لاوروف:

تحریم‌های اتحادیه اروپا علیه ایران "غیرقابل قبول" است

وزیر امور خارجه روسیه، جدیدترین تحریم‌های اتحادیه اروپا علیه نهادها و شخصیت‌های ایرانی در آستانه مذاکرات کمیسیون مشترک برجام در وین را غیرقابل قبول خواند.
کد خبر: ۹۳۳۳۶۷۳
|
۲۴ فروردين ۱۴۰۰ - ۱۴:۱۹

به گزارش خبرگزاری بسیج، سرگئی لاوروف وزیر امور خارجه روسیه امروز در کنفرانس خبری مشترک با محمدجواد ظریف وزیر امور خارجه جمهوری اسلامی ایران، تحریم‌های اخیر اتحادیه اروپا علیه جمهوری اسلامی ایران در آستانه مذاکرات کمیسیون مشترک برجام را غیرقابل قبول توصیف کرد.

اتحادیه اروپا روز گذشته هشت فرد و سه نهاد را به بهانه نقض حقوق بشر به لیست تحریم‌های خود افزود.

وزیر امور خارجه روسیه با اشاره به این تحریم‌ها تأکید کرد: امیدواریم اتحادیه اروپا غیرقابل قبول بودن اقدام به اعمال تحریم‌ علیه ایران در شرایط مذاکرات را درک کند و مسکو هرگونه تلاش برای تضعیف مذاکرات درباره برجام در وین را محکوم می‌کند.

لاوروف همچنین با انتقاد از تحریم‌های یکجانبه و غیرقانونی ایالات متحده علیه ایران تأکید کرد که واشنگتن باید تمامی تحریم‌های یکجانبه علیه ایران را بردارد.

این دیپلمات روس در این خصوص ادامه داد: موضع ما روشن است، موضع ما کاملاً در راستای موضع دوستان ایرانی ما است. تمامی تحریم‌های یکجانبه‌ای که واشنگتن در تناقض با برجام تحمیل کرده است، بدون شک باید لغو شود.

ارسال نظرات
آخرین اخبار