انهدام 75 باند قاچاق مواد مخدر و کشف 156 تن مواد افیونی در سیستان و بلوچستان

زاهدان-فرمانده انتظامی سیستان و بلوچستان با اشاره به انهدام 75 باند قاچاق مواد مخدر و به کشف 156 تن انوع مواد افیونی در استان طی یکسال گذشته شد، افزود: این رقم نسبت به مدت مشابه سال98 ، 11 درصد رشد داشته است.
کد خبر: ۹۳۳۳۳۵۷
|
۲۳ فروردين ۱۴۰۰ - ۱۲:۱۸
به گزارش خبرنگار بسیج از زاهدان، سردار فرمانده انتظامی استان سیستان و بلوچستان در اولین نشست فرماندهان، معاونان، روسای پلیس‌های تخصصی انتظامی استان در سال ۱۴۰۰ که با حضور «سردار کرمی» فرمانده قرارگاه منطقه‌ای سپاه قدس جنوب شرق کشور در ستاد انتظامی استان برگزار شد، با تبریک حلول ماه مبارک رمضان، اظهار داشت: سال ۱۳۹۹ با تمام فراز و نشیب ها، فرماندهی انتظامی استان سیستان و بلوچستان ۶ شهید نیروی انتظامی و همچنین ۳۱ جانباز را در مقابله با اشرار، قاچاقچیان مواد مخدر، تامین امنیت استان تقدیم انقلاب و کشور کرد که به روح پر فتوح همه این عزیزان درود می‌فرستیم.

سردار احمد طاهری با اشاره به ورود به سال جدید و برنامه‌ها و اقدامات انتظامی استان، افزود: نیروی انتظامی همه ساله در اوایل سال برخی برنامه‌ها را هدف گذاری می‌کند وما هم در مجموعه انتطامی استان سعی مان بر این است که با برنامه ریزی جامع و تمرکز اولویت ها، برنامه‌ها را تا رسیدن به نتیجه و هدف گذاری نهایی عملی نماییم.

وی، مبارزه با مواد مخدر، کاهش وقوع تصادفات جاده ای، مبارزه با جرایم خشن و برخورد با اشرار و سارقین و همچنین برخورد با متخلفان اقتصادی و مبارزه با قاچاق کالا و ارز را از اولویت‌های مهم این فرماندهی بر شمرد و اظهار داشت: مجموعه انتظامی استان با پشتوانه بسیار قوی و برادرانه و همدلی با دستگاه‌های امنیتی، سپاه پاسداران، اعضای شورای تامین و سایر دستگاه‌های دولتی و غیر دولتی اقدامات خوبی را در سال گذشته به مرحله اجرا درآورد و به موفقیت‌های مهمی دست پیدا کرد.

این مسئول به پدیده شوم در مبارزه با مواد مخدر اشاره کرد و ادامه داد: در سال ۹۹ مجموعه ۱۵۶ تن انواع مواد مخدر در استان کشف شد که این رقم نسبت به مدت مشابه سال ۹۸، ۱۱ درصد رشد داشته است.

این مقام ارشد انتظامی تصریح کرد: در این مدت ۷۵ باند قاچاق مواد مخدر که از آن سوی مرز‌ها توسط دشمنان و استکبار هدایت و حمایت می‌شدند، متلاشی و ضمن دستگیری سرکرده و اعضاء و یا به هلاکت رساندن برخی آنان، ضربه سنگینی بر پیکره سوداگران مرگ وارد نموده و موفق شدیم بسیاری از اموال و املاک نا صواب آن‌ها را شناسایی و معرفی نماییم.

فرمانده انتظامی استان به سرقت‌های مسلحانه و به عنف اشاره کرد وخاظر نشان نمود: با توجه به همجواری استان با برخی کشور‌ها و تحرکات دشمنان و گروهک ها، موضوع برخورد با جرایم خشن به ویژه سرقت‌های مسلحانه را در سال ۹۹ تشدید نمودیم و خوشبختانه در کشف سرقت‌های مسلحانه در مجموع ۹۲ درصد وقوع سرقت‌ها را کشف شناسایی و اعضاء آن دستگیر کردیم.

وی با بیان اینکه استان سیستان و بلوچستان در موضوع میزان وقوع سرقت در آخرین رتبه کشوری قرار دارد، اضافه کرد: علی رغم تمام مشکلات و سختی‌ها و موانع سعی ما بر این است که با همدلی و هماهنگی و همکاری سایر دستگاه‌های امنیتی، نظامی از وقوع سرقت پیشگیری شود چرا که عقیده ما این است که حتی یک سرقت هم نباید در استان رخ دهد.

سردار طاهری با اشاره به اینکه سال گذشته با همکاری مجموعه انتظامی استان و همچنین سایر دستگاه‌های نظامی و امنیتی و همچنین همکاری بانک‌ها و ... هیچ سرقت مسلحانه خشن نداشتیم، افزود: تمام مجتمع‌ها، پاساژ‌ها و بانک‌ها و سایر مجتمع‌های تجاری مجهز به دروبین‌های مداربسته هستند و نظر بر این است که این اقدام با همکاری دستگاه‌ها در سایر اصناف نیز تقویت شود.

رئیس پلیس استان به موضوع قتل به عنوان یکی موضوعات مهم و نگرانی‌های این استان اشاره کرد و افزود: با تلاش اقدامات صورت گرفته مجموعه انتظامی استان ۸۷ درصد پروند‌های های مربوط به قتل کشف شده اند البته ما به دنبال این نیستیم که جرم رخ دهد و کشف شود، به دنبال آنیم که از وقوع جرم جلوگیری شود و در پیشگیری از این نوع جرایم می‌بایست تمامی دستگاه‌ها پای کار آمده و برنامه ریزی فرهنگی گسترده‌ای را انجام دهند و آن گونه که در جلسات متعدد همچون در شورای فرهنگ عمومی استان نیز عنوان شده این برنامه‌ها نه فقط تدوین شود، بلکه در سطح استان عملی شده تا بازخورد لازم را داشته باشد.

وی به موضوع تصادفات جاده‌ای در سطح استان اشاره کرد و ادامه داد: تصادفات جاده‌ای در کشور و استان یکی از دغدغه‌های مهم" مقام معظم رهبری" (مد ظله العالی) می‌باشد، تدابیر "سردار اشتری" فرمانده نیروی انتظامی نیز پیشگیری از وقوع تصادفات است خوشبختانه در سال گذشته مجموع تصادفات ۱۴ درصد نسبت به سال قبل کاهش داشته و همچنین ۱۰ درصد مجروحیت‌ها نیز نسبت به مدت مشابه نیز با کاهش روبرو بوده است.

سردار طاهری در ادامه به موضوع آدم ربایی و اینکه وقوع این گونه جرم در استان مربوط به فضای مطالبات ناصواب بوده و به قصد اخاذی نبوده است، بیان داشت: پیشگیری از این جرم با توجه به حساسیت مجموعه انتظامی استان به صورت ویژه در استان پیگیری می‌شود و چنانچه موردی رخ دهد ضمن برخورد قاطع و سخت، دستگاه قضایی و انتظامی تا زمان کشف پیگیر و با عاملان آن به شدت برخورد می‌کند.

فرمانده انتظامی استان با اشاره به کشف بالغ بر ۱۰ تن مواد مخدر در طرح نوروزی ۱۴۰۰ تا امروز، به عملیات چند روز گذشته تکاوران پلیس استان در برخورد با قاچاقچیان مواد مخدر در منطقه کورین اشاره نمود و افزود: در این عملیات که قاچاقچیان قصد انتقال حموله موادافیونی از نوار مرزی میرجاوه به استان و سپس به عمق کشور را داشتند، با آتش پر حجم تکاوران انتظامی و عملیاتی استان روبرو شده و طی درگیری چند ساعته با قاچاقچیان که تاب تحمل در برابر آتش ماموران را نداشتند با بر جای گذاشتن خودرو‌های منجر به حریق خود، ماموران موفق به کشف ۳ تن و ۶۰۰ کیلو گرم مواد افیونی شدند.

این مقام ارشد انتظامی در استان سیستان و بلوچستان با قدردانی از هماهنگی، همکاری و همدلی فرمانده محترم سپاه قدس جنوب کشور، مجموعه کارکنان سپاه پاسداران در استان، بسیجیان و سایر دستگاه‌های قضایی، نظامی، امنیتی استان، مدیران دستگاه‌ها و کارکنان دستگاه‌های دولتی و غیر دولتی، همچنین همکاران مجموعه انتظامی در اجرای ماموریت ها، خاظر نشان کرد: آنچه که درتدابیر فرمانده محترم ناجا و مجموعه نیروی انتظامی است این است که مشارکت، همدلی، همکاری و هماهنگی در ارتقای امنیت پایدار استان با سازمان‌ها به خصوص سپاه پاسداران به صورت ویژه در دستورکار قرار داشته، آنچنان که قبلا نیز همین بوده و در ادامه نیزهمین خواهد بود.
ارسال نظرات