ائمه جمعه و فرمانداران منطقه سیستان گفت: متاسفانه منطقه سیستان در طول سالیان اخیر با مشکلات مختلفی مواجه شده که بخشی از آن به علت خشکسالی و بخشی در نتیجه ضعف دیپلماسی در عرصه‌های مختلف بوده است.

امام جمعه زاهدان ضمن ابراز تاسف نسبت به وضعیت کنونی در منطقه سیستان افزود: سیستان دارای سابقه تمدنی بالایی است و همواره دارای نیرو‌های خوش‌فکر و با انگیزه بوده به گونه‌ای که مسئولان این منطقه همواره از میان افراد بومی انتخاب شده‌اند و بودجه‌های عمرانی زیادی به سیستان سرازیر می‌شود، اما با این وجود تغییر محسوسی در کاهش مشکلات صورت نمی‌پذیرد که باید دلیل آن را بیابیم.

آیت‌الله محامی بیان داشت: همه ابزار‌ها برای توسعه منطقه فراهم بوده، اما نتیجه لازم تحقق پیدا نمی‌کند که به نظر می‌رسد جنبه‌های فرهنگی در این جهت تاثیرگذار بوده است.

وی ادامه داد: تلاش‌های بسیاری برای تقویت همکاری و همدلی بین مجموعه فرمانداران و ائمه جمعه منطقه صورت گرفت که حالا نتیجه داده و این نعمت بزرگی است و امیدواریم این انس و الفت بین مسئولان منطقه تداوم پیدا کند.

رئیس شورای فرهنگ عمومی استان با اشاره به اینکه حجم انبوهی از فعالیت‌ها توسط مسئولان در دستگاه‌های اجرایی انجام می‌شود، اظهار کرد: قدردان تلاش‌های صورت گرفته هستیم و از کم کاری‌های صورت گرفته نیز گلایه‌مندیم و در فضای نظامی نیز علی رغم تلاش‌های دشمن در ایجاد آشوب و التهاب، نیرو‌های ما کارنامه درخشان و قابل قبولی دارند هر چند ممکن است کاستی‌هایی باشد که باید به دنبال رفع آن‌ها باشیم.

وی برخی از تصمیم گیری‌هایی که در گذشته اتفاق افتاده را دچار کاستی‌هایی دانست و ضمن تاکید بر اولویت بندی طرح‌ها، ادامه داد: یکی از طرح‌هایی که باید از میان بد و بدتر گزینه بد را انتخاب کنیم، طرح رزاق است که حداقل به رفع مشکلات معیشتی مردم کمک کرده و مانع مهاجرت می‌شود.

نماینده، ولی فقیه در استان خاطرنشان کرد: بسیاری از مشکلات در شهرستان‌ها به دست خود ما قابل حل است و در موارد کلان‌تر نیازمند یکصدایی شهرستان‌ها در استان و در نهایت پیگیری آن در کشور خواهیم بود که البته باید مشکلات خود را اولویت بندی و به تدریج به دنبال حل آن باشیم.

امام جمعه زاهدان تاکید کرد: در روز‌های پایانی کار دولت قرار داریم و متاسفانه برخی مسئولان درگیر مسائل دیگر شدند و گاهی خدمت به مردم را فراموش می‌کنند و باید هر کدام این احساس را داشته باشیم که فرصت خدمت به مردم خیلی زود از بین می‌رود و باید قبل از این که پای میز محاکمه عدل الهی قرار بگیریم خودمان اعمال و میزان خدمت به مردم را محاسبه کنیم.

عضو هیئت علمی جامعه المصطفی گفت: در آستانه ماه مبارک رمضان قرار داریم و این یک فرصت طلایی برای حل مشکلات فکری، روحی و اخلاقی و حتی فرصت خوبی برای خدمت و حل مشکلات مردم است که زمینه کار خیر وجود دارد و دیگران نیز در این ماه همراهی بیشتری با کار‌های خیر دارند.

آیت الله محامی پیگیری مشکلات آب از طریق وزارت امور خارجه و همچنین دریافت مجوز راه اندازی بازارچه‌های مرزی در منطقه سیستان از طریق مجمع تشخیص مصلحت نظام را دو اولویت اصلی منطقه سیستان دانست و گفت: جمع دغدغه مند، دلسوز و همراه در پیگیری و حل این مشکلات موثر است در غیر این صورت کاری پیش نمی‌رود و باید از همین فرصت باقی مانده برای حل مشکلات نهایت استفاده را داشته باشیم.

نماینده، ولی فقیه در استان خلوص نیت و کاهش وابستگی به دنیا را متذکر شد و خاطر نشان ساخت: رساندن طرح و پروژه‌ها به نقطه پایان و ریل گذاری مناسب برای ادامه روند پروژه در دولت جدید مهم است و باید کاری کنیم تا چسبندگی مردم به نظام بیشتر شود و اینکار با خدمت به مردم حاصل خواهد شد.
ارسال نظرات