نیروهای یمنی مناطق جدیدی را در مأرب آزاد کردند + جزئیات

نیروهای ارتش و کمیته‌های مردمی طی چند روز گذشته به پیشروی‌های مهمی در حومه شهر مأرب دست یافته و کنترل پادگان‌هایی در غرب و شمال غربی این شهر را در دست گرفته‌اند و به این ترتیب سیطره بر منطقه استراتژیک "الطلعه الحمراء" بسیار نزدیک شده است.
کد خبر: ۹۳۳۳۹۳۹
|
۲۵ فروردين ۱۴۰۰ - ۱۳:۴۹

به گزارش خبرگزاری بسیج به  نقل از الاخبار، نیروهای ارتش و کمیته‌های مردمی طی چند روز گذشته معادله نظامی جدیدی را در حومه شهر مأرب تحمیل کرده‌اند و نبرد را بعد از درگیری‌های شدید از جبهه "الکساره" در شمال غربی شهر به دروازه‌های آن منتقل کرده‌اند. به رغم پشتیبانی هوایی ائتلاف متجاوز سعودی- اماراتی از شبه‌نظامیان دولت "عبد ربه منصور هادی" رئیس‌جمهور فراری و مستعفی یمن، بسیاری از مناطق و پادگان‌های استراتژیک در مرکز این استان تحت کنترل ارتش یمن و کمیته‌های مردمی درآمده است.

شبه‌نظامیان وفادار به منصور هادی، که از پشتیبانی شبه‌نظامیان حزب سلفی "الاصلاح" برخوردارند، موفق نشده‌اند جلوی پیشروی ارتش و کمیته‌های مردمی را که به دیواره‌های دروازه غربی شهر نزدیک شده‌اند، بگیرند. نیروهای ارتش همچنین در مناطق وسیعی در اطراف "ایداءات الراء" و "الدحله" در جنوب شرقی "العطیف" به پیشروی‌هایی دست یافته‌‌اند.

این تحولات و پیشروی‌ها، شانس ارتش و کمیته‌های مردمی را برای تسلط بر منطقه استراتژیک "الطلعه الحمراء" تقویت کرده است. نیروهای هادی نیز کنترل شماری از مواضع مشرف بر برخی از جاده‌ها، از جمله جاده "مأرب- الجوف" و جاده مواصلاتی میان حومه شهر و شهرک‌های مسکونی را از دست داده‌اند.

همزمان با پیشروی‌های ارتش یمن، نیروهای هادی به سقوط مواضع مهم‌شان در "وادی السحیل" و مراکزشان در "بیر الحمضه" و "تبه الدحله" و نیز "تبه السنجر" و "تبه حرمل" اذعان کرده و مدعی شدند "خیانت" باعث این شکست‌ها شده است.

گزارش‌ها حاکی از نفود گسترده نیروهای یمنی به دروازه اصلی غرب شهر مأرب است و همین امر باعث شده است، فرماندهی نیروهای هادی تصمیمات غیرعلنی اتخاذ کند.

همچنین منابع محلی در مأرب از تشدید درگیری‌ها در اطراف شهر مأرب خبر دادند و اعلام کردند که درگیری در اطراف مأرب جریان دارد و نیروهای صنعا موفق به پاکسازی سلسله "جبال الخشر" مشرف به پادگان نظامی "صحن الجن" شده‌اند.

این منابع اعلام کردند که پادگان "صحن الجن" پس از سیطره نیروهای ارتش و کمیته‌های مردمی یمن زیر آتش قرار دارد و نیروهای صنعا به دنبال تسلط بر این پادگان هستند.

همزمان منابع آگاه در استان مأرب اعلام کردند که نیروهای ائتلاف سعودی شماری از نیروهای خود را از دست داده‌اند.

ارسال نظرات
آخرین اخبار