توصیه و مشورت پدرانه رهبر معظم انقلاب در پاسخ به درخواست حجت الاسلام سید حسن خمینی درباره کاندیداتوری در انتخابات ریاست جمهوری، عصبانیت رسانه های ضدانقلاب را در پی داشت.
کد خبر: ۹۳۳۳۹۱۳
|
۲۵ فروردين ۱۴۰۰ - ۱۱:۵۷

به گزارش  خبرگزاری بسیج، توصیه و مشورت پدرانه رهبر معظم انقلاب در پاسخ به درخواست حجت الاسلام سید حسن خمینی درباره کاندیداتوری در انتخابات ریاست جمهوری، عصبانیت رسانه های ضدانقلاب را در پی داشت.

در همین رابطه وبسایت ضدایرانی «بی بی سی فارسی» - رسانه ملکه انگلیس- در گزارشی با عنوان «یاسر خمینی: رهبری کاندیداتوری حسن خمینی برای انتخابات ۱۴۰۰ را صلاح ندانست» نوشت: «یاسر خمینی از نوه‌های آیت‌الله خمینی، بنیان‌گذار جمهوری اسلامی، گفته برادرش حسن خمینی، در حال سبک و سنگین کردن درخواست‌ها برای حضور در انتخابات ریاست جمهوری خرداد امسال بوده که پس از دیدار با آیت‌الله علی خامنه‌ای از حضور در این انتخابات منصرف شده است چرا که رهبر ایران نامزدی او را «صلاح ندانسته» است».

سایت ضدایرانی دویچه وله فارسی- وابسته به دولت آلمان- نیز در گزارشی نوشت: «انتخابات ریاست جمهوری سال ۱۴۰۰ روز ۲۸ خرداد برگزار می‌شود. گمانه‌زنی‌هایی درباره کاندیداتوری حسن خمینی، نوه آیت‌الله خمینی نیز مطرح شده بود. اکنون گفته شده است که (آیت الله) علی خامنه‌ای او را از شرکت در کارزار انتخابات پیش‌رو منع کرده است».

این وبسایت ضدانقلاب در ادامه نوشت: «یاسر خمینی اعلام کرده است که گروه‌هایی از مردم از حسن خمینی درخواست کرده بودند تا در انتخابات ریاست جمهوری اعلام نامزدی کند...باید یادآور شد که حسن خمینی پیش از این نیز برای عضویت در مجلس خبرگان کاندید شده بود. در آن هنگام (سال ۱۳۹۴) شورای نگهبان نوه خمینی را رد صلاحیت کرد».

همچنین وبسایت ضدایرانی «ایران وایر» - نزدیک به فرقه بهاییت و سازمان جاسوسی اسرائیل- در مطلبی نوشت: «یاسر خمینی گفته است طی ماه‌های اخیر اقبال بسیاری برای حضور برادرش در انتخابات وجود داشت چرا که او تنها کسی بود که می‌توانست با شعار همه با هم، کشور متحد کند. یاسر خمینی صلاح ندانستن (آیت الله) علی خامنه‌ای جهت حضور برادرش در انتخابات را «توصیه» عنوان کرده و تاکید کرد سیدحسن خمینی یقیناً تصمیمی برای کاندیداتوری ندارند».

این وبسایت ضدانقلاب در ادامه نوشت: «سیدحسن خمینی طی روزهای اخیر در اظهار نظری، انتخابات پرشور در کشور را از نان شب برای مردم واجب‌تر دانسته بود. انتخابات سیزدهم ریاست جمهوری ایران، ۲۸ خرداد ۱۴۰۰ برگزار می‌شود. طی ماه‌های اخیر جبهه اصلاح‌طلب و میانه‌رو در ایران به دنبال یک نامزد جدید بودند که از سید حسن خمینی به عنوان یکی از گزینه‌های اصلی نام برده می‌شد».

دیگر وبسایت های ضدایرانی از جمله «ایندیپندنت فارسی» - وابسته به آل سعود- و «رادیو فردا» نیز در گزارش های مشابه، این خبر را پوشش دادند.

یکی از فعالین رسانه ای با اشاره به توصیه پدرانه رهبر انقلاب خطاب به سید حسن خمینی نوشت: «فرق است میان "مشورت" با "امر و نهی". دومی الزامی و حتی ابتدا به ساکن است و اولی، مطابق اراده طرف مشورت گیرنده؛ و او مختار است به مشورت عمل کند یا نکند. (هر چند که از نگاه مومنانه، عقل حکم می کند انسان به مشورت و خیر خواهی مولای خود اهتمام داشته باشد)»

این فعال رسانه ای در ادامه نوشت: «رفتار رهبر انقلاب با سید حسن (فرزند حاج سید احمد آقا و نوه امام)، چنان که سید یاسر هم اشاره کرده، رفتار پدر و فرزندی است. رهبر انقلاب همچنان که دلسوزانه و مصلحت اندیشانه، فرزندان خود را از گرفتن منصب و ورود در رقابت ها و کش و قوس های رایج سیاسی بر حذر داشته اند، به یادگار امام نیز همان مشورت و نصیحت را روا داشتند».

رسانه های ضدانقلاب در اقدامی هماهنگ با افراطیون اصلاح طلب در داخل در پی آن بودند تا «سید حسن خمینی» را به ابزاری جهت ملتهب کردن فضای انتخابات و ایجاد دوقطبی های کاذب تبدیل کنند.

اما توصیه حکیمانه رهبر معظم انقلاب که یقینا مصلحت فرد مشورت گیرنده و کشور در آن لحاظ شده است، خشم و عصبانیت ضدانقلاب و افراطیون اصلاح طلب را در پی داشت.

البته انتخاب شخص سید حسن خمینی از سوی طیف مذکور و طمع جریان تندرو اصلاح طلب و رسانه های معاند برای بهره برداری سیاسی از وی نیز قابل تأمل است. متاسفانه آقای سید حسن خمینی در مرزبندی با افراطیون اصلاح طلب و طیف هایی از جمله نهضت آزادی، رویه ای تأمل برانگیز در پیش گرفت و به توصیه دلسوزان در این رابطه توجه نکرد.

ارسال نظرات