مسئول بسیج جامعه پزشکی استان البرز در گفت و گو با «بسیج»؛

آمار بستری شدگان کرونا در البرز، به یک هزار نفر نزدیک شد

مسئول بسیج جامعه پزشکی استان البرز گفت: آمار بستری شدگان کرونا در البرز در حال نزدیک شدن به یک هزار نفر بوده و این تهدیدی برای سلامت استان است.
کد خبر: ۹۳۳۳۵۶۳
|
۲۴ فروردين ۱۴۰۰ - ۱۰:۱۰

دکتر علی جمال محمدی، مسئول بسیج جامعه پزشکی استان البرز در گفت و گو با خبرگزاری بسیج از کرج با اشاره به شیوع ویروس کرونا در کل جهان و کشور گفت: استان البرز نیز از این اتفاق ناخوشایند دور نماند و در حال حاضر یک پیک صعودی با شیب فوق العاده تند در تعداد مبتلایان، بستری شدگان و فوتی ها شکل گرفته است.

آمار بستری شدگان کرونا در البرز، به یک هزار نفر نزدیک شد

وی با اشاره به اینکه اکنون در بدترین دوران کرونایی از 13 ماه گذشته تاکنون قرار داریم، عنوان کرد: آمار بستری شدگان کرونا در این استان در حال نزدیک شدن به یک هزار نفر است. علیرغم اینکه اختصاص 900 تخت در مراکز درمانی به بیماران کرونایی پیش بینی شده بود اما به این عدد بسنده نشد و تعداد بیشتری از تخت های بیمارستانی در اختیار بیماران کرونایی قرار گرفت.

مسئول بسیج جامعه پزشکی استان البرز با بیان اینکه رایزنی های لازم برای اختصاص 500 تخت بیمارستانی دیگر از سایر رشته های تخصصی به بیماران کرونایی در حال انجام است، این شرایط را تهدیدی برای البرز دانست و مطرح کرد: در این دوره از بیماری، سرعت انتشار و انتقال ویروس افزایش یافته، افراد جوان تر نیز درگیر می شوند و درصد مرگ و میرها نیز در حال افزایش است.

دکتر جمال محمدی از ایجاد نقاهتگاه در شهرستان های استان البرز از زمان شیوع ویروس کرونا خبر داد و با تأکید بر استفاده مجدد از نقاهتگاه ها در کشور و این استان بیان کرد: این نقاهتگاه ها همچنان پابرجا ماندند و به مسیر خود ادامه دادند؛ در حال حاضر بروزرسانی کردن و تیم بندی افرادی که در نقاهتگاه ها خدمت رسانی می کنند از جمله اولویت های کاری ماست.

وی با اشاره به وجود ویروس جهش یافته انگلیسی در تمام کشور افزود: در استان البرز که ابتدا با حداقل تعداد مبتلایان به این ویروس مواجه بودیم، اکنون بسیاری از موارد در حوزه ویروس انگلیسی و علائم مشابه ویروس جهش یافته خود را نشان می دهد. برخی از استان ها اعلام کرده اند که به دلیل فراوانی ویروس انگلیسی، تمام موارد ابتلا را ویروس جهش یافته محاسبه می کنند مگر خلاف آن ثابت شود.

انتهای پیام/ص

ارسال نظرات
پر بیننده ها