خبرهای داغ:
وزیر خارجه آلمان می گوید آنچه که روز گذشته در نطنز رخ داد؛ نمی تواند برای مذاکرات برجامی که در وین در حال برگزاری است؛ سازنده باشد.
کد خبر: ۹۳۳۳۴۴۵
|
۲۳ فروردين ۱۴۰۰ - ۱۸:۴۹

به گزارش خبرگزاری بسیج، هایکو ماس وزیر خارجه آلمان می‌گوید تحولات اخیر پیرامون حادثه‌ای که در سایت هسته‌ای نطنز رخ داد، خبر خوبی برای مذاکرات هسته‌ای که در وین در حال انجام است؛ تلقی نمی‌شود.

وی در این باره افزود: آنچه در حال حاضر از تهران می‌شنویم به ویژه از نطنز، یک تعامل مثبت نیست.

ماس ادامه داد: مذاکرات وین تا این لحظه آسان نبوده است حال آنکه روح سازندگی بر آن حاکم است.

با این حال وی مدعی شد: وضعیت در نطنز معنای ویژه‌ای خواهد داشت و می‌تواند سرنخ‌هایی درباره این موضوع بدهد که ایران تا چه اندازه آنچه را که در وین به بحث گذاشته می‌شود؛ اجرا خواهد کرد.

روز گذشته، بهروز کمالوندی سخنگوی سازمان انرژی اتمی ایران از وقوع حادثه در بخشی از شبکه توزیع برق تاسیسات غنی‌سازی نطنز خبر داد.

علی‌اکبر صالحی رئیس سازمان انرژی اتمی هم در واکنش به این حادثه گفت: جمهوری اسلامی ایران ضمن محکوم کردن این حرکت مذبوحانه، بر ضرورت برخورد جامعه بین‌المللی و آژانس بین‌المللی انرژی اتمی با این تروریسم هسته‌ای تاکید کرده و حق خود را برای اقدام علیه عاملان، آمران و مباشران محفوظ می‌دارد.

این در حالی است که کانال ۱۳ رژیم صهیونیستی به نقل از منابع اطلاعاتی غربی مدعی شد که موساد (سازمان اطلاعات و جاسوسی رژیم صهیونیستی)، در حادثه دیروز تأسیسات نطنز دست داشته است.

ارسال نظرات
پر بیننده ها