جلسه انعقاد تفاهم نامه همکاری بین بسیج عشایری استان چهارمحال و بختیاری و موسسه خیریه نظام الاسلام برگزار شد.
کد خبر: ۹۳۳۳۳۹۴
|
۲۴ فروردين ۱۴۰۰ - ۰۷:۴۸

 

به گزارش خبرگزاری بسیج از استان چهارمحال و بختیاری؛ در راستای حمایت از تولید و پشتیبانی از کارآفرینی در مناطق عشایری جلسه انعقاد تفاهم نامه همکاری بین ناحیه مقاومت بسیج عشایری و موسسه خیریه نظام الاسلام برگزار شد.

فرمانده ناحیه مقاومت بسیج عشایری استان چهارمحال و بختیاری در این خصوص گفت: خدمات بسیار زیادی در مناطق عشایری استان در جهت خدمت رسانی و محرومیت زدایی صورت گرفته است که باید به سمت و سوی کارآفرینی و اشتغال زایی برود.

سرهنگ پاسدار علی اصغر ایزدی افزود: این تفاهم نامه در رابطه با کارآفرینی و خدمت رسانی در راستای کمک به افراد بی سرپرست و بدسرپرست و ایتام نیازمند مناطق عشایری برای حمایت از مشاغل خانگی و کارگاههای کوچک امضا می شود.

ایزدی تصریح کرد: در همین خصوص از سوله های بسیج در مناطق عشایری برای ایجاد کارگاههای مشاغل خانگی و محلی نظیر قالی بافی، چوقا، گلیم بافی و صنایع دستی، پرورش گیاهان دارویی و محصولات لبنی استفاده می شود.

مسعود راستی مدیرعامل موسسه نظام الاسلام نیز در این نشست گفت: این موسسه آمادگی احداث خانه کودک و نوجوان برای حمایت از ایتام و مرکز رفاهی کودکان جهت استعداد یابی و هدایت و آموزش کودکان بی سرپرست و بد سرپرست مستعد در مناطق عشایری را دارد.

راستی افزود: این موسسه آمادگی حمایت و سرپرستی بیش از 300 کودک و دانش آموز بی سرپرست و بد سرپرست و تخصیص مستمری ماهیانه تا پایان تحصیلات این افراد را دارد.

وی گفت: با همکاری سپاه و بسیج و مسئولین این استان تمام توان و تلاش خود را برای راه اندازی کارگاههای کارآفرینی و ایجاد اشتغال برای مردم مناطق عشایری به کار می بندیم.

 

ارسال نظرات